تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 80086
وزیر نیرو گفت: بالا بردن پرچم انرژی‌های پاک مستلزم کار هماهنگ همه دستگاه‌های مرتبط با دولت و خارج از دولت است که برای این مهم نیز می‌بایست اقدامات متعددی صورت گیرد.
بالا بردن پرچم انرژی‌های پاک مستلزم  همکاری منسجم
به گزارش زیست آنلاین، رضا اردکانیان که به همراه تنی چند از مدیران بخش‌های مختلف وزارت نیرو به این نمایشگاه آمده بود از تعدادی از غرفه‌های حاضر در نمایشگاه بازدید کرد.

نمایشگاه بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر صرفه جویی و بهره وری انرژی امروز تا ساعت ۵ عصر امروز برپا خواهد بود. این نمایشگاه با حضور بیش از ۵۰ شرکت از کشور‌های مختلف دنیا و شرکت‌کنندگان داخلی از تاریخ ۲ تا ۵ اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد. مقامات وزارت نیرو از غرفه‌ها بازدید کرده و با مدیران و روسای آن‌ها گفت وگو کردند.

لازم به ذکر است، حمید چیت چیان وزیر سابق نیرو نیز دیروز عصر از این نمایشگاه بازدید داشت.

گفتنی است، رضا اردکانیان امروز در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر در نشستی با فعالان بخش خصوصی با موضوع فرصت‌ها و چالش‌های توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران، با اشاره به اهمیت توسعه تجدیدپذیرها، اظهار کرد: برای تحقق این امر می‌بایست یک همکاری منسجم میان سازمان‌های مختلف همچون سازمان انرژی‌های نو (ساتبا) وزارت نفت، وزارت نیرو صورت گیرد همچنین می‌بایست در خصوص جذب سرمایه و دانش فنی از بیرون از مرزهای کشور نیز اقداماتی صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید به این مساله که موفقیت الزاماتی دارد که به میزان پایبندی به این الزامات شکل خواهد گرفت، گفت: مسائل بدیهی وجود دارد که از فرط وضوح دیده نمی‌شوند، اما باید وجود داشته باشند تا کارهای بزرگ شکل گیرد. یکی از آن مبانی مباحث اخلاقی است.

 افزایش تعرفه آب و برق پرمصرف‌ها تا پایان سال اعمال می‌شود

افزایش تعرفه آب و برق پرمصرف‌ها تا پایان سال اعمال می‌شودوزیر نیرو گفت: با توجه به برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته، قطعا تعرفه مشترکان پرمصرف آب و برق تا پیش از شروع سال جدید افزایش می‌یابد.
وی درباره افزایش عوارض برق از هشت به ۱۰ درصد گفت: در لایحه تقدیمی بودجه در مجلس در بخش تجدیدپذیر امیدواریم سال ۹۸ سال شکوفایی مجدد نیروگاه‌های تجدیدپذیر باشد و با توجه به ظرفیت وسیعی که در کشور داریم و امکاناتی که برای صادرات فراهم شده سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی بتوانند از زیربنا‌های فراهم شده در کشور استفاده کنند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: برای تولید یا فروش برق به وزارت نیرو یا صادرات به کشور‌های همسایه منابع مالی تا حدی در شرایط بهتری قرار دارد و برنامه داریم که شرکت‌هایی که سرمایه‌گذاری کرده‌اند با اطمینان خاطر بیشتری به فعالیت ادامه دهند.

وی درباره تخصیص ۵۰-۵۰ عوارض برق روستایی و تجدیدپذیر‌ها گفت: هنوز در این رابطه تفکیک ضروری صورت نگرفته و منتظر ابلاغ قانون بودجه هستیم.

اردکانیان همچنین درباره افزایش تعرفه برق پرمصرف‌ها اظهار داشت: قطعاً افزایش تعرفه مشترکین پرمصرف تا پایان سال اعمال می‌شود.

وی همچنین درباره بیانیه گام دوم رهبری تصریح کرد: این بیانیه مخاطبان وسیعی در دولت و خارج از دولت دارد که نیازمند زمان برای تجزیه، تحلیل و تبدیل به برنامه اجرایی است.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین فراز‌ها که مخاطب آن وزارت نیرو است علاوه بر ظرفیت‌سازی برای بکارگیری نیرو‌های جوان، توجه به فرهنگ و اصلاح الگوی مصرف است.

وی تاکید کرد: موضوعات یاد شده یکی از زمینه‌هایی است که هر قدر کار کنیم به نوعی بیمه و ایمن‌سازی کشور است.

وی یادآور شد: باید بپذیریم در زمینه انتخاب و استقرار الگو‌های مصرف به اندازه سایر بخش‌ها پیشرفت نداشته‌ایم، ولی زمینه فراهم است. این بیانیه توجه جدی به این موضوع دارد امیدواریم در همه بخش‌ها به ویژه آب و انرژی بتواند موجب حرکت وسیع و پر دامنه شود.

گلایه وزیر نیرو از رایگان شدن آب و برق مدارس

گلایه وزیر نیرو از رایگان شدن آب و برق مدارس/تشکیل کارگروهی از انجمن‌های فعال تجدیدپذیر‌هاوزیر نیرو گفت: رایگان شدن آب و برق مدارس ممکن است کمک اندکی به آموزش و پرورش باشد، اما هزینه سنگینی برای جامعه ایجاد می‌کند، از این حیث که در حالی‌که این کالا رایگان است باید به فرزندانمان مصرف درست را آموزش دهیم؛ همانگونه که اگر آب کشاورزی رایگان باشد نمی‌توان از کشاورز انتظار صرفه جویی داشت.

به گزارش برق نیوز، رضا اردکانیان در ادامه اظهار کرد: برای یافتن سازوکار حل مسئله سوخت، صرفه‌جویی در سوخت، بخش توزیع و انتقال، صادرات و رسیدگی به پیشنهاد‌ها و ایده‌های بخش خصوصی، کارگروهی را با حضور انجمن‌های فعال تشکیل خواهیم داد.

وی با بیان اینکه درصدد حل مسایل در زمینه تجدیدپذیر‌ها هستیم، افزود: موضوع تجدیدپذیر‌ها را به جد دنبال خواهیم کرد و این را یک نجات در موضوع انرژی می‌دانیم.
 
وزیر نیرو از تشکیل کارگروهی متشکل از انجمن‌های فعال برای عملیاتی شدن ایده‌های بخش خصوصی و حل مسایل در زمینه تجدیدپذیر‌ها خبر داد.

وزیر نیرو ادامه داد: رایگان شدن آب و برق مدارس ممکن است کمک اندکی به آموزش و پرورش باشد، اما هزینه سنگینی برای جامعه ایجاد می‌کند، از این حیث که در حالی‌که این کالا رایگان است باید به فرزندانمان مصرف درست را آموزش دهیم؛ همانگونه که اگر آب کشاورزی رایگان باشد نمی‌توان از کشاورز انتظار صرفه جویی داشت.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم فرهنگ مصرف در کشور را اصلاح کنیم، وزارت نیرو یکی از میدان‌هاست و اگر شیوه مصرف را با کمک تمامی ارگان‌ها اصلاح نکنیم، آسیب‌های فراوانی خواهیم دید.

اردکانیان موضوع بدمصرفی در کشور را فرهنگی و اخلاقی دانست و اظهار کرد: اگر این مشکل اصلاح شود، نقطه روشنی در اصلاح مجموعه عادات مصرفی کشور شکل خواهد گرفت.

وزیر نیرو تحریم‌های اقتصادی را برگرفته از همین نقطه ضعف کشور عنوان کرد و افزود: نیروی انسانی، گرانبهاترین و ارزشمندترین منبع تجدیدپذیر در کشور است که پایه گذاران تحریم‌ها روی سرگرم کردن این قشر عظیم برای جلوگیری از پیشرفت آن برنامه ریزی می‌کنند.

وی همچنین تفکر بخشی را یکی دیگر از نقاط ضعف کشور دانست و عنوان کرد: در صورتی که همه دستگاه‌های دولتی بتوانیم به یک تابع هدف مشترک دست یابیم، همه این مشکلات حل شدنی است.

https://zistonline.com/vdcb0gbw.rhbgwpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما