تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 80107
مهربانی و اشتیاق دوستداران محیط زیست با شروع آخرین ماه سال همچنان ادامه داشت و این اشتیاق با اجرای برنامه های متنوع و محیط زیستی در سرتاسر ایران پهناور نمود پیدا کرد.
قرارسبز حامیان طبیعت در هفته اول اسفند 1397
به گزارش زیست آنلاین، مهربانی و اشتیاق دوستداران محیط زیست با شروع آخرین ماه سال همچنان ادامه داشت و این اشتیاق با اجرای برنامه های متنوع و محیط زیستی در سرتاسر ایران پهناور نمود پیدا کرد. ما نیز در قرار سبز کوشیدیم به رسم هر هفته رسانه ای برای حامیان طبیعت این سرزمین باشیم.

0-    طرح ملی آموزش محیط زیست  در 15 استان کشور به طور همزمان آغاز شد

 طرح ملی آموزش محیط زیست  در ۱۵ استان کشور به طور همزمان آغاز شد

قرار سبز دانشجویان در ایرانبا هماهنگی و پیگیری های صورت گرفته توسط اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی محیط زیست کشور جهت اجرای طرح ملی آموزش محیط زیست در پانزده استان کشور، نمایندگان استانی هفته گذشته کارگاه های توانمند سازی آموزشگران خود را در استان های تهران، البرز، اصفهان، گلستان، گیلان، همدان، یزد، خوزستان و زنجان برگزار کردند.

1-    ۲۰۰ اصله نهال در دشتستان کاشته شد

۲۰۰ اصله نهال در دشتستان کاشته شد

قرار سبز در شهر دشتستان استان بوشهربه همت انجمن زمین پاک دشتستان استان بوشهر ۲۰۰ اصله نهال سدر (کُنار) با مشارکت پرسنل کارخانه سیمان این شهرستان در محوطه ی کارخانه کاشته شد.

2-    طرح کاغذ زباله نیست در لاهیجان اجرا گردید

طرح کاغذ زباله نیست در لاهیجان اجرا گردید

قرار سبز در شهر لاهیجان استان گیلانطرح کاغذ زباله نیست به همت انجمن بوم بانان گیل و دیلم پویا و دبستان آفرین ۱ در لاهیجان استان گیلان اجرا گردید. این طرح در راستای اهداف آموزشی برای فرهنگ تفکیک زباله و آموزش به کودکان ۳ تا ۱۰ سال انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: قرار سبز حامیان طبیعت در هفته اول بهمن ۱۳۹۷3-    همایش محیط زیستی کودکان در اقلید برگزار شد

همایش محیط زیستی کودکان در اقلید برگزار شد

قرار سبز در شهر اقلید استان فارسهمایش بزرگ "کودکان آب را دوست دارند" توسط انجمن همیاران آب شهرستان اقلید در استان فارس، با همکاری سرای آفرینش و پیش دبستانی باغچه شادی در این شهرستان برگزار شد.

4-    پویش جمع آوری درب بطری در لنگرود اجرا گردید

 پویش جمع آوری درب بطری در لنگرود اجرا گردید

قرار سبز در شهر لنگرود استان گیلانحدود ۲۰۰۰ درب بطری به کمپین درب بطری شهرستان لنگرود تحویل داده شد. این برنامه به همت کانون فعالان محیط زیست یالمند لنگرود و با دو هدف بزرگ فرهنگسازی بازیافت و تفکیک زباله در استان گیلان انجام گرفت.

5-    دبستانی ها در شوشتر با اهمیت و ارزش آب و تالاب آشنا شدند

دبستانی ها در شوشتر با اهمیت و ارزش آب و تالاب آشنا شدند

قرارسبز در شهر شوشتر استان خوزستاندانش آموزان دبستان های جاوید و عصمت در شهرستان شوشتر استان خوزستان، ضمن فراگیری آموزشهای محیط زیستی، با اهمیت و ارزش آب و تالاب آشنا شدند. در این برنامه دانش آموزان ضمن آشنایی بیشتر با روشهای استفاده بهینه آب، در خصوص ارزش و اهمیت تالاب ها، اهمیت آب و تالاب در زندگی و معیشت انسان و نیز مفاهیمی از قبیل آب و انرژی، تالاب ها و جذب گردشگر و راهکارهای عملی حفظ و صیانت از محیط زیست، آموزش های لازم را توسط کارشناسان انجمن هواداران کارون زلال فرا گرفتند.

6-    برنامه آموزش محیط زیستی در مدارس رشت برگزار شد

 برنامه آموزش محیط زیستی در مدارس رشت برگزار شد

قرار سبز در شهر رشت استان گیلانبرنامه آموزشی گروه آموزش و تحقیقات موسسه ی سرزمین ایده آل ما در مدرسه ی ابتدایی ریحانه شهرستان رشت انجام گرفت. در این برنامه دانش آموزان مفاهیم پایه محیط زیستی را نیز فرا گرفتند.

7-    برنامه پاکسازی حاشیه رودخانه زرجوب در رشت انجام شد

 برنامه پاکسازی حاشیه رودخانه زرجوب در رشت انجام شد

قرار سبز در شهر رشت استان گیلاناعضای موسسه سرزمین ایده آل ما بر اساس طرح "روستای من روستای پاک" اقدام به اجرای برنامه پاکسازی حاشیه رودخانه زرجوب و روستای کماکل رشت نمودند. لازم به ذکر است این برنامه با همکاری دهیار و اعضای شورای روستای کماکل در استان گیلان انجام گرفت.

8-    برنامه پاکسازی پارک محتشم در رشت برگزار شد

برنامه پاکسازی پارک محتشم در رشت برگزار شد

قرار سبز در شهر رشت استان گیلانانجمن رفتگران طبیعت استان گیلان در راستای برنامه های اجرایی و فرهنگسازی خود، ویژه برنامه پاکسازی فیلتر سیگار را در حاشیه عمارت کلاه فرنگی در پارک محتشم شهر رشت برگزار نمود.

9-    برنامه نهالکاری در مدارس کوت عبدالله برگزار شد

 برنامه نهالکاری در مدارس کوت عبدالله برگزار شد

قرار سبز در شهر کوت عبدالله استان خوزستانشهر کوت عبدالله استان خوزستان میزبان یک حرکت فرهنگی در دبستان دخترانه ابوالفضل واقع در منطقه شکاره دو بود. در این برنامه که به همت انجمن تلاشگران محیط زیست کارون و با مشارکت دانش آموزان برگزار شد، چندین نهال خرما با شعار "زندگی سبز با طبیعت سبز" در این مدرسه کاشته شد.

10-    در بادرود استان اصفهان برنامه کوهپیمایی با پاکسازی همراه شد

در بادرود استان اصفهان برنامه کوهپیمایی با پاکسازی همراه شد

قرار سبز در شهر بادرود استان اصفهانبرنامه گروه زیست محیطی قرار سبز صبا بادرود با حضور بیش از ۳۰ نفر اعضای این گروه و مشارکت هیات ورزش های همگانی این شهرستان در استان اصفهان با شعار "احترام و آسیب نرساندن به طبیعت" انجام گرفت. در این برنامه مسیر ۸ کیلومتری از ابتدای روستای یارند تا چشمه چالاب، بصورت رفت و برگشت پیمایش و از زباله پاکسازی شد. در پایان از طرف شهرداری و شورای اسلامی بادرود به تعدادی از کودکان و نونهالان که در این برنامه حضور داشتند جوایزی اهدا شد.

11-    پویش "ورزش پاک، ورزشگاه پاک" در مسجدسلیمان اجرا شد

پویش "ورزش پاک، ورزشگاه پاک" در مسجدسلیمان اجرا شد


قرار سبز در شهر مسجدسلیمان استان خوزستاننهمین برنامه پویش "ورزش پاک، ورزشگاه پاک" در مسجدسلیمان استان خوزستان و به همت انجمن های دیده بان دوستداران محیط زیست و دوستداران آوای طبیعت اجرا گردید. در این پویش که با مشارکت بیش از ۳۰ نفر از علاقمندان محیط زیست و هواداران فوتبال انجام گرفت، ورزشگاه شهید بهنام محمدی پس از پایان دیدار نفت مسجد سلیمان و پرسپولیس از زباله پاکسازی شد.

12-    دانش آموزان سعدآباد مفاهیم منابع طبیعی را فرا گرفتند

 دانش آموزان سعدآباد مفاهیم منابع طبیعی را فرا گرفتند

قرار سبز در شهر سعدآباد استان بوشهربرنامه آموزشی منابع طبیعی و آبخیزداری در آموزشگاه های دخترانه حضرت زینب و پسرانه شهید دکتر بهشتی شهر سعدآباد استان بوشهر برگزار گردید. این برنامه به همت انجمن محیط زیست و منابع طبیعی دوستداران طبیعت سعدآباد و با مشارکت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دشتستان، واحد اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین اداره آموزش و پرورش سعدآباد برگزار شد.

13-    نمایشگاه زندگی و محیط زیست در آبدانان برپا گردید

 نمایشگاه زندگی و محیط زیست در آبدانان برپا گردید

قرار سبز در شهر آبدانان استان ایلامبه همت انجمن بانوان طبیعت آبدانان ایلام، نمایشگاه زندگی و محیط زیست توسط دانش آموزان دبیرستان غیر دولتی فراست در این شهر برپا گردید.

14-    ۹۰ اصله نهال در روستای دشت بزرگ گتوند کاشته شد

 ۹۰ اصله نهال در روستای دشت بزرگ گتوند کاشته شد

قرار سبز در روستای دشت بزرگ شهر گتوند استان خوزستاناولین مراسم درختکاری بصورت رسمی در روستای دشت بزرگ شهرستان گتوند با حضور جوامع محلی برگزار شد. در این برنامه که به همت انجمن دوستداران طبیعت برگزار شد، شرکت کنندگان تعداد ۹۰ اصله نهال اکالیپتوس را در محل آسیاب بهمن این منطقه در استان خوزستان، به یاد عزیزان، ازدست رفتگان و فرزندان خود کاشتند.

ترویج فرهنگ و آموزش محیط زیست در شهر زرقان همچنان ادامه دارد

 ترویج فرهنگ و آموزش محیط زیست در شهر زرقان همچنان ادامه دارد

قرار سبز در شهر زرقان استان فارسبه همت کارگروه آموزشی انجمن همیاران محیط زیست زرقان استان فارس، طرح آموزشی مدارس جامع محیط زیست در مدارس ابتدایی، اینبار در روستاهای اطراف این شهر با حضور محیط بانان پارک ملی بمو اجرا شد و محیط بانان در مدرسه ضمن معرفی این پارک ملی، دانش آموزان را با انواع گونه های حیات وحش و پوشش گیاهی منطقه و همچنین اهمیت و شیوه حفاظت از منطقه با شغل محیط بانی و وظایف آنها آشنا کردند. در پایان این مراسم جهت تشویق دانش آموزان در امر حفظ محیط زیست به عنوان همیار طبیعت، هدایایی محیط زیستی به آنها اهدا شد.

بیشتر بخوانید: قرار سبز حامیان طبیعت در هفته پایانی بهمن ماه ۱۳۹۷16-    برنامه های آموزشی در دبستان قدسی کازرون برگزار شد

 برنامه های آموزشی در دبستان قدسی کازرون برگزار شد

قرار سبز در شهر کازرون استان فارسبه همت کارگروه آموزشی تشکل حامیان شهر سبز در استان فارس، اولین جلسه آموزشی مدارس جامع محیط زیست سبز در دبستان قدسی کازرون برگزار شد. در این جلسه، تسهیلگران نخستین سرفصل آموزشی با محوریت، تعریف محیط زیست و حفاظت از محیط زیست را برای دانش آموزان تشریح نمودند.

17-    گروه رفتگران طبیعت بهبهان شش ساله شد

گروه رفتگران طبیعت بهبهان شش ساله شد

قرار سبز در شهر بهبهان استان خوزستانگروه رفتگران طبیعت بهبهان استان خوزستان در ششمین سال تاسیس خود با حضور بیش از ۵۰ نفر اعضای گروه، تعداد زیادی از نهال های مختلف بومی را در منطقه جنگلی چاه ماری کاشتند.

18-    پویش هرمز پاک در هرمزگان اجرا شد

پویش هرمز پاک در هرمزگان اجرا شد

قرار سبز درجزیره هرمز استان هرمزگانبه مناسبت چهارمین سالگرد تاسیس انجمن زامیاران، پویش هرمز پاک در سه بخش اجرا شد. بخش اول همراه کردن گروه های طبیعت گردی بود که الگوی مناسب آن توسط گروه طبیعت گردی خوش سفرها ارائه شد. بخش دوم آگاه سازی مردم بومی منطقه بود که با استقبال، دلسوزی و همت آنها، ساحل خاک سرخ که از کثیف ترین ساحل های این جزیره می باشد، پاکسازی شد. بخش سوم این پویش نیز، انتقال این تجربه موفق با دیگران خواهد بود.

دانش آموزان گیلانی آموزش های محیط زیستی را فرا گرفتند

دانش آموزان گیلانی آموزش های محیط زیستی را فرا گرفتند

قرار سبز در شهر رحیم آباد استان گیلانبه همت آموزشگران موسسه آسمانرود رحیم آباد، آموزش محیط زیستی در دبستان شهید محمدحسینی انجام گرفت. در این برنامه درخصوص مفهوم زباله های تر و خشک، زباله های خطرناک و نیز اهمیت تفکیک زباله با دانش آموزان ‌صحبت شد. همچنین در این برنامه پس از پرسش و پاسخ درباره مسایل محیط زیستی از دانش آموزان، به برندگان جوایزی به رسم یادگار اهدا شد.

20-    آموزش طرح بی زباله در مدارس پلدختر اجرا گردید

 آموزش طرح بی زباله در مدارس پلدختر اجرا گردید


قرار سبز در شهر پلدختر استان لرستاندانش آموزان دبیرستان شاهد پلدختر استان لرستان، در کارگاه آموزش زیست محیطی و آشنایی با راه های کاهش پسماند در راستای طرح بی زباله آموزش های لازم را فرا گرفتند. این کارگاه با حضور رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر برگزار شد.

21-    کارگاه آموزشی جوامع محلی در روستای سیابیل برگزار شد

کارگاه آموزشی جوامع محلی در روستای سیابیل برگزار شد

قرار سبز در شهر تالش استان گیلاندومین کارگاه آموزش محیط زیستی جوامع محلی در روستای توریستی سیابیل بخش اسالم تالش در استان گیلان برگزار شد. این کارگاه توسط موسسه محیط زیستی شقایقهای وحشی هیرکانی و با همکاری دهیاری و شواری اسلامی روستای سیابیل، به میزبانی اقامتگاه بومگردی کوتوم برگزار گردید.

همرکابان سبز مسافت انزلی تا رضوانشهر را رکاب زدند

همرکابان سبز مسافت انزلی تا رضوانشهر را رکاب زدند

قرار سبز در شهر بندر انزلی استان گیلانهمرکابان سبز بندرانزلی که پیش از این نخستین مجری پویش ملی سه شنبه های بدون خودرو در این شهر‌ بودند در راستای راه اندازی کمپین "جمعه چرخ" با هدف گردشگری بدون خودرو، مسافت ۷۰ کیلومتری از بندرانزلی تا سندیان رضوانشهر در استان گیلان را بصورت رفت وبرگشت رکاب زدند تا در کنار سلامتی و نشاط خود، فرهنگساز استفاده از دوچرخه در مسافت‌های برون شهری هم باشند.

بیشتر بخوانید: قرار سبز حامیان طبیعت در هفته چهارم دی ماه ۱۳۹۷23-    گردهمایی چالش نه به تولید زباله در اسفراین برگزار شد

 گردهمایی چالش نه به تولید زباله در اسفراین برگزار شد

قرار سبز در شهر اسفراین استان خراسان شمالیسیزدهمین گردهمایی چالش نه به تولید زباله به همت انجمن سفیران مهربانی اسفراین و دبستان شاهد نیایش ۱ برگزار شد. این برنامه با هدف پاکسازی آب رودخانه، محیط و همچنین تفکیک زباله از مبدا با در نظر داشتن رسیدن فصل بهار در استان خراسان شمالی انجام گرفت.

خیابان شهید چمران شهر شیروان پاکسازی شد

خیابان شهید چمران شهر شیروان پاکسازی شد

قرار سبز در شهر شیروان استان خراسان شمالیدر هفتاد و نهمین همایش گروه طنین پاکبانان شیروان استان خراسان شمالی و با همکاری همیاران این گروه، خیابان شهید چمران این شهرستان از زباله پاکسازی شد.

25-    پنجاه و نهمین همایش انجمن مردم نهاد بلادشاپور اجرا شد

  پنجاه و نهمین همایش انجمن مردم نهاد بلادشاپور اجرا شد

قرار سبز در شهر دهدشت استان کهگیلویه و بویراحمداعضای سمن بلادشاپور در پنجاه و نهمین همایش خود با شعار "بلادشاپور نه به زباله" همراه با فرهنگیان ورودی شهر دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد را پاکسازی کردند.

26-    یکصدمین برنامه انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت اقلید برگزار شد

 یکصدمین برنامه انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت اقلید برگزار شد

قرار سبز در شهر اقلید استان فارسدر یکصدمین برنامه انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت اقلید استان فارس، ورودی این شهر از سمت یاسوج پاکسازی شد و زباله های جمع آوری شده که بالغ بر یک تن بودند به سایت زباله منتقل گردید. همچنین در این هفته مدرسان انجمن در مدارس ابتدایی دخترانه سماء، شهید محسنی و غدیر حضور یافتند و دانش آموزان را با عناوین حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست آشنا کردند.
 

https://zistonline.com/vdcfeydc.w6dxxagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما