تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 80172
زیست آنلاین: اتحادیه دانشمندان اظهار دارند، توسعه انرژی های تجدید پذیر سودآوری و مزایای بسیار بالایی دارند، علاوه برآن انرژی های تجدید پذیر پتانسیل تولید ۴۸۲۲۴۷۰۰۰۰۰۰۰۰ کیلووات ساعت برق را در سال دارد.
مزایای انرژی تجدید پذیر چیست/ پتانسیل تولید انرژی های تجدید پذیر
به گزارش زیست آنلاین، اتحادیه دانشمندان اظهار دارند، توسعه انرژی های تجدید پذیر سودآوری بیسار بالایی دارند، زیرا میزان  تولید انتشار گازهای گلخانه ای جهان را به حداقل رسانده و با کاهش انتشار آن وضع زمین را بهبود می بخشد، تامین سلامت عمومی، تامین دائمی و پایدار انرژی، ایجاد ثبات در عرضه انرژی و تضمین قیمت پایدار انرژی، از دیگر عناصر موثر در صورت توسعه این نوع از انرژی های پاک و پایدار است.

این نوع از انرژی های پایدار دارای انواع گوناگونی هستند، و می توان گفت همه انواع انرژی قابل تجدید به طور مداوم، همیشگی و در دسترس هستند. 

بیشتر بخوانید: معرفی انواع انرژی تجدیدپذیرمزایای انرژی تجدید پذیر چیست/ پتانسیل تولید انرژی های تجدید پذیر

از مجموعه انرژی های حاصل از  باد، خورشید، زمین گرمایی، هیدروژن و زیست توده می توان در تولید و توسعه انرژی های تجدید بهره جست. در واقع می توان اظهار داشت، هر یک از منابع مختلف به شیوه خود به نفع انرژی های تجدید پذیر کمک می کند.
منابع انرژی های تجدید شونده به واسطه، کاهش میزان انتشارگازهای گلخانه ای که  در پروسه تولید انرژی، منتشر می گردد، نهایتا گرمایش جهانی را نیز تعدیل می کند.
اتحادیه دانشمندان (UCS) گزارش می دهد که تولید برق تجدیدپذیر در ایالات متحده، کاهش یک سوم انتشار جهانی این گازها را به خود اختصاص داده است و با استفاده و توسعه بیشتر منابع تجدید پذیر می تواند این سطح را به نصف کاهش دهد.
علاوه بر آن، ذکر این نکته نیز لازم است که منابع قابل تجدید با کاهش آلودگی هوا، سلامت عمومی را بهبود می بخشد. کاهش آلودگی از منابع انرژی فعلی خطر ابتلا به سرطان، بیماری قلبی و بیماری های تنفسی را نیز کاهش می دهد.
انجمن دانشمندان  UCS همچنین اظهار میکنند که باد های قوی، عناصر گیاهی و آبهای جاری بر روی زمین قادرند منابع تولید انرژی‌های پایدار و بی پایان را تولید  کنند.
انرژی قابل تجدید پتانسیل تولید ۴۸۲۲۴۷۰۰۰۰۰۰۰۰ کیلووات ساعت برق را در سال دارد.
با توجه به افزایش قیمت منابع انرژی در سراسر کشور، منابع انرژی تجدیدپذیر در آینده بیشتر مورد استفاده جهانیان قرار خواهد گرفت زیرا آنها برای تولید برق هزینه های ارزان تر و بهینه تری را ایجاد می کنند، علاوه بر آن UCS نیز اعلام کرده است که قیمت پانل های انرژی خورشیدی از سال ۲۰۱۱ تاکنون ۶۰ درصد کاهش یافته است./ منبع: reference

https://zistonline.com/vdchizn6.23nvqdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما