تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 79778
زیست آنلاین: بیستمین همایش واحدهای صنعتی و خدماتی سبز با حضور عیسی کلانتری - رییس سازمان حفاظت محیط زیست و مسعود تجریشی - معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست و وزیران ذیربط، صبح امروز، سه شنبه ،مورخ ۹۷/۱۱/۲ ، برگزار گردید.
بیستمین همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز برگزار شد
به گزارش زیست آنلاین، مسعود تجریشی، معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست، در بیستمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز که امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، گفت‌: از جمله مهم ترین اهداف این همایش می توان به بهبود و بسط فرهنگ نگرش زیست محیطی، فراهم آوری بستر مناسب در راستای توسعه صنایع سبز، ایجاد رقابت در بین بازارهای بین المللی، تشکر و قدردانی از واحد های فعال و حامی محیط زیست، ایجاد بستر مناسب به منظور تبادیل اطلاعات، کمک به محیط زیست و ارتقای مجموعه تولیدی کشور اشاره کرد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست تصریح کرد: بر همین اساس سازمان حفاظت محیط زیست، طبق روال همه ساله، همایش تقدیر از واحد های صنتی و خدماتی سبز کشور را با هدف ترغیب و تشویق به سمت ارتقای شاخص های زیست محیطی با رعایت ضوابط و معیارها، مطابق استانداردهای زیست محیطی، برگزار می نماید. در همایش سال جاری تعداد ۲۱۷ واحد صنعتی و ۳۶ واحد خدماتی از طریق فراخوان ثبت نام نمودند که پس از بررسی و ارزیابی مطابق شاخص های ممیزی، تعداد ۷۷ واحد صنعتی و ۱۳ واحد خدماتی مفتخر به دریافت تندیس و لوح تقدیر، توسط دبیرخانه صنایع و خدمات سبز، انتخاب گردیدند.

تجریشی در خصوص معیارهای انتخاب واحدهای صنعتی سبز بیان کرد: معیارهایی که مد نظر قرار گرفته شد به شرح موارد زیر می باشند و در مجموع موجب کسب امتیاز صد از ۱۰۰ برای این صنایع شده اند:

عدم قرار گیری نام واحد در فهرست صنایع آلاینده سازمان حفاظت محیط زیست در سال انتخاب

بهبود سیستم های پالایش و منترل آلاینده ها

مدیریت بازیافت مواد زائد

توسعه فضای سبز

مصرف بهینه حامل های انرژی و افزایش بهره وری در مصرف انرژی

استقرار دفتر محیط زیست یا واحد HSE

اخذ گواهینامه استقرار مدیریت زیست محیطی ISO ۱۴۰۰۰

اخذ گواهینامه استقرار نظام ایمنی و بهداشت OHSAS۱۸۰۰۰

استقرار سیستم پایش لحظه ای

ارتقا سطح دانش و فرهنگ زیست محیطی مدیران و کارکنان واحد

سازگاری با فرایند تولید پاک

جایگزینی انرژی های پاک

 تجریسی در پایان اشاره کرد: فراخوان و اعلام برنامه زمان بندی از مهرماه ۹۷ آغاز شده بود و در صفحه اصلی پروتال سازمان و صفحه دفتر ارزیابی زیست محیطی در دسترس و قابل توجه متقاضیان قرار گرفته بوده است.

بیشتر بخوانید: پوستر هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست رونمایی شدبیستمین همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز برگزار شد

 

https://zistonline.com/vdch6qnq.23nwqdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما