تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 79892
طبق آخرین آمارها در ۹ ماهه اخیر ۶ میلیون گردشگر وارد ایران شده‌اند که در مقایسه با آمار سال گذشته که در طول ۱۲ ماه ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار گردشگر وارد ایران شدند با رشد ورود گردشگر خارجی به کشورمان مواجه هستیم.
در 9 ماهه اخیر 6 میلیون گردشگر وارد ایران شده‌اند
به گزارش زیست آنلاین، علی‌اصغر مونسان در حاشیه بازدید از سومین جشنواره فجر صنایع دستی و هنرهای سنتی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت گردشگری مذهبی در کشورمان اظهار داشت: حوزه گردشگری علی‌الخصوص در زمینه گردشگری مذهبی مانند گذشته دیگر تکبُعدی نیست و به نوعی دیگر ما گردشگر زیارتی تنها نداریم بلکه گردشگری مذهبی و زیارتی ایران به نوعی گردشگری تلفیقی زیارت، سیاحت و توریست درمانی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: طبق آخرین آمارها در ۹ ماهه اخیر ۶ میلیون گردشگر وارد ایران شده‌اند که در مقایسه با آمار سال گذشته که در طول ۱۲ ماه ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار گردشگر وارد ایران شدند با رشد ورود گردشگر خارجی به کشورمان مواجه هستیم.

مونسان تصریح کرد: شاید تفاوت نرخ ارز کمکی به افزایش ورود گردشگر به ایران کرده باشد ولی باید در مورد این یک مورد اتفاق مثبت برای خارجی‌ها به موارد منفی دیگری نیز اشاره کرد. از جمله بسیاری از پروازهای مستقیم به ایران متوقف شده است، همچنین ایرانهراسی از طرف آمریکایی‌ها شدت گرفته است. با این وجود با افزایش گردشگر مواجه خارجی بودیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تلاش ایران برای کم کردن و بی‌اثر کردن اخبار منفی درباره کشورمان توسط آمریکایی‌ها افزود: با برگزاری اجلاس جهانی گردشگری در کشورمان شاهد بودیم که اخبار ایران در صدر خبرهای دنیا قرار گرفت و این روزها نیز بسیاری از سایت‌های خارجی مردم دنیا را فقط به سفر به ایران تشویق می‌کنند. ما نیز سعی کردیم با حضور در فضاهای مجازی بین‌المللی دید مردم دنیا به کشورمان را نسبت به اخبار منفی آمریکاییها خنثی کنیم.

وی با اشاره به نمایشگاه گردشگری اسپانیا که ایران حضور بسیار خوبی در آن داشت گفت: یکی از جلوه‌های پررنگ ایران در این نمایشگاه حضور پادشاه و ملکه اسپانیا در غرفه ایران از بین ۸۸۶ غرفه بود که این بازدید در صدر اخبار مثبت اروپا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: آینده درخشان گردشگری در ایراندر 9 ماهه اخیر 6 میلیون گردشگر وارد ایران شده‌اند

ادعا نمی‌کنیم که به نقطه ایده‌آل رسیدیم و هنوز فاصله داریمرئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه به زیرساختهای گردشگری نیز گریزی زد و افزود: هم اکنون در ۶ نقطه ایران در حوزه گردشگری به جایگاهی رسیدیم که هیچ کمبودی وجود ندارد البته ادعا نمی‌کنیم که به نقطه ایده‌آل رسیدیم و هنوز فاصله داریم.

وی درباره توسعه بوم‌گردی نیز افزود: هم اکنون از ساخت ۱۵۰۰ واحد بوم‌گردی در کشور عبور کردیم زیرا حوزه گردشگری طبیعت مورد توجه گردشگران خارجی و مسافران داخلی است و به دلیل ارزانی و دسترس بودن در دورترین نقاط کشور مورد اقبال زیادی است.

https://zistonline.com/vdcewv8f.jh8ooi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما