تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : 80022
گروه های داوطلبانه و محیط زیستی در سراسر ایران سعی می کنند با تلاش و کوشش خود گامی مثبت و تاثیرگزار و حتی آموزنده را برای حفاظت و نگهداری محیط زیست ایران عزیز بردارند تا ضمن فرهنگ سازی در بین اقشار مختلف جامعه به خصوص کودکان و دانش آموزان، آنها را بیش از پیش با مسائل محیط زیستی آشنا کنند
قرار سبز حامیان طبیعت در هفته پایانی بهمن ماه 1397
به گزارش زیست آنلاین، گروه های داوطلبانه و محیط زیستی در سراسر ایران سعی می کنند با تلاش و کوشش خود گامی مثبت و تاثیرگزار و حتی آموزنده را برای حفاظت و نگهداری محیط زیست ایران عزیز بردارند تا ضمن فرهنگ سازی در بین اقشار مختلف جامعه به خصوص کودکان و دانش آموزان، آنها را بیش از پیش با مسائل محیط زیستی آشنا کنند. ما نیز مانند هر هفته کوشیدیم در قرار سبز رسانه ای برای پوشش فعالیت این فعالان باشیم.

0-    چهارمین همایش سمندر لرستانی و بلوط زاگرس در شهرستان اندیمشک برگزار شد

چهارمین همایش سمندر لرستانی و بلوط زاگرس در شهرستان اندیمشک برگزار شد

قرارسبز در شهر اندیمشک استان خوزستاندر این برنامه که به همت سازمان مردم‌نهاد دارستان و دانشگاه علمی کاربردی اندیمشک و با حضور مردم و مسئولان در کانون استاد شهید مطهری این شهر برگزار می شد، از تلاش‌های چندین‌ساله‌ی زیست‌محیطی انجمن مردمی دارستان برای منطقه‌ی زاگرس قدردانی و همچنین از فعالان مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع رشته‌کوه زاگرس و حفاظت از زیستگاه‌های سمندر لرستانی با نماد سمندر تقدیر به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: قرار سبز حامیان طبیعت در هفته چهارم دی ماه ۱۳۹۷1-    طرح کاغذ زباله نیست در جوانرود اجرا شد

 طرح کاغذ زباله نیست در جوانرود اجرا شد

قرار سبز در شهر جوانرود استان کرمانشاهبه همت دانش آموزان پایه ی ششم دبستان سعادت شهر جوانرود استان کرمانشاه، طرح کاغذ زباله نیست در این مدرسه اجرا شد. این دانش آموزان از ابتدای سال تحصیلی تاکنون، کاغذهای باطله کلاس خود را جمع آوری کرده و علاوه بر ترویج این کار فرهنگی در مدرسه، سعی در صرفه جویی در مصرف کاغذ نیز نموده اند.

2-    جمع آوری زباله توسط دانش آموزان ثلاث باباجانی انجام شد

جمع آوری زباله توسط دانش آموزان ثلاث باباجانی انجام شد

قرار سبز در شهر ثلاث باباجانی استان کرمانشاهبه همت دانش آموزان و معلمین دوستدار محیط زیست، برنامه پاکسازی اطراف دبستان توحید از زباله در روستای نیرژ سفلی از توابع شهرستان ثلاث باباجانی استان کرمانشاه برگزار شد.

3-    گیاه تیفا در آبگیر یادگار پریشان فارس کاشته شد

قرار سبز در شهر کازرون استان فارسبه همت انجمن میراث پریشان و همکاری اهالی بومی، تعدادی گیاه تیفا که به اصطلاح محلی به آن نی لنبان می گویند در آبگیر یادگار پریشان از توابع شهرستان کازرون استان فارس کاشته شد. یادگار پریشان هم اکنون زیستگاه تعداد قابل توجهی از پرندگان مهاجر، ماهی و قورباغه ای که توسط سازندگان در آن رها شده می باشد و هدف انجمن میراث پریشان از کاشت نی لنبان در اطراف این آبگیر، کمک به بهبود وضعیت زیستگاه جانداران مذکور و تصفیه آب بوده که تاثیر بسزایی در زیست مطلوب آنان دارد.

4-    جلسات آموزش مدارس جامع محیط زیستی در کازرون برگزار شد

جلسات آموزش مدارس جامع محیط زیستی در کازرون برگزار شد

قرار سبز در شهر کازرون استان فارسبه همت کارگروه آموزشی انجمن میراث پریشان در استان فارس، اولین، دومین و سومین جلسه آموزشی مدارس جامع محیط زیستی در دو مرحله با حضور ۸۳ دانش آموز در دبستان های نواندیشان و ۱۳۰ دانش آموز در دبستان میلاد زهرا (س) با محوریت آشنایی با زنجیره غذایی یک اکوسیستم و نقش انسان در از بین بردن تعادل زنجیره غذایی، ساخت ماکت نمادین از یک اکوسیستم، زیبا سازی فضای آموزشگاه و مراحل کاشت و نگهداری گیاه و همچنین نواختن زنگ هوای پاک برگزار شد.

5-    کاشت بادام کوهی و ارژن در پاسارگاد انجام شد

 کاشت بادام کوهی و ارژن در پاسارگاد انجام شد

قرار سبز در شهر پاسارگاد استان فارسبرنامه ۱۸۷ پاکسازان طبیعت فارس با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد و برای سومین بار در سال جاری، به غنی سازی و احیا جنگل  به روش کپه کاری با گونه های بومی بادام کوهی و ارژن در نهالستان علی آباد کمین این شهرستان اختصاص یافت. در انتهای این برنامه پاکسازی و فرهنگسازی در منطقه گردشگری طبیعت قصردشت پاسارگاد در استان فارس نیز صورت گرفت.

6-    پاکسازی نمادین زباله در زیران استان کرمانشاه انجام شد

 پاکسازی نمادین زباله در زیران استان کرمانشاه انجام شد

قرار سبز در شهر زیران استان کرمانشاهبه همت انجمن سبز ماپریس جوانرود و با مشارکت دانش آموزان و معلمین مدرسه دارالفنون و دهیاری زیران، مدرسه و محیط این روستا، به منظور نهادینه کردن فرهنگ زیست محیطی در جامعه، از لوث زباله پاکسازی شد.

7-    دانش آموزان جوانرودی کاغذهای باطله را جمع آوری می کنند

دانش آموزان جوانرودی کاغذهای باطله را جمع آوری می کنند

قرار سبز در شهر جوانرود استان کرمانشاهدانش آموزان مدرسه مولوی جوانرود استان کرمانشاه که در مدرسه اقدام به نصب سطل های مخصوص جهت قرار دادن کاغذهای باطله کرده بودند، در اقدامی شایسته نیز در منزل خود سطل هایی را برای این امر تهیه و نصب نمودند.

8-    جوانرود استان کرمانشاه به استقبال فصل درختکاری رفت

جوانرود استان کرمانشاه به استقبال فصل درختکاری رفت

قرار سبز در شهر جوانرود استان کرمانشاهاعضای انجمن سبز ماپریس جوانرود با کاشت چندین اصله درخت توت در پارک جنگلی این شهر در استان کرمانشاه، به استقبال فصل درختکاری رفتند.

9-    کمینگاه شکارچیان کبک در شهر ثلاث باباجانی تخریب شد

 کمینگاه شکارچیان کبک در شهر ثلاث باباجانی تخریب شد

قرار سبز در شهر ثلاث باباجانی استان کرمانشاهطبیعت دوستان روستاهای ثلاث باباجانی استان کرمانشاه در اقدامی قابل تقدیر به تخریب کمینگاه شکارچیان کبک در کوهستان های این منطقه پرداخته و با این کار از همه شکارچیان خواستند که به شکار کبک ها پایان دهند.

10-    دوازدهمین چالش نه به تولید زباله در اسفراین برگزار شد

دوازدهمین چالش نه به تولید زباله در اسفراین برگزار شد

قرار سبز در شهر اسفراین استان خراسان شمالیدوازدهمین گردهمایی چالش نه به تولید زباله به همت انجمن سفیران مهربانی و با همکاری ۳۵۰ نفر از دانش آموز دبستان شهید صدوقی۱، با هدف تفکیک زباله از مبدا و فروش آن به نفع دانش آموزان نیازمند، در شهر اسفراین استان خراسان شمالی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: قرار سبز حامیان طبیعت در هفته سوم دی ماه ۱۳۹۷11-    چالش پاکسازی محله در جوانرود برگزار شد

چالش پاکسازی محله در جوانرود برگزار شد

قرار سبز در شهر جوانرود استان کرمانشاهساکنین محله توحید در شهر جوانرود استان کرمانشاه علاوه بر پاکسازی هفتگی محل زنگی خود، از دیگر شهروندان دعوت کردند تا به این چالش پیوسته و برای محیط زیست شهر خود تلاش کنند.

12-    پاکسازی زباله در بوستان مادر شیروان اجرا شد

پاکسازی زباله در بوستان مادر شیروان اجرا شد

قرار سبز در شهر شیروان استان خراسان شمالیاعضای گروه طنین پاکبانان شیروان در هفتاد و هشتمین همایش خود و با همکاری شهروندان این شهر در استان خراسان شمالی، بوستان مادر را از زباله و فیلتر سیگار این زباله سمی پاکسازی کردند.

13-    ساخت سرپناه و غذادهی به سگهای ولگرد در جوانرود اجرا شد

ساخت سرپناه و غذادهی به سگهای ولگرد در جوانرود اجرا شد

قرار سبز در شهر جوانرود استان کرمانشاهعضو کوچک و سبز اندیش انجمن سبز ماپریس جوانرود در استان کرمانشاه با دیدن چند سگ گرسنه و سرما زده اقدام به ساخت سرپناهی موقت و غذا دهی به این حیوانات بی پناه کردند و از تمامی مردم و مسئولین شهر خواستند که با مهربانی و عطوفت با این حیوانات برخورد کرده و مکانی مناسب را برای آنها در نظر بگیرند.

14-    مراسم کاشت نهال به یاد شهدای حادثه تروریستی منطقه سیستان و بلوچستان در مسجد سلیمان برگزار شد

مراسم کاشت نهال به یاد شهدای حادثه تروریستی منطقه سیستان و بلوچستان در مسجد سلیمان برگزار شد


قرار سبز در شهر مسجدسلیمان استان خوزستانبه همت انجمن دوستداران آوای طبیعت و با مشارکت واحد فضای سبز شهرداری به یاد شهدای حادثه تروریستی سیستان بلوچستان تعداد ۱۵۰ اصله نهال در پارک کوهستانی زاگرس منطقه هشت بنگله شهر مسجدسلیمان استان خوزستان کاشته شد. در این برنامه همچنین ۱۰ جلد کتاب محیط زیستی در میان اهالی آن منطقه توزیع شد.

15-    در مسجد سلیمان به یاد بانوی فقید خبرنگار نهال کاشته شد

 در مسجد سلیمان به یاد بانوی فقید خبرنگار نهال کاشته شد

قرار سبز در شهر مسجدسلیمان استان خوزستانبه همت فعالین محیط زیست  با مشارکت اصحاب رسانه و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد نهالی به یاد خبرنگار فقید خوزستانی در فرهنگسرای جوان شهرستان مسجد سلیمان استان خوزستان کاشته شد.

16-    دانه پاشی برای پرندگان و نان دادن به حیوانات در زلان اجرا شد

 دانه پاشی برای پرندگان و نان دادن به حیوانات در زلان اجرا شد

قرار سبز در شهر زلان استان کرمانشاهجوانان طبیعت دوست روستای زلان شهرستان جوانرود استان کرمانشاه با دانه ریختن برای پرندگان و نان دادن به حیوانات در این هوای سرد به یاری محیط زیست رفتند. این جوانان به جای در دست داشتن تفنگ و نشانه گرفتن جانوران و پرندگان، بذر محبت را به آنها هدیه دادند.

17-    برنامه آموزشی پیرامون تالابها در خرم آباد اجرا شد

برنامه آموزشی پیرامون تالابها در خرم آباد اجرا شد

قرار سبز در شهر خرم آباد استان لرستانبه همت انجمن همیاران طبیعت و با همکاری اداره آموزش پرورش خرم آباد، برنامه جامع آموزشی پیرامون تالاب ها در دبستان دخترانه سما این شهرستان از استان لرستان و به مناسبت روز جهانی تالاب ها برگزار شد.

18-    نمایشگاه کار دستی با مواد بازیافتی در شوشتر برگزار شد

نمایشگاه کار دستی با مواد بازیافتی در شوشتر برگزار شد

قرار سبز در شهر شوشتر استان خوزستاننمایشگاه آثار دستی از وسایل بازیافتی و دورریختی در دبستان امام صادق منطقه شلیلی بزرگ در شهرستان شوشتر استان خوزستان برپا گردید. در این برنامه که به همت انجمن هواداران کارون زلال برگزار شد دانش آموزان به مناسبت دهه مبارک فجر نمایشگاهی از آثار و خلاقیت های هنری خود را که با وسایل بازیافتی تهیه شده را برپا نمودند. علاوه بر این دانش آموزان در آستانه ۲۲ بهمن نمایه های انقلاب اسلامی و پرچم میهن را با ایده های هنری خود طراحی نمودند.

19-    جشن ۲2 بهمن با کاشت نهال در شهر گتوند همراه شد

جشن ۲۲ بهمن با کاشت نهال در شهر گتوند همراه شد

قرار سبز در شهر گتوند استان خوزستاندانش آموزان دبستان رازی در روستای میان پیلان شهرستان گتوند با برگزاری جشن و کاشت نهال علاوه بر فراگیری مفاهیم محیط زیستی، روز ۲۲ بهمن را پاس داشتند. در این برنامه که با مشارکت اداره منابع طبیعی گتوند و دبستان رازی در روستای میان پیلان برگزار شد، علاوه بر مسابقه نقاشی و انشاء که با موضوعیت طبیعت و محیط زیست بود، با اهدای جوایزی از دانش آموزان تقدیر بعمل آمد و همچنین به مناسبت جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی کاشت نهال در ورودی مدرسه انجام گرفت.

20-    بوم گردی و طبیعت گردی در دلوار برگزار شد

 بوم گردی و طبیعت گردی در دلوار برگزار شد

قرار سبز در شهر دلوار استان بوشهربه همت انجمن محیط زیست و منابع طبیعی دوستداران طبیعت سعدآباد برنامه بوم گردی و طبیعت گردی در کلوت ها و کوه های مریخی شهر دلوار استان بوشهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: قرار سبز حامیان طبیعت در هفته چهارم آذرماه ۱۳۹۷21-    بارش باران هم مانع بهبهانی ها نشد

  بارش باران هم مانع بهبهانی ها نشد

قرار سبز در شهر بهبهان استان خوزستان۲۵ نفر از اعضای گروه رفتگران طبیعت بهبهان استان خوزستان، در هوایی بارانی و با شعار همیشگی خود یعنی، "بهبهان شهر بدون زباله" منطقه دره گرمابه در این شهرستان را در یکصد و چهل و ششمین برنامه محیط زیستی خود از زباله پاکسازی کردند.

22-    در آبدانان دانش آموزان دربهای بطری را جمع آوری کردند

 در آبدانان دانش آموزان دربهای بطری را جمع آوری کردند

قرار سبز در شهر آبدانان استان ایلامبه همت انجمن بانوان طبیعت دوست و با مشارکت دانش آموزان دبیرستان غیر دولتی اطهران، جمع آوری درب بطری های پلاستیکی در شهر آبدانان استان ایلام انجام گرفت.

23-    مدارسی که همچنان بوی ناب طبیعت از آنها به مشام می رسد

مدارسی که همچنان بوی ناب طبیعت از آنها به مشام می رسد

قرار سبز در شهر ارومیه استان آذربایجان غربیناجیان نبض زمین آذربایجان غربی امسال هم همانند سالهای گذشته به استقبال عید نوروز و سنت دیرینه این مراسم که سبز کردن سبزه می باشد رفته اند و به همین منظور، برنامه کاشت دانه مرکبات برای سبزه عید نوروز را در مدرسه پیش دبستانی عطیه ارومیه برگزار کردند.

24-    کاشت نهال درخت در جوار شهدای گمنام سروستان انجام شد

کاشت نهال درخت در جوار شهدای گمنام سروستان انجام شد

قرار سبز در شهر سروستان استان فارسبه همت گروه عاشقان طبیعت سروستان برنامه کاشت نهال درخت در جوار مطهر شهدای گمنان مومن آباد در شهرستان سروستان استان فارس انجام شد.

25-    برنامه آموزشی دانش آموزان در مدارس اقلید برگزار شد

  برنامه آموزشی دانش آموزان در مدارس اقلید برگزار شد

قرار سبز در شهر اقلید استان فارسدانش آموزان مدارس شهید شاه ولی و شهید صابری اقلید، با حضور کارشناسان انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت این شهرستان، با مفاهیم کلی محیط زیست و منابع طبیعی و همچنین چگونگی تفکیک زباله، حفاظت از جنگل ها و مراتع آشنا شدند. دانش آموزان مقطع ابتدایی در شهرستان اقلید با همکاری اداره آموزش و پرورش تا پایان سال تحصیلی مفاهیم محیط زیستی را فرا می گیرند.
 

https://zistonline.com/vdcb5gbw.rhbg5piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

درود به شما و همه همیاران محیط زیست ایران عزیزپاینده باشید
درود بیکران به شما به امید ایرانی زیبا
سلام وقت بخیرخدا قوتتشکر از انتشار فعالیتهای تشکلهای منابع طبیعی و محیط زیستی انشاءالله که در زندگی موفق باشید
سلام،بسیار عالی و ممنون از تلاش هایتان در راه نشان دادن فعالیت های انجمن های کشور
درود بیکران بر شما باد سپاس از شما برای نشر فعالیت های زیست محیطی
درود و سپاس فراوان از شما برای باز نشر فعالیتهای زیست محیطی پایدار باشید و سبز
درود و سپاس بیکران از همراهی و انعکاس فعالیتهای زیستی کشور و همچنین استان پهناور فارس
درود و سپاس بیکران از همراهی و انعکاس فعالیتهای زیستی کشور و همچنین استان پهناور فارس