تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 79825
در هفته ای که گذشت، عاشقان طبیعت در قالب انجمن های مردم نهاد و همزمان با هفته هوای پاک برنامه های متنوعی را رقم زدند تا میهن سبز و باشکوهمان ایران به وجود چنین تلاشگرانی بر خود ببالد.
قرار سبز حامیان طبیعت در هفته اول بهمن 1397
به گزارش زیست آنلاین، در هفته ای که گذشت، عاشقان طبیعت در قالب انجمن های مردم نهاد و همزمان با هفته هوای پاک برنامه های متنوعی را رقم زدند تا میهن سبز و باشکوهمان ایران به وجود چنین تلاشگرانی بر خود ببالد. ما نیز مانند هر هفته کوشیدیم در قرار سبز رسانه ای برای تمام حامیان طبیعت باشیم.

1.برنامه صعود به کوه گنبد باز نطنز با پاکسازی طبیعت از زباله همراه شد

برنامه صعود به کوه گنبد باز نطنز با پاکسازی طبیعت از زباله همراه شد

قرار سبز در شهر بادرود استان اصفهانبرنامه صعود گروه زیست محیطی صبا و باشگاه کوهنوردی اوج بادرود به کوه گنبد باز نطنز در استان اصفهان با پاکسازی همراه بود. در این روز با حضور بیش از ۳۰ نفر از اعضای گروه و مشارکت هیئت ورزش های همگانی و اداره ورزش و جوانان این شهر، برنامه صعود و پاکسازی در کوه گنبد باز نطنز انجام گرفت و این منطقه از حیث زباله پاکسازی گردید. گفتنی است در این برنامه عضو شورای اسلامی شهر بادرود نیز حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: قرار سبز حامیان طبیعت در هفته دوم دی ماه ۱۳۹۷2.دانش آموزان شهر ثلاث باباجانی آموزش تفکیک زباله را فرا گرفتند

دانش آموزان شهر ثلاث باباجانی آموزش تفکیک زباله را فرا گرفتند


قرار سبز در شهر ثلاث باباجانی استان کرمانشاهدانش آموزان دبستان سیدالشهداء شهرستان ثلاث باباجانی از توابع استان کرمانشاه آموزشهای مربوط به تفکیک کاغذهای باطله از سایر زباله ها را فرا گرفتند. هدف اصلی از اجرای این طرح فرهنگسازی بازیافت کاغذ باطله و تفکیک کاغذ از سایر زباله هاست.

3.گردشگران کرمانشاهی در بام خرم آباد نهال کاشتند

گردشگران کرمانشاهی در بام خرم آباد نهال کاشتند

قرار سبز در شهر خرم آباد استان لرستان۱۲۰ گردشگر کرمانشاهی اقدام به کاشت نهال بلوط در بام شهر خرم آباد مرکز استان لرستان نمودند. در این برنامه که توسط تور گردشگری بلوط برگزار شده بود، مظفر افشار پدر بلوط ایران ضمن همراهی گردشگران، توضیحاتی را در خصوص اهمیت بلوط و نهالکاری ارائه نمودند.

4.برنامه های متنوع ویژه هفته هوای پاک در مدارس شوشتر برگزار شد

قرار سبز در شهر شوشتر استان خوزستانبرنامه های ویژه هفته هوای پاک به کوشش انجمن هواداران کارون زلال در ۷ مدرسه شوشتر برگزار شد. طی این برنامه ها بیش از ۵۰۰ دانش آموز خوزستانی آموزش های محیط زیستی و مفاهیم آن را فرا گرفتند. پیاده روی، جشن بادبادک ها، مسابقه نقاشی، بازدید از ایستگاه سنجش آلودگی و مسابقه بادکنک بادکنی از جمله برنامه های متنوع این هفته در مدارس شوشتر بود.

5.به مناسبت هفته هوای پاک همایش پیاده روی خانوادگی در پلدختر برگزار شد

به مناسبت هفته هوای پاک همایش پیاده روی خانوادگی در پلدختر برگزار شد

قرار سبز در شهر پلدختر استان لرستانهمایش پیاده روی خانوادگی همزمان با هفته هوای پاک در پلدختر برگزار شد. در این برنامه جمعیت قابل توجهی از شهروندان دوستدار محیط زیست بهمراه جمعی از مسئولین با شعار خانواده، مشارکت مردمی و هوای پاک، مسیر ورزشگاه شهید سرمالیان تا اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان در استان لرستان را بصورت پیاده طی کردند.

6.دانش آموزان شهر رحیم آباد مفاهیم محیط زیستی را فرا گرفتند

دانش آموزان شهر رحیم آباد مفاهیم محیط زیستی را فرا گرفتند

قرار سبز در شهر رحیم آباد استان گیلانبه کوشش اعضای انجمن همیاران محیط زیست موسسه آسمانرود رحیم آباد در استان گیلان، آموزش مفاهیم محیط زیستی در دبستان شهید زکی پور این شهر با‌ رویکرد ترویج آموزش محیط زیستی صورت گرفت.

7.برنامه ویژه هوای پاک در بندر کیاشهر برگزار شد

برنامه ویژه هوای پاک در بندر کیاشهر برگزار شد

قرار سبز در شهر بندر کیاشهر استان گیلانمراسم ویژه روز هوای پاک در مدرسه حضرت زینب شهر کیاشهر در استان گیلان برگزار شد. این برنامه با مشارکت کارگروه کودک و نوجوان انجمن بوم بانان گیل و دیلم، شهرداری و شورای این شهر، رئیس منطقه و محیط بانان پارک ملی بوجاق و همچنین جمعی از دانش آموزان برگزار گردید.

8.برنامه پاکسازی و کاشت بذر بادام در زرند انجام شد

قرار سبز در شهر زرند استان کرمانبه کوشش گروه کوهنوردی مهتاب کویر زرند در استان کرمان، برنامه کاشت بادام کوهی و انغوزه (بومی منطقه) و همچنین پاکسازی مسیر کوهنوردی از زباله انجام گرفت. بیابان زدایی و کمک به رشد گیاهان بومی منطقه از اهداف این گروه است.

9.شیرازی ها همزمان با هفته هوای پاک پیاده روی کردند

شیرازی ها همزمان با هفته هوای پاک پیاده روی کردند

قرار سبز در شهر شیراز استان فارسبرنامه ۱۸۵ تشکل پاکسازان طبیعت فارس، در هفته هوای پاک با حضور جمع کثیری از شهروندان شیرازی با پیاده روی در پارک سرسبز خیابان چمران همراه بود. حاضرین در این برنامه ضمن ترویج فرهنگ ورزش های همگانی و حفظ محیط زیست، به ضرورت استفاده از حمل و نقل پاک تاکید کردند. در پایان این مراسم که با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، جمعی از مسئولین و اعضای تشکل پاکسازان طبیعت فارس برگزار شد، به قید قرعه دو دوچرخه و هدایای ارزنده به تعدادی از شرکت کنندگان اهدا گردید.

10.اختتامیه دومین جشنواره "پَپی" در کوهدشت لرستان برگزار شد

اختتامیه دومین جشنواره "پَپی" در کوهدشت لرستان برگزار شد

قرار سبز در شهر کوهدشت استان لرستاندومین جشنواره‌ی پَپی، با موضوعات محیط زیستی در کوهدشت برگزار شد. در این جشنواره برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان در چند بخش و با محوریت نقاشی، نوشته و نقاشی، شعر و انشاء طراحی و برنامه ریزی ‌شده بود بیش از ۳۰۰ اثر به مرحله‌ی داوری رسید. هدف این جشنواره، آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با محیط زیست، مشکلات زیست محیطی و فرهنگسازی از سنین پایه بود که با استقبال خوب مخاطبان موردنظر مواجه شد.

11.پویش درب بطری در آبدانان اجرا شد

پویش درب بطری در آبدانان اجرا شد

قرار سبز در شهر آبدانان استان ایلامبه کوشش انجمن بانوان طبیعت دوست آبدانان و در راستای حفظ محیط زیست، پویش درب بطری در دبستان شهدای دانش آموزی این شهر در استان ایلام اجرا گردید و دانش آموزان اقدام به جمع آوری درب بطری پلاستیکی نمودند.

بیشتر بخوانید: قرار سبز حامیان طبیعت در هفته چهارم دی ماه ۱۳۹۷12.طبیعت شهر ثلاث باباجانی از زباله پاکسازی شد

طبیعت شهر ثلاث باباجانی از زباله پاکسازی شد

قرار سبز در شهر ثلاث باباجانی استان کرمانشاهطبیعت دوستان ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه به مناسبت هفته هوای پاک در اقدامی نمادین، طبیعت اطراف این شهر را از زباله پاکسازی نمودند.

13.فیلم های محیط زیستی در شهر بانه به نمایش درآمد

فیلم های محیط زیستی در شهر بانه به نمایش درآمد

قرار سبز در شهر بانه استان کردستانانجمن پاژین بانه در راستای آموزش و آگاهی بخشی جوامع محلی، فیلم هایی محیط زیستی را در مسجد روستای رشید قلعه این شهر به نمایش گذاشت که با استقبال بینظیر اهالی این روستا در استان کردستان همراه بود.

14.برنامه پاکسازی خیابان از زباله در شیروان با مشارکت شهروندان اجرا شد

برنامه پاکسازی خیابان از زباله در شیروان با مشارکت شهروندان اجرا شد

قرار سبز در شهر شیروان استان خراسان شمالیاعضای گروه طنین پاکبانان شیروان در هفتاد وپنجمین همایش محیط زیستی خود مسیر میدان انقلاب تا میدان شهدای این شهر در استان خراسان شمالی را با مشارکت همیاران و شهروندان شیروانی از زباله پاکسازی کردند.

همایش هفته هوای پاک در شهر رحیم آباد برگزار شد

همایش هفته هوای پاک در شهر رحیم آباد برگزار شد

قرار سبز در شهر رحیم آباد استان گیلانبه کوشش موسسه آسمانرود رحیم آباد و مشارکت جمعی از مسئولین و اهالی منطقه، همایش هفته هوای پاک علیرغم سردی هوا در باشگاه شهید صمدپور این شهر در استان گیلان برگزار شد. در این مراسم اجرای نمایش شاد با رویکرد محیط زیستی، اجرای قطعه آهنگ و دکلمه، نمایش حرکات رزمی و ورزشی توسط ورزشکاران و همچنین مسابقات مختلف به همراه اهدا جوایز در بین کودکان انجام گرفت. در انتهای این مراسم نیز جوایزی به آثار خلاقیت های هنری از مواد بازیافتی اهدا شد.

16.برنامه پاکسازی طبیعت از زباله در شهر مشکان با استقبال مردم و مسئولین همراه بود

برنامه پاکسازی طبیعت از زباله در شهر مشکان با استقبال مردم و مسئولین همراه بود

قرار سبز در شهر مشکان استان فارسبرنامه پاکسازی اطراف امامزاده شاهرضا در دهچاه و ورودی این روستا در استان فارس برگزار شد. در پایان این برنامه که به کوشش گروه پاکسازان طبیعت شهر مشکان و مشارکت جمعی از مسئولین و همچنین حضور پرشور مردم دوستدار طبیعت و دانش آموزان با شعار "هوای پاک، مسئولان، مردم" برگزار شد، جوایزی از طرف مسئولین به دانش آموزان اهدا گردید.

17. مراسم هفته هوای پاک در مدرسه شهید زاهدی مشکان برگزار شد

مراسم هفته هوای پاک در مدرسه شهید زاهدی مشکان برگزار شد

قرار سبز در شهر مشکان استان فارسدر این برنامه که به کوشش گروه پاکسازان طبیعت مشکان و مشارکت اداره محیط زیست و آموزش و پرورش شهرستان نیریز و همچنین مدیریت و کارکنان دبستان شهید زاهدی این شهر در استان فارس برگزار گردید، مطالبی در خصوص هوای پاک توسط کارشناسان تشریح شد و در پایان مراسم نیز با جمع بندی مطالب و سوال از دانش آموزان، به نفرات برگزیده جوایزی اهدا شد.

18.در ارومیه دانش آموزان با مفاهیم هوای پاک آشنا شدند

در ارومیه دانش آموزان با مفاهیم هوای پاک آشنا شدند


قرار سبز در شهر ارومیه استان آذربایجان غربیبرنامه گرامیداشت هفته ملی هوای پاک توسط ناجیان نبض زمین آذربایجان غربی در مدرسه ابتدایی شاهد ابراهیمی آذر ارومیه، با هدف آگاهی بخشی به دانش آموزان در خصوص نقش موثر آنها در داشتن زمینی با هوای پاک برگزار شد.

19.زنجیره همبستگی هوای پاک در گناوه تشکیل شد

زنجیره همبستگی هوای پاک در گناوه تشکیل شد

قرار سبز در شهر گناوه استان بوشهرنکوداشت هفته هوای پاک به کوشش انجمن یاوران سبزاندیش طبیعت و مشارکت دوستداران محیط زیست در شهرستان های گناوه و دیلم استان بوشهر با هدف ایجاد همبستگی و هم اندیشی برای طرح ایده ها در برابر کاهش آلودگی هوا برگزار شد. در این برنامه پس از کوهپیمایی و تشکیل زنجیره همبستگی هوای پاک، بر گسترش فضاهای سبز و برنامه های درختکاری با مشارکت عمومی و تسریع در فراهم نمودن زمینه های سرمایه گذاری برای بازیافت پسماندها و خروجی فلرها توسط متولیان امر تأکید گردید.

20.بازدید از حیات وحش صوفیانده در استان گیلان با پاکسازی طبیعت از زباله همراه بود

بازدید از حیات وحش صوفیانده در استان گیلان با پاکسازی طبیعت از زباله همراه بود

 

قرار سبز در شهر صوفیانده استان گیلانبرنامه آموزشی کارگروه اکوتوریسم موسسه محیط زیستی سرزمین‌ ایده آل ما برگزار شد. در این برنامه ضمن بازدید از حیات وحش سلکه و سد خاکی سقالکسار، مسیر بازدید نیز از زباله پاکسازی شد.

21.پروژه بذرکاری با مدادهای سبز در لاهیجان اجرا گردید

پروژه بذرکاری با مدادهای سبز در لاهیجان اجرا گردید


قرار سبز در شهر لاهیجان استان گیلانپروژه بذرکاری از طریق اهدای مدادهای سبز به دانش آموزان در مدرسه سبز سما لاهیجان استان گیلان اجرا گردید. در این پروژه بزرگ، پس از برگزاری کارگاه آموزشی کاشت بذر، به هر یک از دانش آموزان و پرسنل مدرسه، مدادی سبز که حامل بذر بودند، اهدا و نحوه کاشت آن آموزش داده شد و مقرر شد بعد از پرورش بذرها و تبدیل شدنشان به نهال، در سطح شهر توسط شهرداری لاهیجان به نام آن دانش آموز غرس شود.

22.کارگاه آموزشی ویژه هفته هوای پاک در خرم آباد برگزار شد

کارگاه آموزشی ویژه هفته هوای پاک در خرم آباد برگزار شد

قرار سبز در شهر خرم آباد استان لرستانبا مشارکت انجمن همیاران طبیعت و آموزش پرورش ناحیه یک خرم آباد در استان لرستان و به مناسبت هفته ملی هوای پاک، کارگاهی آموزشی برای دانش آموزان دبیرستان زینبیه این شهرستان برگزار شد که در این کارگاه دانش آموزان با موضوعاتی از قبیل انرژی های پاک و پنل های خورشیدی آشنا شدند.

23.دانش آموزان خرم آبادی از موزه حیات وحش بازدید کردند

دانش آموزان خرم آبادی از موزه حیات وحش بازدید کردند

قرار سبز در شهر خرم آباد استان لرستانبا مشارکت انجمن همیاران طبیعت و آموزش پرورش ناحیه یک خرم آباد، دانش آموزان دبیرستان زینبیه این شهر در استان لرستان ضمن بازدید از موزه حیات وحش، در کارگاهی آموزشی با خصوصیات گونه های جانوری نیز آشنا شدند.

24.برنامه های کاشت بذر و آموزش دانش آموزان در اقلید فارس برگزار شد

برنامه های کاشت بذر و آموزش دانش آموزان در اقلید فارس برگزار شد

قرار سبز در شهر اقلید استان فارسنود و هشتمین برنامه انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت شهرستان اقلید به کاشت دانه های جنگلی اختصاص یافت. در این برنامه دانه های جنگلی از قبیل ارژن، بادام کوهی و گیاهان مرتعی شامل آنغوزه ، سِکاله و کُما در ۶ هکتار از مراتع منطقه گردش پذیر تنگ نباتی کاشته شد تا سطح کشت بذر در این منطقه در سال جاری به ۱۶ هکتار برسد. کارشناسان انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت اقلید استان فارس، در این هفته علاوه بر برنامه کاشت بذر، با حضور در مدرسه ابتدایی امام جواد (ع)، دانش آموزان را با مفاهیم حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی شامل محیط زیست، آب و خاک، دفع زباله، جنگل و حیات وحش آشنا کردند.

سروستان استان فارس

پارک ساحلی سعدآباد میزبان مراسم هوای پاک در استان بوشهر بود

قرار سبز در شهر سعدآباد استان بوشهربا مشارکت انجمن مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی دوستداران طبیعت سعدآباد و جمعی از نهادها و موسسات این شهر و همچنین شهر دشتستان، برنامه درختکاری و مسابقه نقاشی به مناسبت هوای پاک در پارک ساحلی سعدآباد برگزار شد. لازم به ذکر است در پایان این برنامه یک دستگاه دوچرخه به برنده مسابقه نقاشی اهدا گردید.

طرح جنگلانه در سروستان با استقبال قابل توجهی همراه شد

طرح جنگلانه در سروستان با استقبال قابل توجهی همراه شد

قرار سبز در شهر سروستان استان فارسطرح جنگلانه در شهر سروستان با مشارکت گروه عاشقان طبیعت سروستان و همکاری اداره منابع طبیعی این شهر در استان فارس انجام گرفت. در این برنامه بذر درختان و گیاهان بومی از قبیل بادام کوهی، ارژن، چلال و گیاهان داروئی جاشیر خوراکی و انغوزه در کوههای اطراف چشمه لائیسی تنگ غیبی کاشته شد.

قرار سبز در شهر سروستان استان فارس

قرار سبز در شهر سروستان استان فارس

برنامه ویژه هفته هوای پاک در شهر سروستان انجام گرفت. در این برنامه که با مشارکت ادارات منابع طبیعی و محیط زیست، گروه عاشقان طبیعت، آموزگاران و نونهالان این شهرستان در استان فارس برگزار می شد، دانش آموزان دبستان باران ضمن آشنایی با نحوه کاشت انواع بذر درختان و گیاهان و مراقبت از آنان، خصوصیات حیوانات و جانوران بومی منطقه را فرا گرفتند.

دوچرخه سواران بهبهانی در حمایت از هوای پاک مسیری طولانی را رکاب زدند

دوچرخه سواران بهبهانی در حمایت از هوای پاک مسیری طولانی را رکاب زدند

قرار سبز در شهر بهبهان استان خوزستانبه مناسبت هفته هوای پاک، رکابزنان آزاد بهبهانی در استان خوزستان، برای اولین بار مسیر دشوار فیلگه - چاه نفت – خاییز - تنگ تکاب (دریاچه - مسیر راه تخت) را رکاب زدند. این تیم ۷ نفره برای اولین بار در تاریخ دوچرخه سواری بهبهان موفق به رکابزنی این مسیر طولانی شدند.

29.ششمین برنامه مشترک گروه های محیط زیستی بهبهان و اهواز برگزار شد

ششمین برنامه مشترک گروه های محیط زیستی بهبهان و اهواز برگزار شد

قرار سبز در شهر بهبهان استان خورستانگروه رفتگران طبیعت بهبهان با دعوت از گروه رفتگران طبیعت خوزستان برای ششمین بار برنامه مشترک محیط زیستی را با این گروه برگزار کرد. در این برنامه که با حضور حداکثری اعضای هر دو برگزار شد، پس از بازدید از نرگسزار و خانه هنرمندان بهبهان، پارک ساحلی خورسو (خارستان) از زباله پاکسازی شد.

30.کارشناسان سازمان پسماند از خانه محیط زیست تهران بازدید کردند

کارشناسان سازمان پسماند از خانه محیط زیست تهران بازدید کردند

قرار سبز در منطقه اوشان استان تهرانبا تلاش خانه محیط زیست و به مناسبت هفته هوای هوای پاک، بازدید علمی کارشناسان سازمان پسماند منطقه ۳ تهران از خانه محیط زیست تهران در منطقه اوشان انجام گرفت. در این بازدید در خصوص مواردی از جمله تاریخچه خانه محیط زیست و بازآفرینی در ایران و جهان، روشهای متداول و مدرن کنترل حجم زباله و استفاده کمتر از منابع طبیعی و همچنین روش ساخت محصولات بازآفرینی، برای کارشناسان توضیحاتی ارائه شد .
 

https://zistonline.com/vdcaman0.49nou15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

از شما که فعالیت های محیط زیستی رو پوشش میدین صمیمانه تقدیر و تشکر میکنم.
سپاس از شما و اقدامی که در راستای عملکرد فعالین محیط زیست کشور دارید