تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 79928
مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه امروز تولید، ضرورت اجتناب ناپذیر کشور است و نباید چرخ تولید متوقف شود، گفت: صنعت بدون محیط زیست و محیط زیست بدون صنعت بی‌معنا است و اگر بخواهیم مشکلات کشور حل شود باید رشد اقتصادی داشته باشیم.
رشد اقتصادی کلید رهایی از مشکلات کشور است
به گزارش زیست آنلاین، کیومرث کلانتری، حضور کیومرث کلانتری، مدیرکل محیط زیست استان تهران، در همایش HSE در صنعت سیمان که در محل کارخانه سیمان تهران برگزار شده بود با اشاره به اینکه در پایان سال ۸۰، HSE در وزارت نفت شکل گرفت و با ساختار جدیدی سازماندهی شد، گفت: HSE شامل بهداشت، ایمنی و محیط زیست است و سه هدف عمده را دنبال می‌کند که شامل جلوگیری از آسیب به افراد و تجهیزات و همچنین جلوگیری از وارد شدن اثرات نامطلوب به محیط زیست است.

وی با بیان اینکه در قانون هوای پاک نیز بر HSE تاکید شده است، اظهار کرد: در حال حاضر HSE در همه بخش‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و محیط زیست شهری کاربرد دارد و در حقیقت مجموعه‌ای از اجزای بهم پیوسته است که در راستای رسیدن به اهداف خود فعالیت می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه دنیا در حال توسعه است و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست، بیان کرد: توسعه برای سلامت و سعادت نسل بشر ضروری است و البته باید توجه داشت که توسعه بر محیط زیست اثر گذار است و دیدگاه سازمان محیط زیست درباره توسعه حفظ بدون بهره برداری نیست بلکه محیط زیست به دنبال هدایت توسعه است.

کلانتری ادامه داد: باید به‌گونه‌ای توسعه را هدایت کنیم تا با منابع موجود نیاز نسل حاضر بر آورده شود و ضمن اثرگذاری مثبت آن را به نسل‌های آلاینده واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه مقررات و ضوابط HSE در هر واحدی برای سلامت و پایداری مجموعه است، اظهار کرد: واحد HSE سفیر محیط زیست است و همواره تاکید دارم که اولین اقدام HSE در هر مجموعه‌ای باید حفظ خود مجموعه باشد.

بیشتر بخوانید: گسترش تخریب های زیست محیطی به قیمت رشد وتوسعه اقتصادیصنعت بدون محیط زیست و محیط زیست بدون صنعت

آلودگی بر محیط زیست اثر می‌گذاردکلانتری در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه یک واحد صنعتی همواره دو نوع محصول تولید می‌کند، گفت: یکی محصول اصلی و دیگری آلودگی است و واحدهایی مانند کارخانه‌های سیمان نیز دارای بار آلودگی بالا و بالقوه آلاینده هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: آلودگی بر محیط زیست اثر می‌گذارد و باید علاوه بر توجه به سلامت و محیط زیست در محدوده داخل صنعت به سلامت مردم و ساکنان همجوار با این صنعت نیز توجه شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره محیط زیست استان تهران، کلانتری در پایان با اشاره به اینکه محیط زیست در همه بخش‌ها دارای استاندارد است و همه واحدهای صنعتی باید براساس استاندارد و ضوابط و مقررات زیست محیطی فعالیت کنند، گفت: محیط زیست از هر واحدی که مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال محیط زیست را رعایت کند و برای رفع معضلات زیست محیطی خود برنامه ریزی داشته باشد حمایت می‌کند.

 

https://zistonline.com/vdcevo8f.jh8owi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما