تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 79866
مقدار مصرف انرژی را با رنگ هم نمایش میدهند. در فضای دیجیتال، رنگ سبز به منزله کم مصرف بودن دستگاه و یا استفاده از سوخت پاک میباشد.
همه چیز در مورد برچسب انرژی لوازم خانگی و صنعتی
به گزارش زیست آنلاین، کلیه تجهیزات الکترونیکی و یا مکانیکی برای شروع به کار باید یک نوع انرژی را دریافت نماید و همان انرژی و یا نوع تبدیل شده آنرا حال به شکل تقویت شده و یا تضعیف شده به عنوان خروجی تحویل دهد. مقدار مصرف انرژی در واحد زمان برای خروجی مورد نظر به اصطلاح فنی میشود مقدار مصرف انرژی.
مقدار مصرف انرژی را با رنگ هم نمایش میدهند. در فضای دیجیتال، رنگ سبز به منزله کم مصرف بودن دستگاه و یا استفاده از سوخت پاک میباشد. بد نیست با تکنولوژی سبز آشنا شوید.
تکنولوژی سبز یا همان Green Technology نوعی  تکنولوژی است که منجر به طراحی و تولید تجهیزاتی میشود که از انرژی های طبیعی مانند خورشید و باد برای تامین برق خود بهره میبرند. 
به منظور سهل الوصول نمودن مصرف انرژی تجهیزات، استفاده رنگ در برچسب های انرژی بسیار رایج شده است. به این صورت که رنگ سبز نشان دهنده کم کصرف بودن و رنگ قرمز نشان دهنده پر مصرف بودن دستگاه میباشد.
البته برای دقیق تر بودن این تقسیم بندی استفاده از حروف انگلیسی از A تا G نیز رایج شده که هر چه حرف تعیین شده به A نزدیکتر باشد بیانگر کم مصرف تر بودن دستگاه خواهد بود.
به این نوع درجه بندی نوعی مدیریت دیداری مصرف انرژی می گویند که مشتری در انتخب سریعتر تصمیم گیری میکند.
مثلا اگر یخچال فریزری دارای برچسب سبز با کد A باشد، یعنی کمترین مصرف انرژی را در بین یخچال های موجود دارد و یا به عبارتی بیشتری راندمان را دارا میباشد. برعکس اگر یخچال فریزری با حرف G و رنگ قرمز مشخص شده به این معنی است که راندمان بسیار کم و مصرف بالایی دارد.
برچسب انرژی یا همان Energy Label ، برچسب کوچکی است که بر روی تجهیزات الکترونیکی و یا جدیدا بر روی خودرو ها می چسبانند و حاوی یک سری اطلاعات از جمله نام شرکت سازنده، مدل دستگاه، مصرف انرژی و هچنین مقدار راندمان دستگاه میباشد. برای مثال برچسب انرژی بر روی ماشین لباسشویی حاوی اطلاعاتی از قبیل میزان لرزش، میزان سرو و صدا، عملکرد شست شو و خشک کنندگی و همچنین میزان مصرف انرژی کلی دستگاه میباشد.
ماشین لباس شویی های ال جی به دلیل دارا بودن موتور مستقیم بدون تسمه از لرزش و صدای کمتری برخوردار هستند که دیجی سرویس بهترین و متخصص ترین تعمیرکاران را برای تعمیر ظرفشویی بوش، تعمیر ماشین لباسشویی ال جی ، تعمیر ظرفشویی ال جی،  تعمیر لباسشویی دوو برایتان اعزام میکند.
دیجی سرویس به عنوان نمایندگی مرکزی تعمیر لباسشویی آاگ خدمات تعمیر لباسشویی بوش و تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ را در محل شما ارائه میدهد.

 بر چسب انرژی بر روی یخچال فریزرهمانطور که میدانید یکی از پرکاربردترین لوازم آشپزخانه، یخچال فریزر میباشد که مصرف انرژی زیادی دارد و تاثیر بسزائی در هزینه برق تحمیلی ساختمان دارد. به احتمال زیاد برچسب انرژی را از رسانه های تلویزیونی دیده اید و با آن آشنایی دارید.

بیشتر بخوانید: انتشار مواد شیمیایی مخرب لایه ازن موجود در یخچال ها بر چسب انرژی بر روی یخچال فریزر
 

امروزه برندهای خارجی و ایرانی موجود در بازار یخچال فریزر ساید مانند بوش، ال جی، سامسونگ، جنرال الکتریک، پارس، اسنوا، امرسان، هیمالیا و ... دارای محصولاتی با گرید A+ نیز می باشند، دیجی سرویس به عنوان نمایندگی تعمیر یخچال ساید بوش، تعمیر ساید بای ساید بوش و تعمیر ساید بای ساید سامسونگ، تعمیرات ساید بای ساید ال جی و همچنین تعمیر ساید بای ساید جنرال الکتریک و... همواره با علم روز تعمیر لوازم خانگی در محل با شما همراه است.

چه مواردی بر روی برچسب انرژی یخچال نوشته میشوند؟■ مدل یخچال فریزر و نام شرکت سازنده
■ میزان مصرف برق به KW h /year
■ ظرفیت مواد تازه به Litre
■ کلاس منطقه آب و هوایی
■ظرفیت مواد منجمد به Litreدر صورتی که برچسب انرژی بر روی یخچال

در صورتی که برچسب انرژی بر روی یخچال ۵۰۰ و یا ۵۸۰ کیلو وات ساعت در سال باشد به این معنی است که برای ۵۰۰ کیلو وات ساعت در سال این یخچال به طور میانگین حدود ۶۰ الی ۷۰ وات در ساعت برق مصرف میکند. یعنی به عبارتی کمتر از یک عدد لامپ ۱۰۰ وات. البته باید بدانید که یخچال ها در فصل سرما انرژی کمتری مصرف میکنند و در فصول گرم سال نیز پس از اینکه دمای یخچال به میزان مورد نظر رسید، اتومات یخچال عمل کرده و موتور یخچال برای مدتی خاموش میشود که باعث میشود مصرف برق انرژی کمتر شود.

برچسب انرژی در لامپتقریبا در تمام لوازم الکترونیکی برچسب انرژی هست . اگه الان لامپ هم بخرید با روی بسته بندی یا توی بروشور داخل بسته بندی برچسب انرژی وجود داره . در برخی لامپ ها فقط اون قسمت رنگی رو میذارن که مردم بگن یه چیزی گذاشته  . در حالیکه باید موارد دیگه هم باشه . واقعا تو آرزوی یه نظارت نظام مند و قانونی موندیم . هرکی هر کاری می خواد می کنه . مردم هم که خیلی درگیر این مسائل نیستن و تولید کننده هم که فقط به پول بیشتر فکر می کنه !

مواردی که در برچسب انرژی لامپ هست :■ قسمت رتبه بندی ( سبز تا قرمز )
■ مقدار توان نور به واحد لومن
■ میزان مصرف برق به وات
■ عمر مفید لامپ به ساعت
برچسب انرژی روی خودروجدیدا بر روی خودروها نیز برچسب انرژی نصب میشود. 

چه چیزهایی بر روی برچسب انرژی خودرو درج شده است


چه چیزهایی بر روی برچسب انرژی خودرو درج شده است؟ ■  مدل خودرو، برند خودرو ، ورژن خودرو 
■ نوع سوخت خودرو، وزن  خودرو، نوع خودرو ( وانت ،سواری ، کامیون )
■ میزان مصرف سوخت برون شهری ، درون شهری
■ میزان مصرف تولید گاز ( دی اکسید کربن یا CO۲  ) به gr/km بیشتر بخوانید: بهره‌وری انرژی تنها راه نجات دنیای انرژی یکی از نکات مهم هنگام خرید لوازم برقی توجه نمودن به برچسب انرژی میباشد ، زیرا  دستگاهی که توان پایینتری مصرف میکند قاعدتا  از کیفیت بالاتری در تولید برخوردار بوده است. به ظور مثال ممکن است یک یخچال به ارزش ۴ میلیون تومان مصرف انرژی کمتری از یخچال ۶ میلیون تومانی داشته باشد. همینطور از آنجا که راندمان بالاتری دارد، هزینه برق کمتری خواهد آمد و از طرف دیگر بدلیل بالاتر بودن کیفیت، نرخ خرابی آن نیز کمتر خواهد بود.

https://zistonline.com/vdcfvcde.w6d1vagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما