تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 79886
آب شرب برای روستاییان استان تهران، اصفهان، خراسان رضوی مهیا میگردد

تامین آب آشامیدنی پایدار و مورد نیاز برای روستاییان در کشور

آب مورد نیاز در سطح ۱۹ روستای تهران، ۶۷ هزار نفر از روستائیان اصفهان و ۳۳۳ میلیون مترمکعب آب در شهرها و صنایع در استان خراسان همزمان با دهه فجر، تامین می شود.
تامین آب آشامیدنی پایدار  و مورد نیاز برای روستاییان در کشور
به‌گزارش زیست آنلاین، "محمدحسین قرائتی" در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه‌هایی که قرار است در دهه فجر امسال بهره‌برداری شده یا عملیات اجرایی آنها آغاز شود، گفت: در ایام دهه فجر سال جاری  ۳۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در نقاط مختلف استان اصفهان به بهره برداری خواهد رسید که شامل اجرای ۶۴ کیلومتر خطوط انتقال آب، تعویض ۶۶ کیلومتر شبکه توزیع داخلی روستاها، احداث خطوط انتقال فاضلاب به طول ۱۰ کیلومتر، احداث ۶ باب مخزن ذخیره بتنی با ظرفیت سه هزار متر مکعب آب، احداث یک ایستگاه پمپاژ آب، حفر هفت حلقه چاه و اصلاح یک هزار و ۸۰۰ فقره انشعاب آب است که ۸۵ روستا با جمعیتی بالغ بر ۶۷ هزار نفر را زیر پوشش قرار می‌دهد.

تامین آب آشامیدنی پایدار برای ۶۷ هزار نفر از روستائیان اصفهان وی با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال عملیات اجرایی ۱۲پروژه شامل ۴۰ کیلومتر خطوط انتقال آب، ۱۱ کیلومتر تعویض خطوط توزیع، پنج باب مخزن بتنی با حجم ۲۷۵۰ مترمکعب و یک ایستگاه پمپاژ آب آغاز می شود اظهار داشت: برای اجرای این پروژه ها ۱۷۰ میلیارد ریال مورد نیاز است و ۵۱ روستای استان با جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.
مدیرعامل آبفار استان اصفهان ادامه داد: هم اینک جمعیت بهره مند استان از خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی در بخش آب آشامیدنی بالغ بر ۶۴۰ هزار نفر در قالب ۲۴۶ هزار خانوار است و ۸۸ درصد مشترکان کاربران خانگی و ۱۲ درصد کاربران غیرخانگی هستند.
قرائتی با بیان اینکه حفظ سلامت و کیفیت آب خط قرمز این شرکت است، تصریح کرد: در سال ۹۶، بیش از ۵۴۰ هزار آزمون کلرسنجی در کل شبکه توزیع انجام شد، بیش از ۱۲ هزار و ۴۴۶ مورد آزمون میکروب سنجی صورت گرفته که در بیش از ۹۹.۹ درصد موارد، سلامت آب را نشان داد.
وی اضافه کرد: همچنین یک هزار و ۳۲۳ مورد آزمون شیمیایی سنجی، آزمون فلزات سنگین و ۶۵۰ مورد آزمون بیولوژیک، ۶۳۷ مورد آزمون پایش نیترات صورت گرفت و یک هزار ۸۶۵ مخزن در سال گذشته به‌صورت کامل شست‌وشو شد.
مدیرعامل آبفار استان اصفهان با اشاره به راه‌اندازی سامانه ارتباط مردمی ۱۵۲۳، گفت: کاهش رفت و آمدهای مشترکان، کمک به جلوگیری از هدر رفت آب ناشی از شکستگی خطوط انتقال و انشعابات و جلوگیری از سرقت آب از مهمترین مزایای ایجاد این سامانه بوده است و در سال گذشته از این طریق ۶۰۰ تا ۷۰۰ انشعاب غیرمجاز شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: بحران آب در جهان، / بحران آب یک موضوع بین‌رشته‌ایتامین آب آشامیدنی پایدار برای 67 هزار نفر از روستائیان اصفهان 

۳۵ درصد شبکه های آب روستایی دچار فرسودگی استوی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه چه میزان از شبکه‌های آب روستایی دچار فرسودگی است گفت: مجموع شبکه‌های توزیع آب استان بالغ بر پنج هزار و ۳۴۰ کیلومتر مربع است، که ۳۰ تا ۳۵ درصد این شبکه دچار فرسودگی است؛ برای تعویض این شبکه‌ها به اعتباری بالغ بر دو هزار و ۷۰۰ تا سه هزار میلیارد ریال احتیاج است.
قرائتی افزود: اعتبارات صندوق توسعه ملی استان از سال ۹۴ تا ۹۷ ، مبلغ یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده که برای ایجاد ۳۴ مجتمع آبرسانی در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: از این تعداد تاکنون هشت مجتمع آبرسانی کامل شده و ۱۰ مجتمع نیمه تمام و مابقی نیز در سال‌های آینده ساخته می‌شود.

بیش از یکصد حلقه چاه سال گذشته در اصفهان خشک شدمدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان گفت: ۱۵ دستگاه آب شیرین کن در روستاهایی که آب آنها دارای مشکل بود مستقر  و آب شرب مورد نیاز آنها از طریق شیرهای برداشت متصل به کارتخوان‌ها بین مردم توزیع شد.
وی افزود: منابع تامین آب استان ۸۷۷ منبع شامل چاه، چشمه، قنات و آب‌های سطحی است که آب یک هزار و ۳۳۹ روستای استان را تامین می‌کند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان افزود: سال گذشته به‌دلیل خشکسالی بیش از یکصد حلقه چاه خشک شد و شاهد کاهش ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آبدهی از منابع آب روستایی استان بودیم که به جای آن منابع دیگری جایگزین و یا آبرسانی سیار شد.

بیشتر بخوانید: ۴۰ درصد آب آشامیدنی در روستاهای به مصرف دام می رسدبیش از یکصد حلقه چاه سال گذشته در اصفهان خشک شد

تامین آب ۱۹ روستا در استان تهران همزمان با دهه فجرمدیرعامل آبفار استان تهران از بهره‌برداری ۹ پروژه تأمین آب در سطح روستاهای این استان برای ۱۹ روستا با جمعیتی بالغ بر ۳۹ هزار و ۷۸۸ نفر در دهه فجر امسال خبر داد.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا پوررجب" با بیان اینکه پس از افتتاح این پروژه‌ها تأمین آب روستاها با کیفیت بالاتری صورت خواهد گرفت، افزود: تمامی پروژه‌های اجرا شده با انجام مطالعات کارشناسی و فنی دقیق صورت گرفته است.
وی حجم عملیات را شامل ۲۵۷۰ متر لوله‌گذاری خط انتقال و شبکه توزیع، حفر و تجهیز ۵ حلقه چاه، احداث دو باب مخزن ذخیره آب، تأمین برق در سطح دو واحد تأسیسات تأمین آب، تعویض ۱۰۰ دستگاه کنتور و کیت انشعاب عنوان کرد که در سطح روستاهای "چیچکلو"، "پلاین"، "نام آور"، "لواسانات"، "مشاء وزرنان" و همچنین مجتمع‌های "شهدای جنگی"، "معین‌آباد" و "ریحان‌آباد" در مجموع با اعتباری بالغ بر ۳۲ هزار و ۷۷ میلیون ریال اجرایی شده است.
پوررجب افزود: بیشتر اعتبار فوق از منابع صندوق توسعه ملی تأمین شده و امیدواریم پس از بهره‌برداری از پروژه‌های فوق رضایت مشترکان حاصل شود.
مدیرعامل آبفار استان تهران اظهار کرد: اکنون استان تهران با مشکلاتی همچون کاهش سفره‌های آب زیرزمینی و همچنین بارش بسیار کم نزولات جوی دست و پنچه نرم می‌کند و  با وجود چنین شرایطی تأمین و توزیع آب باید بسیار دقیق و اصولی و با بروزترین استانداردها  انجام گردد. تلاش می‌کنیم با توجه به امکانات و اعتبارات موجود از جدیدترین روش‌ها برای طراحی و اجرای پروژه‌ها بهره ببریم تا علاوه بر ارائه خدمات بهتر به مشترکان از منابع نیز محافظت نماییم.

بیشتر بخوانید: آلودگی خطرناک آب آشامیدنی در روستاهای اطراف تهرانبیش از یکصد حلقه چاه سال گذشته در اصفهان خشک شد

تامین ۳۳۳ میلیون مترمکعب آب مورد نیاز شهرها و صنایع در استان خراسان رضویمدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی از طراحی، ساخت و بهره برداری ۲۹ طرح سازه ای و تامین ۳۳۳ میلیون مترمکعب نیاز آبی شهرها و صنایع استان طی ۴ دهه انقلاب شکوهمند اسلامی خبر داد.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد علایی" با اعلام این خبر افزود: به همت کارشناسان و متخصصان ایرانی طی چهل سال گذشته ۹۵۸ کیلومتر خطوط انتقال در سطح استان به اجرا درآمده است که خط انتقال آب از سد دوستی به مشهد به طول ۱۶۰ کیلومتر و حجم قابل انتقال سالانه بالغ بر ۱۵۰ میلیون مترمکعب در صدر آن قرار دارد.
علایی عنوان کرد: تمام ظرفیت موجود پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد و به بهره‌برداری رسیده است.
وی خاطرنشان ساخت: با توجه به توزیع نامتوازن مکانی و زمانی نزولات جوی در سطح استان خراسان رضوی و به‌منظور تامین آب پایدار و یکنواخت در طول سال برای مصارف مختلف اعم از کشاورزی، شرب، خدمات و صنعت و تامین امنیت آبی برای مردم شریف استان خراسان رضوی، طراحی و اجرای خطوط مذکور ضرورت یافته و به اجرا در آمده است.

https://zistonline.com/vdch-6nq.23nw6dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما