تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 79879
عیسی کلانتری، صبح امروز، در مراسم نواختن زنگ انقلاب در دبیرستان دخترانه شاهد بندرعباس بیان داشت: هرچقدر در مسائل سیاسی و اقتصادی و امنیتی و اجتماعی موفق بودیم در حفظ محیط‌زیست نبوده‌ایم و در نگهداری و حفاظت از محیط زیست کوتاهی کرده ایم.
عدم موفقیت در حوزه محیط زیست / کلنگ زنی سایت ویژه پسماند
به گزارش زیست آنلاین، عیسی کلانتری صبح شنبه در مراسم نواختن زنگ انقلاب در دبیرستان دخترانه شاهد بندرعباس بیان داشت: حامی جمهوری اسلامی به لطف خداوند همیشه ملت ایران بوده است و اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران پایدار و استوار است، به لطف خداوند، هدایت مقام معظم رهبری و حمایت مردم از نظام است و اگر آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند به دلیل حمایت‌های مردم است.

وی افزود: در این ۴۰ سال دشمنان تمام تلاش خود را  کردند که آب خوش از گلوی مردم نرود، توطئه‌های سیاسی، جنگ، تحریم‌ها و تمام تلاشش این بود که جمهوری اسلامی نتواند ۴۰ سالگی خود را جشن بگیرد، اما تا زمانی که مردم پشتیبان نظام هستند، هیچ تهدیدی متوجه ما نمی‌شود.

رئیس سازمان محیط‌ زیست عنوان کرد: بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب حمایت مردم بوده است، بدون مردم بااین‌همه توطئه نمی‌توانستیم موفق باشیم، بنده سال ۵۷ به بندرعباس آمدم شهری که بیشتر شبیه یک روستا بود و پس از ۴۰ سال شاهد شهری با توسعه شگرف هستیم و امروز این همه رحمت و توسعه تلاش نظام جمهوری اسلامی بوده است، هرچندی بخشی از تلاش ما را هم دشمن خنثی کرده است چون نمی‌خواستند الگوی دیگر جز استکبار و سرمایه‌داری باقی بماند.

کلانتری عنوان کرد: سال ۶۷ بنده وزیر جهاد کشاورزی بودم، خدمت امام خمینی(ره) رفتم و ایشان فرمودند آقای کلانتری کاری کنید که روستاییان و کشاورزان ظلم دیده و زحمت‌کشیده وضع معیشتشان بهتر شود و همه تلاش ما هم در این راستا بود و امروز هم در محیط‌ زیست اعتراف می‌کنم هرچقدر در مسائل سیاسی و اقتصادی و امنیتی و اجتماعی موفق بودیم در حفظ محیط‌زیست نبوده‌ایم.

وی ادامه داد: محیط‌زیست امانت نسل‌های آینده و متعلق به فرزندان این سرزمین است، این کشور تاریخچه ۷ هزارساله دارد و باید آن را حفظ کنیم هرچند خیلی موفق نبوده‌ایم اما باید تلاش خود را چند برابر کنیم تا بتوانیم برای فرزندان ایران محیط‌زیست سالمی را حفظ کنیم.

عیسی کلانتری

بیشتر بخوانید: محیط زیست تنها قربانی بعد از انقلاب معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست اضافه کرد: ما با منابع پایه، آب، خاک و هوایمان خوب تا نکردیم و باید محیط‌زیست را محیط‌زیست این دولت و آن دولت نبینیم و برای حفظش تلاش کنیم. متاسفانه فکر می کنیم تالاب ها برای این وجود دارند که از آنها برای عمران و توسعه استفاده کنیم. در صورتی که خداوند تالاب ها را ایجاد کرده تا شاهد حفاظت از محیط زیست باشند.

کلانتری افزود: در این ۴۰ سال متوسط امید به زندگی و طول عمر به ۲۴ سال افزایش‌یافته است، محیط‌زیست نیاز به کمک مردم، استادان، معلمان، روحانیون و مسئولان دارد و حفظ محیط‌زیست توسط کارکنان این سازمان امکان‌پذیر نیست، محیط‌زیست را ۸۰ میلیون ملت ایران باید حفظ کند.

وی خاطرنشان کرد: مصرف در دنیای امروز به‌شدت محیط‌ زیست را تهدید می‌کند، گرمایش کره زمین، تغییر اقلیم مصیبت کره زمین است، امروز روز جهانی تالاب نیز هست، تالاب‌ها بخش بزرگی از محیط‌زیست هستند، تالاب‌ها محیط‌زیست را سالم نگه می‌دارند اما بسیاری از این‌ها را خشکاندیم.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست عنوان کرد: بدون حفظ منابع ژنتیکی نمی‌توانیم کشور و جهان را مدیریت کنیم، حدود ۱۲۰ سال پیش دو جهانگرد انگلیسی به هندوستان می‌رفتند، در خراسان جنوبی دو مورد از منابع ژنتیکی وحشی گندم را در نهبندان امروز با خود برمی‌دارند، پروتئین گندم ۱۱ درصد است، این منابع را به انگلیس می‌برند و امروز ۲۶ درصد پروتئین دارند و اگر این را حفظ نمی‌کردند تاکنون از بین نرفته بود.

کلانتری در پایان گفت: محیط زیست باید برای ما و فرزندانمان حفظ شود. خدا کند در صدمین سالگرد انقلاب محیط‌زیستی به‌مراتب بهتر داشته باشیم.


کلنگ زنی سایت پسماندهای ویژه و صنعتی هرمزگانبا حضور کلانتری رئیس سازمان محیط زیست کشور سایت پسماندهای ویژه و صنعتی در هرمزگان کلنگ زنی شد.

به گزارش مهر، همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر صبح شنبه با حضور عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست کشور و استاندار هرمزگان سایت پسماندهای ویژه و صنعتی هرمزگان کلنگ زنی شد.

این سایت برای مدیریت پسماندهای پزشکی، صنایع و معدنی هرمزگان در مساحتی بالغ بر ۴۲ هکتار در غرب شهر بندرعباس جانمایی شده است. اعتبار این پروژه بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

کلنگ زنی سایت ویژه پسماند

سایت پسماند سپنتامهام ایرانیان شامل سیستم‌های پیرولیز و زباله سوز است. تولید سوخت و تولید آسفالت از دیگر اقدامات این سایت خواهد بود و روشنایی این سایت بصورت انرژی خورشیدی تأمین می‌شود.

برق مورد نیاز این سایت ۴۰۰ کیلو وات و گاز مصرفی مورد نیاز آن ۲۴۰۰ متر مکعب است، همچنین از محل سوخت زباله در این سایت پسماند برق نیز تولید خواهد شد.

https://zistonline.com/vdcjhoea.uqehazsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما