تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 80098
عضو انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر با اشاره به اینکه این نوع برق کالای لوکس نیست، بلکه یک نیاز برای کشور است، گفت: قطعاً تولید برق از منابع تجدیدپذیر به نفع کشور خواهد بود و و  ایران می‌تواند از پیشتازان این صنعت در منطقه باشد.
برق تجدیدپذیر یک کالای لوکس نیست بلکه یک نیاز برای کشور است
به گزارش زیست آنلاین، مراسم اختتامیه یازدهمین نمایشگاه انرژی تجدیدپذیر، بهره‌وری و صرفه‌جویی انرژی باموضوع با موضوع اولین همایش ملی تجلیل از فعالان صنعت انرژیهای تجدید پذیر، توسط بزرگترین پیمانکار داخلی احداث نیروگاههای خورشیدی شرکت نیرو نویان قشم nnq برگزار گردید. 

امیرحسین جنتی،مدیرعامل شرکت نیرو نویان قشم  و عضو انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر با اشاره به ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور گفت: علی‌رغم مشکلات موجود در این حوزه کارآفرینان حوزه تجدیدپذیر توانسته‌اند ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر را به ۷۰۰ مگاوات افزایش دهند و نکته قابل توجه این است که ۴۷ درصد از سرمایه‌گذاری خارجی انجام گرفته در سال ۹۶ در کشور مربوط به حوزه تجدیدپذیر بوده است.

ایران می‌تواند از پیشتازان صنعت تجدیدپذیر در منطقه باشدمدیرعامل شرکت نیرو نویان قشم با بیان این که کارآفرینان حوزه تجدیدپذیر ثابت کرده‌اند که برق تجدیدپذیر یک کالای لوکس نیست بلکه یک نیاز برای کشور است، گفت: تولید برق از منابع تجدیدپذیر از هر نظر به نفع کشور است زیرا این مساله موجب کارآفرینی و اشتغال، صرفه‌جویی در مصرف آب، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، جلوگیری از تولید دی‌اکسید کربن، عدم نیاز به سوخت‌های فسیلی، تولید حداکثری در پیک مصرف تابستان، فاصله کم تولید تا مصرف و عدم جلوگیری از اتلاف انرژی در انتقال و مهم‌تر از همه وجود پتانسیل مناسب کشور در جهت تولید است. از این رو می توان گفت: برق تجدیدپذیرها یک نیاز برای کشور است و  ایران می‌تواند از پیشتازان این صنعت در منطقه باشد.

وی با اشاره به افزایش نرخ ارز گفت: چند ماهی است که سرعت قطار این صنعت به واسطه شرایط اقتصادی کشور کند شده است که البته این مساله تنها مختص به این صنعت نیست و کل صنعت کشور را تحت‌الشعاع قرار داده است.

جنتی اظهار کرد: تقاضای بنده این است که در همین شرایط نیز سازوکاری فراهم شود که چرخ صنعت از کار نیفتد و با همه سختی‌ها به کار خود ادامه دهد که این مساله نیز نیازمند همکاری منسجم است.

بیشتر بخوانید: صنعت تجدید پذیر باید از مظلومیت بیرون بیاید تندیس و یادبود به شرکت‌های برق منطقه‌ای و شرکت‌های نیروگاه‌های تجدیدپذیر،

حرکت جهادی در صنعت تجدیدپذیر با حضور کارآفرینان تجدیدپذیروی تاکید کرد: رشد انرژی‌های تجدیدپذیر در سال‌های اخیر مناسب بوده که این مساله بیانگر وجود ظرفیت‌های بالا در این حوزه است؛ چرا که با حضور کارآفرینان تجدیدپذیر توانسته‌ایم با هموار کردن مسیر تولید انرژی‌های نو یک حرکت جهادی در این صنعت رقم بزنیم.

در این مراسم، به شرکت‌های برق منطقه‌ای و شرکت‌های نیروگاه‌های تجدیدپذیر، نمایندگان مجلس، سفارت‌های فعال در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر و اساتید فعال در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر تندیس و لوح یادبود اعطا شد. 

همچنین، از شرکت‌های برق منطقه‌ای یزد، زنجان، کرمان، خراسان رضوی، توزیع برق شمال استان کرمان، شرکت توزیع نیروگاه برق فارس، شرکت توزیع برق شهرستان مشهد به دلیل بیشترین نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه، بیشترین نیروگاه‌ بادی متصل به شبکه، بیشترین انعقاد قرارداد خرید تضمینی برق و اتصال بیشترین نیروگاه خورشیدی ضمن اهدای لوح یادبود تقدیر به عمل آمد. 

https://zistonline.com/vdcev78v.jh87oi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما