تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 79889
تفاهم‌نامه‌ای میان معاونت علمی و وزارت علوم؛ منعقد شد

حمایت از پایان نامه های مدیریت سبز

در راستای انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های فناورانه دکتری تخصصی که ماحصل آنها تولید محصول مورد نیاز کشور است حمایت می‌شود.
حمایت از پایان نامه های مدیریت سبز
به گزارش زیست آنلاین، ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور دستیابی و ارتقاء بهره وری از آب و خاک، حل بحران های زیست محیطی کشور و نیز ایجاد اشتغال مناسب و کسب و کارهای نوین در راستای معیشت پایدار جامعه، از پایان نامه ها و رساله های فناورانه که منجر به ایجاد فناوریهای نوین در حوزه وظایف ستاد می شود و دارای شرایط ذیل می باشد حمایت می نماید.

پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های فناورانه دکتری تخصصی از هفتم تا بیست و پنجم بهمن ماه جاری فرصت ثبت نام دارند و نتایج داوری در تاریخ ۲۵ اسفند ماه جاری اعلام می‌شود.

این رساله‌ها و پایان نامه‌ها در ۳۲ محور و موضوع در حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست قابل ارائه هستند که طرح‌های فناوری استحصال آب از رطوبت هوا، فناوری تولید و استخراج نمک‌های صنعتی از منابع شورابه‌ای در سطح کشور و تولید آب ارزان قیمت جهت کشاورزی گیاهان هالوفیت، توسعه سیستم فناوری بازیافت آب اسپری درایر در کارخانجات کاشی و سرامیک و مدل‌های فناورانه اجرایی برای کاهش تبخیر از سطح آب‌های استخرهای کشاورزی و دریاچه‌های سدها از جمله این محورها است.

طراحی و پیاده سازی سامانه مدیریت و تبادل داده‌های پایه تغییر اقلیم و خشکسالی کشور بر بستر WEB، روش‌های تبدیل تهدید ریزگردها (ماسه بادی) به فرصت‌های اقتصادی و شغلی در مناطق تحت پوشش ، توسعه عملیات شورورزی و راهبری فناوری‌های دانش بنیان به منظور کنترل و تثبیت گرد و غبار و مدل توسعه‌ای استفاده از ظرفیت‌های آب و خاک حوزه‌های آبخیز کوچک کوهستانی، کاهش تبخیر و هدررفت آب از دیگر محورهایی است که می‌توان در خصوص آنها پایان نامه و رساله ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: پیشرفت علم و تکنولوژی در صنایع برای کمک به محیط زیستمدارک موردنیازبرای ثبت نامه پایان نامه‌ها و رساله‌ها

مدارک موردنیازبرای ثبت نامه پایان نامه‌ها و رساله‌هامدارک موردنیازبرای ثبت نامه پایان نامه‌ها و رساله‌ها کاربرگ ثبت‌نام تکمیل‌شده، کاربرگ تعهد تکمیل‌شده و تصویر برگه تصویب پیشنهادیه رساله / پایان‌نامه با امضای استاد راهنما و معاون پژوهشی (تحصیلات تکمیلی) دانشکده یا رئیس مؤسسه ذی‌ربط است.

در شرایط پذیرش این پایان نامه‌ها و رساله‌ها آمده است که باید از هیچ منبع دیگری به جز منابع دانشکده / دانشگاه ذیربط حمایت نشده باشند و درحال شروع که در زمینه اولویت‌های فناوری ستاد، پیشنهادیه مصوب دارند (بیش از شش ماه از تاریخ تصویب آن گذشته نباشد) و زمان دفاع پایان نامه / رساله حداکثر تا بهمن سال آینده باشد.

همچنین موضوع پایان نامه / رساله باید منطبق با موضوعات مورد حمایت در سامانه بوده و خروجی آنها حتماً منتج به ارائه کالا، نرم افزار یا خدمت فناورانه مشخص شود.

باید توجه داشت که پایان نامه / رساله‌هایی در اولویت حمایت قرار می‌گیرند که در موعد مقرر ارسال و در کارگروه مشترک داوری مصوب شوند. این درحالی است که در صورت تعدد پیشنهادها در کارگروه مشترک داوری در هر یک از موضوعات مورد نظر، حداکثر تا ۵ مورد، بررسی و داوری شده و حداکثر ۳ درخواست مورد تأیید، حمایت می‌شوند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علاقه‌مندان می‌توانند کاربرگ حمایت از پایان نامه و رساله را از سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نشانی http://omrani.msrt.ir/fa/page/۱۱۲۱ دریافت کرده و پس از تکمیل آن را به آدرس مورد نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال کنند.

دانشجویان محترم لطفاً فقط در صورتی که حائز تمامی شرایط ذیل هستند در سامانه ثبت نام نمایند و در صورتی که حتی یکی از شرایط مورد نظر وجود ندارد لطفاً ثبت نام صورت نپذیرد.

بیشتر بخوانید: صرفه جویی در کاغذ تاثیر بسزایی در نجات محیط زیست دارد/ از پایان نامه هایی که خاک می خورند تا محیط زیستی که ضعیف می گرددحمایت از پایان نامه های محیط زیستی

شرایط لازم:۱. پایان نامه / رساله هایی در این فراخوان مورد حمایت قرار می گیرند که از هیچ منبع دیگری به جز منابع دانشکده / دانشگاه ذیربط حمایت نشده باشند.
۲. پایان نامه / رساله های درحال شروع که در زمینه اولویت‌های فناوری ستاد، پیشنهادیه مصوب دارند (بیش از شش ماه از تاریخ تصویب نگذشته باشد) و زمان دفاع پایان نامه / رساله حداکثر تا پایان بهمن ۱۳۹۸ باشد.
۳. موضوع پایان نامه / رساله منطبق با موضوعات مورد حمایت در سامانه باشد.
۴. خروجی پایان نامه / رساله حتماً منتج به ارائه کالا، نرم افزار یا خدمت فناورانه مشخص شود.
۵. پایان نامه / رساله هایی در اولویت حمایت قرار می گیرند که در موعد مقرر ارسال و در کارگروه مشترک داوری مصوب گردند.
در صورت تعدد پیشنهادها در کارگروه مشترک داوری در هر یک از موضوعات مورد نظر، حداکثر تا ۵ مورد، بررسی و داوری شده و حداکثر ۳ درخواست مورد تایید، حمایت خواهند شد.

https://zistonline.com/vdcaoan0.49noa15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما