تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 79906
با اینکه خودرو‌های برقی و الکتریکی در سال‌های اخیر با استقبال بی نظیری از سوی مشتریان و کاربران مواجه شده است، اما هنوز به علت برخی از موارد بخصوص قیمت این محصولات هنوز آن طور که باید مورد استقبال و محبوبیت قرار نگرفته است.این گزارش به بررسی ارزان‌ترین خودرو‌های برقی و الکتریکی می‌پردازد.
ارزان‌ترین خودرو‌های برقی در جهان
به گزارش زیست آنلاین، با اینکه خودرو‌های برقی و الکتریکی در سال‌های اخیر با استقبال بی نظیری از سوی مشتریان و کاربران مواجه شده است، اما هنوز به علت برخی از موارد بخصوص قیمت این محصولات هنوز آن طور که باید مورد استقبال و محبوبیت قرار نگرفته است.

بسیاری از کشور‌های جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گاز‌های گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودرو‌های تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند؛ بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودرو‌های برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودرو‌های سبز، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودرو‌هایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

پیش‌بینی شده است در صورتی که فکر خوبی برای کاهش قیمت خودرو‌های برقی و الکتریکی دوستدار محیط زیست اندیشیده شود، میزان فروش این محصولات به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

بسیاری از کاربران و مشتریان بر این باورند که خودرو‌های برقی و الکتریکی به قدری گران است که توان و استطاعت خرید این خودرو‌ها را نخواهند داشت و باید هزینه‌های گزافی را برای خریداری و استفاده از خودرو‌های برقی و الکتریکی بپردازند.

در این فهرست که به ترتیب از گران قیمت‌ترین به ارزان‌ترین خودروی برقی رونمایی کرده و نام برده است، می‌توان علاوه بر آگاهی از قابلیت و ویژگی‌های کلی آنها، از قیمت حدودی آن‌ها نیز مطلع شد.

بیشتر بخوانید: شارژ خودرو‌های برقی متحول شد10 دلیل که خودرو های برقی جایگزین خودرو های بنزینی نشده‌اند

۱. شورولت بولت (Chevrolet Bolt)خودروی الکتریکی شورولت بولت (Bolt) که گران‌ترین محصول در این فهرست است، استقبال بی نظیری از آن شده است و با ظاهری مناسب علاقه‌مندان بسیاری را به خود جلب کرده است. این خودرو بالاترین گستره طی مسافت را داراست و می‌تواند تا حدود ۳۸۳ کیلومتر مسافت را بپیماید. قیمت پیشنهادی سازنده این خودروی پاک و الکتریکی، ۳۶ هزار و ۶۲۰ دلار بوده است.

۲. فیات‌ای ۵۰۰ (Fiat e. ۵۰۰)اگر شما جز آن دسته از کاربرانی باشید که پیگیر اخبار خودرو‌های برقی و الکتریکی است، مطمئناً نام فیات‌ای ۵۰۰ به گوشتان رسیده است. این خودرو کاملاً مقرون به صرفه، کم خرج و اقتصادی بوده و تجربه رانندگی خوبی را برای کاربرانش فراهم خواهد کرد. محدود طی مسافت این خودرو به ۱۳۵ کیلومتر می‌رسد و قیمت پیشنهادی سازنده آن نیز ۳۲ هزار و ۹۹۵ دلار بوده است.

۳. کیا سول (kia soul)این خودروی کره‌ای به عنوان محصولی کامپکت در کلاس شاسی بلند یا کراس اوور قرار گرفته است. محدوده طی مسافت این خودرو به ۱۷۸ کیلومتر می‌رسد که البته تنها در برخی از ایالت‌های امریکا قابل دسترسی و استفاده است. قیمت پیشنهادی شرکت سازنده این خودرو ۳۲ هزار و ۲۵۰ دلار بوده است.

۴. فولکس واگن‌ای گلف (volkswagon e. Golf)این خودرو با قابلیت‌های فراوانی که دارد، یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین خودرو‌های جهان است. قیمت این خودرو با محدود طی مسافت ۲۰۱ کیلومتر، ۳۰ هزار و ۴۹۵ دلار است.

۵. نیسان لیف (Nissan Leaf ۲۰۱۸)خودروی نیسان لیف ژاپنی جدید که از برترین خودرو‌های سال ۲۰۱۸ شناخته شده است، دارای قابلیت‌های فوق العاده، ظرفیت حمل سرنشینان و بار مناسب و البته قیمت، مورد بسیار خوبی برای خرید یک خودروی الکتریکی و برقی به شمار می‌رود. قیمت پیشنهادی این خودرو که محدوده طی مسافت آن ۲۴۳ کیلومتر است، ۲۹ هزار و ۹۹۰ دلار بوده است. این خودرو با توجه به امکانات بسیار پیشرفته و ظاهر خوبی که دارد، از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است. اگرچه همچنان نمی‌توان نیسان لیف را با تسلا مدل ۳ مقایسه کرد، اما همچنان در رده برترین خودرو‌های الکتریکی در جهان به شمار می‌رود.

۶. هیوندای آیونیک (Hyundai iONiQ)این خودرو نیز با حجم و ظرفیت مناسب برای حمل چهار سرنشین بزرگسال و قیمت قابل قبول، دارای محدوده طی مسافت ۲۰۰ کیلومتر است و قیمت پیشنهادی آن نیز ۲۹ هزار و ۵۰۰ دلار است. لازم به ذکر است که این خودرو تنها در ایالت کالیفرنیای آمریکا قابل دسترسی و خرید و فروش است.

۷. اسمارت EQ فورتومدل‌های ۲۰۱۹ خودرو‌های برقی تسلا شامل مدل ۳ و مدل S. و مدل X. هم‌اکنون با اعتبار ۳، ۷۵۰ دلار فروخته می‌شوند که این مقدار در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی، به ۱، ۸۷۵ دلار کاهش پیدا می‌کند و سرانجام تا پایان سال، کاملاً حذف می‌شود. مدیران ارشد تسلا برای جبران این رقم و جلوگیری از ریزش تقاضا، قیمت پایه‌ی مدل‌های تولیدی را تاحدود ۲، ۰۰۰ دلار کاهش داده‌اند. جنرال موتورز هم تا پایان سال ۲۰۱۸، به ظرفیت تولید ۲۰۰، ۰۰۰ دستگاه رسید و در سال ۲۰۲۰، اعتبار مالیاتی فدرال شورولت بولت (Bolt) و ولت (Volt) به صفر خواهد رسید. البته این امکان نیز وجود دارد که با تصمیم کنگره‌ی آمریکا، اعتبار مالیاتی فدرال ادامه یابد یا به‌گونه‌ای دیگر اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: صرفه جویی در هزینه های زندگی با خرید خودرو برقی10 دلیل که خودرو های برقی جایگزین خودرو های بنزینی نشده‌اند

۱۰ دلیل که خودرو های برقی جایگزین خودرو های بنزینی نشده‌انداین خودرو ها جذاب هستند و از زمان و منابع زیادی برای تولید آن‌ها استفاده می‌کنند اما فعلا بازار تمایل چندانی به این خودروها ندارد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، استفاده از خودور های برقی به نفع محیط زیست است و بعضی از آنها واقعا ظاهر خوبی دارند اما تحقیقاتی در سال ۲۰۱۵ نشان داد که تنها ۳ درصد از مردم آمریکا به خودرو های برقی تمایل دارند. حتی خودرو های هیبریدی برقی-بنزینی هم زیاد مورد پسند واقع نمی‌شوند، اما دلیل چیست؟

۱۰: بردیکی از بزرگترین مشکلات خودروهای الکتریکی برد آنها است. منظور از برد این است که این خودرو با یک بار شارژ شدن، می‌تواند چه مسافتی را طی کند. پیشرفت هایی در این زمینه حاصل شده است، اما اکثر خودرو های برقی می‌توانند مسافتی حدود ۵۰ تا ۹۰ مایل را با یک بار شارژ شدن طی کنند. یکی دیگر از دلایل میتواند کمبود ایستگاه های مخصوص برای شارژ کردن خودرو و طولانی بودن زمان شارژ آن ها باشد. از خیلی جنبه ها ممکن است خودرو های الکریکی پاسخگوی رفت آمد های زیاد امروزی نباشند.

۹: عملکردیکی از گلایه های منتقدان این است که از نظر آن ها، رانندگی با خودرو های برقی هیجان انگیز نیست. عملکرد موتور ضعیف است و جاذبه خاصی ندارند. نمی‌توانید در بزرگراه ها با سرعت خیلی بالا رانندگی کنید، کنترل کردن خودرو برقی ممکن است دقیق و آسان نباشد، و قبل از اینکه متوجه شوید، باتری تمام می‌شود. خیلی کار هایی که ممکن است با خودرو های بنزینی انجام دهید را نمی‌توانید با نسخه های برقی انجام دهید. بنابراین خیلی ها معتقد هستند که در برخی از موارد، خودرو های برقی عملکرد ضعیفی دارند. باید قبول کرد که بیشتر خودرو ها بر اساس عملکردشان به فروش می‌رسند. ممکن است تبلیغ های بسیاری از شاسی بلند های بنزینی ببینید که در مناطق جنگلی یا کوهستانی در حرکت هستند، اما هرگز این چنین تبلیغاتی را درباره خودرو های برقی نمی‌بینید.

۸: دوستدار محیط زیستباور بر این است که خودرو های برقی دوستدار محیط زیست هستند، اما نباید این موضوع را فراموش کرد که برق لازم برای شارژ کردن این خودرو ها از سوخت های فسیلی تامین می‌شود. به این معنی که برای تامین برق مورد نیاز، باید سوخت فسیلی بیشتری مصرف شود. در سال های اخیر بسیاری از طرفداران محیط زیست دست از حمایت کردن از خودرو های الکتریکی برداشته اند و این موضوع از دید خریدارانی که تحت تاثیر این چنین عواملی هستند، پنهان نمانده است.

۷: ایستگاه های مخصوص شارژدر حالی که بسیاری از شرکت های خودرو سازی تلاش زیادی برای پیشرفت در زمینه خودرو های برقی داشته اند، بسیاری از شهر ها در آمریکا، امکانات لازم برای استفاده از آن ها را ندارند.به این معنی که ایستگاه های کافی برای شارژ کردن باتری خودرو وجود ندارد. این در حالی است که تا چشم کار می‌کند، پمپ های بنزین در همه جا دیده می‌شوند. یکی از چالش های بزرگ برای خودروسازان، نصب امکانات لازم برای خودرو های در حال رفت و آمد در بزرگراه ها و جاده ها است.

۶: مدت زمان لازم برای شارژ شدنچقدر زمان لازم است تا باک بنزین خودرو خود را پر کنید؟ یک دقیقه یا کمتر؟ میانگین زمان لازم برای شارژ کردن باتری تخلیه شده، یک تا سه ساعت است. در بعضی از موارد ممکن است بین شش تا هشت ساعت نیز طول بکشد. پس بنابراین حتی اگر ایستگاهی برای شارژ کردن خودرو وجود داشته باشد، مدت زمان طولانی شارژ شدن همچنان یک مشکل بزرگ است. با اینکه شرکت های خودرو سازی بزرگی همچون تسلا، پیشرفت های زیادی در زمینه ارتقا باتری مورد استفاده در این خودرو ها داشته اند، این موضوع همچنان یک مشکل بزرگ برای مشتریان است. راه حل این مشکل ساخت باتری هایی است که بلافاصله شارژ می‌شوند. سوپر شارژر های تسلا، قدمی در این راه هستند.

۵: هزینه های اضافیتنها خرید یک خودرو برقی هزینه بر نیست. گاراژ خانه شما نیز باید مجهز به ایستگاه های شارژ شوند. این یعنی، فراهم کردن تمامی امکانات ممکن است بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دلار هزینه داشته باشد. به علاوه این دستگاه ها نیاز به تعمیر و مراقبت های خاص و دائمی دارند.

۴: ظاهرتسلا تمام تلاش خود را برای بهتر کردن ظاهر خودرو های برقی به کار گرفته است. خودرو Model ۳  این شرکت می‌تواند مثال خوبی باشد. اما حقیقت این است که بیشتر خودرو های الکتریک موجود در بازار ظاهر جالبی ندارند. این وضوع برای رانندگان جوان چندان جالب نیست. بسیاری از تحلیلگران خودروسازی معتقد اند که خودرو های برقی برای موفق شدن در بازار، باید ظاهر بهتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: یارانه چندمیلیاردی ایتالیا برای خرید خودروی برقی10 دلیل که خودرو های برقی جایگزین خودرو های بنزینی نشده‌اند

۳: تعویض باتریحتی اگر تلاش کنید تا با استفاده از خودرو الکتریکی، پول بنزین مصرفی را کنار بگذارید، بعد از مدتی باید باتری خودرو را عوض کنید که اصلا ارزان نیست. در حال حاضر تعویض باتری خودرو ها بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار یا حتی بیشتر هزینه دارد. این هزینه خیلی بیشتر از هزینه باتری خودرو های معمولی است. بسیاری از دولت ها کمک هزینه هایی را برای خرید خودرو الکتریکی و تعویض باتری آن در نظر گرفته اند. بعضی از باتری هایی که در تبلیغ ها از آنها استفاده شده و گفته می‌شود که بین دو تا سه سال طول عمر دارند، تنها یک سال قابل استفاده هستند.

۲: هزینه خریداریهزینه خرید یک خودرو برقی بسیار زیاد است. تسلا با Model S خود صنعت خودرو های الکتریکی را تغییر داد. اما قیمت این خودرو ۸۰ هزار دلار است. Model ۳ ارزان تر خواهد بود، اما همچنان قیمتی حدود ۳۵ هزار دلار دارد. با توجه به هزینه های اضافی که برای داشتن خودرو های برقی صرف می‌شود، حالا متوجه می‌شوید که چرا از نظر بسیاری از مردم این خودرو ها مقرون به صرفه نیستند. خصوصا وقتی که خودرویی بنزینی و نو را با همان اندازه، می‌توانند با قیمت کمتر از ۱۵ هزار دلار تهیه کنند. بزرگترین مشکل خودرو های الکتریکی برای پذیرفته نشدن توسط بسیاری از افراد دنیا، قیمت بالای آن ها است. به احتمال خیلی زیاد تا زمان کمتر شدن قیمت، مشتریان اینگونه خودرو ها را خریداری نخواهند کرد.

۱: قیمت بنزیناگر مشتریان را به حال خود رها کنید، به همین زودی ها سراغ خودرو های برقی نخواهند رفت. آنها برای استفاده از خودرو های برقی به یک محرک نیاز دارند و آن محرک می‌تواند بالا رفتن قیمت بنزین باشد.  با اینکه گاهی اوقات قیمت بنزین به سرعت بالا می‌رود، اما باید این را نیز در نظر داشت که به همان سرعت کاهش ‌می‌یابد. تا امروز، قیمت ها به قدری افزایش پیدا نکرده است که مشریان آن را مقرون به صرفه ندانند و مایل به تغییر وضعیت باشند.
 

https://zistonline.com/vdcaion0.49now15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما