تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 80057
مجلس در مصوبه ای سازمان امور مالیاتی را موظف کرد تا از فروش کالاهای تولید کننده پسماند مخرب محیط زیست عوارض دریافت شود. سرپرست دفتر فناوری اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست، از تکمیل چندین سامانه الکترونیکی و آغاز بکار پروژه های سازمان بدون کاغذ خبر داد.
دریافت عوارض از فروش کالاهای آلوده کننده محیط زیست / تکمیل چندین سامانه الکترونیکی در سازمان حفاظت محیط زیست
به گزارش زیست آنلاین، نمایندگان مجلس در مصوبه ای سازمان امور مالیاتی را موظف کردند از فروش کالاهایی که مصرف آنها منجر به تولید پسماند مخرب محیط زیست می‌شود عوارض دریافت کند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز(چهارشنبه) مجلس بند (ی) تبصره ۶ لایحه بودجه را به تصویب رساندند که براساس آن در اجرای بندهای (ث) و (ص) ماده (۳۸)  قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و به منظور کاهش اثرات مخرب پسماندهای عادی، سازمان امور مالیاتی کشور موظف است از فروش کالاهایی که مصرف آنها منجر به تولید پسماند مخرب محیط زیست می‌شود عوارضی را که توسط دولت تعیین می‌شود دریافت و به ردیف درآمدی شماره  ۱۶۰۱۸۹ واریز کند.

بیشتر بخوانید: بررسی انواع زباله و ماهیت آنهابهره‌برداری ازچندین سامانه الکترونیکی در سازمان حفاظت محیط زیستسرپرست دفتر فناوری اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست، از تکمیل چندین سامانه الکترونیکی و آغاز بکار پروژه های سازمان بدون کاغذ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمود نیایی با اشاره به اینکه  چندین پروژه در راستای طرح سازمان بدون کاغذ  در سازمان آغاز شده است گفت:  سامانه الکترونیکی در بهمن ماه ۱۳۹۷ به مرحله بهره برداری رسید و به دفاتر تخصصی تحویل شد.

 وی با اعلام تکمیل سامانه صدور مجوز واردات و صادرات پسماند افزود: این سیستم جزو نیازمندیهای معاونت محیط زیست انسانی بوده و  امکان درخواست کاربران  ، انجام فرایندهای سازمانی و اعلام نتیجه را بصورت الکترونیکی میسر خواهد ساخت.  

سازمان محیط زیست

سرپرست دفتر فناوری اطلاعات، همچنین از اتمام پروژه سامانه الکترونیکی  برخورد با جانوران وحشی کشف شده خبر داد و افزود، این سرویس برای ادارات استانی و محیط بانان، امکان ورود اطلاعات حیوانات کشف و ضبط شده را  خواهد داد و از بانک اطلاعات ایجاد شده، در آینده استفاده های گوناگونی بعمل خواهد آمد.

نیائی، از تکمیل سامانه صدور مجوز واردات و صادرات مواد شیمیایی خطرناک خبر داد و اضافه کرد،  این سامانه  نیز جزو خدمات دارای شناسنامه سازمان بوده است که از این پس می تواند بصورت الکترونیکی مورد استفاده قرار گیرد.

محمود نیائی سرپرست دفتر فناوری اطلاعات، با اشاره به واگذاری  مدیریت طرح سازمان بدون کاغذ به دفتر فناوری اطلاعات سازمان  تصریح کرد: این طرح شامل چند پروژه با جنس متفاوت است که از این پس با محوریت فناوری اطلاعات اجرا خواهد شد. این پروژه ها شامل راه اندازی امضاء دیجیتال، شبکه های محرمانه سازمان، فکس سرور سازمان، بایگانی الکترونیک معاونت ها پیش از این بصورت مستقل توسط دفتر فناوری اطلاعات آغاز شده اند و با تایید سرپرست محترم مرکز برنامه ریزی و بودجه، در قالب طرح سازمان بدون کاغذ، توسط دفتر فناوری اطلاعات اجرا خواهند شد و با اجرای هر پروژه، خواهیم توانست میزان مصرف کاغذ را اندازه گیری و نسبت به قبل، مورد مقایسه قرار داده و در اختیار عموم قرار دهیم.سرپرست فناوری اطلاعات در آخر با اشاره به اینکه تمامی مراحل اجرای سامانه ها و پروژه ها توسط نیروهای داخلی سازمان انجام می شود از زحمات کارشناسان خدوم دفتر فناوری اطلاعات تقدیر و تشکرکرد.

بیشتر بخوانید: طرح بدون کاغذ در سازمان حفاظت محیط زیست به اجرا در آمد https://zistonline.com/vdcjayeo.uqeyizsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما