تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب : 79779
زیست آنلاین: به گفته نماینده سازمان همکاری‌های بین‌المللی آلمان در آلمان بعد از یک دوره با انجام اقدامات مکرر و ویژه از یک جامعه کاملا پیشرفته صنعتی به جامعه دوستدار محیط زیست رسیدیم. و در حال حاضر فرایند های خوبی را در زمینه تبدیل انرژی طبیعی به انرژی های تجدید پذیر آغاز کردیم، اما باید اقدامات های بیشتری مانند حرکت به سوی توسعه پایدار را نیز مد نظر قرار دهیم.
توسعه صنعتی و پایداری محیط زیست دو موضوع همگام هستند
به‌ گزارش زیست آنلاین، مارسل نیکمن در بیستمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز که امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، ضمن خوشامد گویی از حضور مهمانان و مدعوین گفت‌: سال گذشته تمام روستاهای کالیفرنیا به دلیل آتش سوزی جنگل از بین رفتند، گردبادهای شدید در ماه نوابر در ایتالیا موجب جان باختن تعداد زیادی از ساکنان گردید، همچنین آلمان تابستان بسیار گرم و خشکی را تجربه کرد و جنگل‌های این کشور بسیار تحت تاثیر گرما قرار گرفت.

به گفته نیکمن با گرم‌تر شدن کره زمین بخش‌های مختلف دنیا از جمله شمال شرقی آلمان تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی گرفته‌اند. ایران نیز از تغییرات آب و هوایی تاثیر می‌گیرد که بروز توفان‌های شن  و سیل های عظیم نشانه های بارز و قابل مشاهده در آن به شمار می رود. اکثریت دانشمندان معتقدند که این اثرات تنها آغازی برای شروع  یک تغییر یک اقلیم بزرگ می باشد.

نماینده سازمان همکاری‌های بین‌المللی آلمان در ادامه‌ اظهار کرد: محافظت از محیط زیست همه ما  را تحت تاثیر قرار می‌دهد. دولت آلمان به شدت بر این باور است که چالش‌های محیط زیست با همکاری و اقدامات تمام کشورها می تواند  از میان برداشته شود. و این دلیلی است که ما بر موضوع چند جانبه گرایی اشاره می کنیم، با این حال هر کشوری باید سهم خود  و اقدامات لازم را برای نجات کره زمین و محیط زیست انجام دهد.

نیکمن در ادامه خاطرنشان کرد: در آلمان بعد از یک دوره با انجام اقدامات مکرر و ویژه از یک جامعه کاملا پیشرفته صنعتی به جامعه دوستدار محیط زیست رسیدیم. و در حال حاضر فرایند های خوبی را در زمینه تبدیل انرژی طبیعی به انرژی های تجدید پذیر آغاز کردیم، اما باید اقدامات های بیشتری مانند حرکت به سوی توسعه پایدار را نیز مد نظر قرار دهیم.

نیکمن در ادامه گفت‌: توسعه صنعتی و پایداری محیط زیست (توسعه پایدار) دو موضوع همگام هستند و باعث ایجاد فرصت ها و نوآوری ها خواهند شد و این موضوع در این مراسم کاملا قابل لمس است، در رویدادی که شرکت ها خود را ملزم به انجام اقدامات موفق برای محیط زیست می کنند.

سازمان سازمان همکاری های بین‌المللی آلمان به نمایندگی از دولت آلمان و با همکاری وزارت خانه های توسعه اقتصادی و محیط زیست مشغول به کار می باشد، (GIZ) آلمان یک آژانس اجرایی از سال ۷۶( بیستمین سالگرد فعالیت) خود است که در ایران بدون هیچ وقفه ای عمل می کند و همیشه به تعهدات خود به جمهوری اسلامی ایران با توسعه و ارائه پشتیبانی فنی آماده همکاری است.

بیشتر بخوانید: بیستمین همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز برگزار شدتوسعه صنعتی و پایداری محیط زیست دو موضوع همگام هستند

خوشبختانه همکاری معتبری میان دفتر طرح ملی لایه اوزون و (GIZ) برقرار شده است و این همکاری تا سال ۲۰۲۳ برای اجرای قسمت دوم برنامه ملی مدیریت های محیط زیستی ادامه خواهد داشت.

وی ادامه‌ داد: ایران خود را با اهداف بلند مدت پروتکل مونترال هماهنگ  کرده و در این راستا بر حسب منابع مخرب لایه ازن متمرکز شده است و این هدف با عبور از مولدهای با پتانسیل گرمایش زمین بالا به سمت مولد های طبیعی و سبز و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای انجام می‌دهد.

نماینده سازمان همکاری های بین‌المللی آلمان در ادامه گفت‌: در دو پروژه‌ با ایران همکاری می‌کنیم، که بودجه ان توسط وزارت محیط زیست آلمان تامین می شود و با همکاری نزدیک با ایران می باشد و اساسا به ایجاد یک رویکرد پایدار کمک می کند، اول پروژه مدیریت بانک مواد مخرب لایه ازن که پروژه ای برای کمک به امحای صحیح مواد مخرب لایه اوزون است و دوم مشارکت جهانی برای حفاظت از محیط زیست و مبارزه با تغییرات آب و هوایی است که با تمرکز در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و افزایش بهره وری انرژی در صنعت انجام می‌شود. این پروژه ها به عنوان مثالی برای رابطه بلند مدت و موفق ایران و آلمان لازم می دانم به دریافت کنندگان لوح تقدیر، به خاطر ایده های نوین و دستاوردهای برجسته ایشان در این مسیر تبریک بگویم، امیدوارم انگیزه ای برایشان باشد تا این مسیر را با موفقیت روز افزون و آینده ای پایدار برای خود و فرزندان خود رقم بزند.

ما افتخار می کنیم که با ایران و بسیاری از صنایع و سازمان ها به ویژه سازمان حفاظت از محیط زیست و دفتر طرح ملی حفاظت از لایه اوزون همکاری داشته باشیم و امید به همکاری صمیمانه تا حداقل ۲۰ سال آینده را داریم.

 

https://zistonline.com/vdci3yay.t1a3y2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما