تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 80143
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: نصب تاسیسات تصفیه پساب برای مجموعه های دامپروری هزینه زیادی به همراه دارد اما این کارسرمایه گذاری بلند مدتی برای جلوگیری از آلایندگی محیط زیست است.
نصب تاسیسات تصفیه پساب در دامداری ها  برای جلوگیری از آلایندگی محیط زیست
به گزارش زیست آنلاین، کیومرث کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران، در دیدار با سرپرست فرمانداری پیشوا و بازدید از واحدهای دامپروری این شهرستان افزود: عدم استقرار واحدهای تصفیه پساب در واحدهای دامپروری در سال های آینده، محیط زیست را با چالش جدی مواجه می کند.
وی اظهارداشت: بسیاری از واحدهای دامپروری از سیستم تصفیه فاضلاب و پساب برخوردار نمی باشند که این امر می تواند آثار زیانباری برای محیط زیست به همراه داشته باشد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران افزود : هر چند که برای نصب تاسیسات تصفیه پساب ،مجموعه های دامپروری هزینه زیادی را باید هزینه کنند ولی این یک سرمایه گذاری بلند مدت برای جلوگیری از آلایندگی محیط زیست است. 

سرمایه گذاری بلند مدت برای جلوگیری از آلایندگی محیط زیستکلانتری با اشاره به استقرار شهرک صنعتی در شهرستان پیشوا گفت: وجود شهرک صنعتی پیشوا فرصت و قابلیت بی نظیری برای رشد اقتصادی منطقه محسوب می شود ولی توسعه اقتصادی نباید به آلودگی محیط زیست منجر شود.
وی اظهار داشت: به منظور توسعه شهرک صنعتی پیشوا، مکاتبات و پیگیری های لازم جهت مستثنی شدن شهرک از محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری انجام داده ایم که این امر می تواند اقتصاد شهرستان را متحول کند.

بیشتر بخوانید: از چند درصد پساب در کشور استفاده می شودنصب تاسیسات تصفیه پساب در دامداری ها  برای جلوگیری از آلایندگی محیط زیست

رفع محدودیت شعال ۱۲۰ کیلومتری رونق اقتصادی پیشوا را در پی داردسرپرست فرمانداری پیشوا نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت شهرستان در توسعه فعالیت های اقتصادی گفت : با توجه به اینکه پیشوا در منتهی الیه استان تهران قرار گرفته، مستثنی شدن شهرک صنعتی از محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری می تواند زمینه توسعه سرمایه گذاری در این شهرک را فراهم آورد.
حسین عباسی افزود: شهرستان پیشوا به دلیل مجاورت با جاده ترانزیتی شرق کشور، نزدیکی به پایتخت و نیز عبورراه آهن سراسری تهران – مشهد از حاشیه شهرستان، از ظرفیت های ویژه ای برای استقرار صاحبان صنایع برخوردار است ولی محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری، مانعی برای توسعه فعالیت های تولیدی شهرک صنعتی است.
وی تصریح کرد:فقر امکانات در بسیاری از حوزه ها و زیرساخت های پیشوا مشهود است و این شهرستان جزو مناطق محروم و کم برخوردار استان تهران محسوب می شود.
سرپرست فرمانداری پیشوا گفت: با وجود آن که اقتصاد شهرستان پیشوا بر اساس فعالیت های کشاورزی و دامپروری است ولی توسعه فعالیت های صنعتی می تواند اقتصاد این منطقه را متحول نماید.
پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

https://zistonline.com/vdcfmydc.w6dxjagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما