تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 79773
هنگ‌ کنگ در حال حاضر توریسیتی‌ترین‌ شهر جهان است. سالانه ۳۰ میلیون نفر از این شهر دیدن می‌کنند که دوبرابر گردشگران پاریس است.
زیرساخت‌های جدید حمل و نقل در هنگ‌کنگ برای جذب گردشگران بیشتر
به گزارش زیست آنلاین، ایستگاه راه آهن موسوم به «وست کولون»‌ West Kowloon Station در هنگ‌کنگ و پل جدید «هنگ‌کنگ-جوهای-ماکائو» زندگی میلیونها نفر را در هنگ کنگ و به ویژه در دلتای رودخانه‌ پرل -که یکی از شلوغ‌ترین مناطق حمل و نقلی در سراسر جهان به شمار می‌رود- متحول کرده است. در این گزارش اسپات لایت تاثیر این ساختار و چشم انداز آینده آن را بررسی می‌کنیم.

«پل هنگ‌ کنگ-جوهای-ماکائو امتحانش را برای مواجهه با طوفان‌های شدید پس داده است»پل جدید «هنگ‌کنگ-جوهای-ماکائو» طولانی ترین پل دریایی در سراسر جهان است که هنگ‌ کنگ، جوهای و ماکائو را به هم متصل می‌کند. با فولادی که در ساخت این پل به کار رفته است می توان ۶۰ برج ایفل ساخت. این پل ۵۵ کیلومتری دریایی در کنار یک جزیره مصنوعی ساخته شده و دارای یک تونل ۷ کیلومتری برای عبور کشتی است.

ریموند کنگ مدیر این پروژه درباره ویژگی‌های پل «هنگ‌کنگ-جوهای-ماکائو» می‌گوید:‌ «قبل از ساختن این پل تمام کسانی که می‌خواستند بین این سه شهر رفت و آمد کنند می‌بایست مسیری بیش از ۲۰۰ کیلومتر را می پیمودند. طی کردن جاده‌های شلوغ چهار ساعت طول می‌کشید. این پل فاصله این سه شهر به ۶۵ کیلومتر رسانده است.»

پل ماکائو در هنگ کنگ
نمایی از پل ماکائو-جوهای-هنگ‌کنگ

۷۰ میلیون نفری که در این منطقه رو به رشد زندگی می‌کنند با عبور از این پل می‌توانند به سرعت و به راحتی به مرکز مالی هنگ کنگ و جزیره ماکائو سفرکنند. این پل می‌تواند ۱۲۰ سال عمر کند و توانایی مقاومت در برابر زلزله‌‌های شدید و طوفان‌های سهمگین را دارد.

ریموند کنگ می‌افزاید:‌ «این پل همچنین باعث بهبود تعاملات مالی، تجاری و فرهنگی و گردشگری بین سه شهر خواهد شد. آخرین طوفانی که در اینجا رخ داد در ماه سپتامبر بود و یک ماه بعد از آن توانستیم پل را افتتاح کنیم. در نتیجه پل در مواجهه با طوفان‌های شدید امتحانش را با نمرهٔ عالی پس داده است.»

پل به امکانات ترانزیتی نیز مجهز است. روزانه ۶۰ هزار مسافر بین هنگ کنگ و سرزمین اصلی از مرکز عبور می‌کنند.

زیبایی‌شناسی ایستگاه راه‌آهن «وست کولون»ایستگاه راه آهن «وست کولون» West Kowloon Station در قلب هنگ‌کنگ در ماه سپتامبر افتتاح شد. قطارهای سریع‌السیر این ایستگاه روزانه ۱۲ میلیون نفر را جابه‌جا می کنند.

آندره برومبرگ، معمار این ایستگاه راه آهن اهل کلرادو است. او می‌گوید: «این ایستگاه برای ترکیب همه این خطوط ارتباطی و آوردن آنها به یک پایانه است. بنابراین نکته‌ٔ جالب و زیبای این طرح همین همگرایی است: این که همهٔ قطارها به یک‌جا بیایند و روبروی این نمای زیبای شهر زیر آسمان توقف کنند.»

ایستگاه راه آهن وست کولون

ایستگاه راه آهن «وست کولون» West Kowloon Station

جیسون وانگ، رئیس شورای صنعت گردشگری هنگ کنگ است و می‌گوید:‌ «در حال حاضر به لطف این پل در عرض سه ساعت به دلتای رودخانه پرل و شهرهای آن دسترسی پیدا می‌کنید. به نظرم این پیشرفت فوق‌العاده است.»‌

او در این باره که زیرساخت‌های جدید حمل و نقل در هنگ‌کنگ چه تاثیری بر رونق گردشگری آن خواهد داشت، می‌گوید:‌ «گردشگرانی که برای شرکت در کنفرانس یا کنگره بین‌المللی به هنگ کنگ می‌آیند، گاهی ممکن است بخواهند با استفاده از فرصتهایی که سفر در اختیارشان قرار می‌دهد، جاذبه های مهم گردشگری منطقه را کشف کنند؛ یا سفرشان را طولانی کرده و برای یک تعطیلات آخر هفته، به جاهای دیگر سفر کنند.»

هنگ کنگ از جنبه‌های مختلف اقتصادی و گردشگری مورد توجه است؛ زیرساخت‌های جدید حمل و نقل گردشگران بیشتری را به شهر آسمان خراش‌ها خواهد کشاند.

 جالب ترین جاذبه های گردشگری در هنگ کنگشهر هنگ کنگ، به عنوان یکی از مسحورکننده ترین مراکز مالی جهان و شهر برگزیده برای خرید های لوکس شناخته می شود. از سوی دیگر این شهر مملو از فرهنگ و تاریخ است ولی نمی توانید تماشای افق زیبا و غروب خورشید شگفت انگیزش را نادیده بگیرید. در هنگ کنگ انرژی ای جریان دارد که توصیف آن مشکل است. میلیون ها نفر در مساحت کوچکی زندگی می کنند که البته نمی توان ادعا کرد که کار درستی می کنند. در هر گوشه چیز جدید و منحصر به فردی به چشم می خورد، ممکن است یک معبد باستانی یا مغازه ای که جدیدترین تکنولوژی الکترونیک را برای فروش عرضه می کند به چشمتان بخورد.یا مردی را ببینید که پرنده اش را در قفس به پیاده روی می برد. هنگ کنگ به عنوان مرکز تجاری چین، به همان اندازه که تاثیر فرهنگ چین باستان را بازتاب می دهد، نگرش و تاریخی مستقل از سرزمین اصلی چین را نیز ارائه می دهد. بازدید از هنگ کنگ می تواند زمین، دریا، سواحل شگفت انگیز ، قله های بزرگ و روستاهای ماهیگیری سنتی با روند آرام زندگی را شامل شود. قطعا هنگ کنگ یکی از چشمگیرترین شهر های جهان است اما تنها جاذبه ی آن چشم اندازهایش نیست.

بیشتر بخوانید: چگونه گردشگری پایدار، آینده جهانگردی را متحول می‌کند؟
Star Ferry (یک اپراتور خدمات مسافری و جاذبه ی توریستی در هنگ کنگ است)استار فرای معروف هنگ کنگ، که تاریخچه ی آن به سال ۱۸۸۰ بر می گردد،و هزینه ی سوار شدن به آن تنها چند دلار هنگ کنگ است، این جاذبه ی گردشگری را به یکی از بهترین جاذبه های هنگ کنگ تبدیل کرده است. ویکتوریا هاربر مرکز فعالیت این مجموعه است و کشتی هایی با شکل ها و اندازه های مختلف توسط کاپتان های استار فرای برای جلوگیری از برخوردهای احتمالی، هدایت می شوند. وقتی مسیر اصلی از" تسیم- شا- تسوی" به سمت مرکز شهر را طی می کنید، به سختی ممکن است مسحور برج های متراکم جزیره ی هنگ کنگ با پس زمینه ی کوه های سبز که در برابر شما نمایان می شود، نشوید. نسیمی که از آب بر میخیزد،فوق العاده با طراوت است و فضای باز مقابلتان فشردگی محدوده ی شهری را جبران می کند. لازم نیست نگران برنامه ی زمانی سوار شدن به کشتی ها باشید چون در تمام طول روز و تا عصر، هر چند دقیقه یک بار یک کشتی حرکت می کند. بنابراین به راحتی می توانید بر روی یک صندلی درجه یک در جلو یا در هر مکانی از کشتی بنشینید.مسیر بازگشت از مرکز شهر به تسیم- شا- تسو نیز شگفتی بر انگیز است. نمایی از ساختمانهای بلند و به هم فشرده خواهید دید و اگر نزدیک شب باشد، می توانید از شکوه و زیبایی نمایش لیزری شبانه لذت ببرید. چشم انداز ۳۶۰ درجه ای از نورهای لیزر ، که در دو طرف بندر نمایش داده می شود ارزش دیدن دارد.

قله ی ویکتوریاتا زمانی که سوار یک خط هوایی به قله ی ویکتوریا نشوید، نمیتوانید هنگ کنگ را ببینید. با تراموا به راس این محل خوش منظر می روید و از انجا آسمان خراش ها، شهر شلوغ و جزایر اطراف را خواهید دید.شما باید در ساختمان مورای، پشت هتل هیلتون سوار این تراموا شوید.گذراندن یک یا دو ساعت اطراف منطقه ی پارک جنگلی و دیدن سرسبزی با شکوه آن که در تضاد با منطقه ی شهری پیشرفته است، می تواند جالب باشد. عصر زمان خوبی برای بازدید از قله است، در این زمان شما می توانید چشم انداز زیبایی از نور افق در برابر تاریکی شب ببینید. این منظره یکی از جاذبه های گردشگری هنگ کنگ و مناطق دیدنی هنگ کنگ هست و همین طور هم جذابترین چشم انداز در سرتاسر هنگ کنگ است.

بخش تجارت مرکزی ویکتوریاباید در بخش تجارت مرکزی ویکتوریا که یکی از جاذبه های گردشگری هنگ کنگ و مناطق دیدنی هنگ کنگ هم هست چرخی بزنید تا بفهمید چرا این شهر یکی از بزرگترین مراکز مالی بین المللی در جهان است. ممکن است در اطراف چند ساختمان دارای سبک دوره ی استعماری به چشمتان بخورد. اما ساختمان های قدیمی در برابر ساختمان های جدید و آسمان خراشهایی که اطراف شما را گرفته اند قابل چشم پوشی هستند . اگر شما تحت تاثیر این سازه های شگفت انگیز مدرن قرار نمی گیرید، می توانید از باغ وحش و باغ گیاه شناسی و یا آسمان خراش معروف بانک چین دیدن کنید که زمانی بلندترین ساختمان هنگ کنگ بوده و هنوز یکی از بلندترین ساختمان های جهان محسوب می شود. معبد مان مو یکی از قدیمی ترین و بزرگترین معابد چینی در جزیره ی هنگ کنگ نیز در ویکتوریا قرار دارد.

معبد وونگ تای سینمعبد وونگ تای سین یکی از جاذبه های گردشگری هنگ کنگ و مناطق دیدنی هنگ کنگ و جالبترین معابد شهر است. در کاولون واقع شده و معبد اصلی دارای ساختار محرمانه ای بود و در سال ۱۹۲۰ ساخته شد و در سال ۱۹۶۸ ساختمان جدید جایگزین آن شد، که همان بنایی است که بازدید کنندگان مشاهده می کنند. این معبد به احترام وونگ تای سین،خدای تائویی، که بومیان محلی آن را خدای خوش شانسی در مسابقات اسب دوانی و شفا دهنده ی بیماری ها می دانند، ساخته شده است. پاییز هر سال جشنواره ای در این معبد برگزار می شود. معبد از چندین ساختمان تشکیل شده است، از جمله سالن سه قدیس، باغ آرزوی خوب و سالن دیگری که به کونفوسیوس و ۷۲ شاگردش اختصاص دارد. رسم است که میهمانان و بازدید کنندگان صدقه ی ناچیزی برای اینکه صرف تعمیرات و نگهداری از معبد شود، پرداخت کنند.

تسیم شا تسویتسیم شا تسوی یکی از جاذبه های گردشگری هنگ کنگ و مناطق دیدنی هنگ کنگ و یک مرکز خرید و سرگرمی در بخش جنوبی کاولون است . اگر به دنبال تجربه ی چیزی هستید که هونگ کونگ به شما پیشنهاد می دهد، این مرکز را از دست ندهید. مرکز تسیم شا تسونگ ملغمه ای از فرهنگ و تجارت است. جاده ی تانان راه اصلی در سراسر این ناحیه است و شما می توانید در این مسیر از رستوران های عالی، بوتیک ها و فروشگاههای منحصر به فرد بازدید کنید. اگر به دنبال وعده ی هنگ کنگ در مورد تجربه های لوکس در سطح جهانی هستید، باید به فروشگاه های خیلی عالی که نزدیک خیابان کانتون واقع شده اند، سر بزنید. در انتهای جنوبی محله، برج ساعت قدیمی راه آهن کاولون- کانتون که یکی از نشانه های اختصاصی این شهر است را خواهید دید. مجتمع فرهنگی تشیم شا تسوی یکی از مراکز فرهنگی بزرگ کشور است و شامل جاذبه های توریستی زیادی مانند موزه ی فضای هنگ کنگ و موزه ی هنر است.

خیابان ستارگانوقتی در تسیم شا تسو هستید،حتما از خیابان ستارگان که یکی از جاذبه های گردشگری هنگ کنگ و مناطق دیدنی هنگ کنگ هم بازدید کنید، مکانی که برای تجلیل از شناخته شده ترین ستاره های سینمایی اهل چین شاخته شده، مثلا ستاره ی هنرهای رزمی، بروس لی. این مسیر در سال ۲۰۰۴ افتتاح شد و در خط ساحلی تسیم شا تسو قرار دارد. این ستاره ها به هنرمندان چینی اختصاص دارد و این مسیر شبیه به پیاده روی مشاهیر در هالیوود است. خیابان ستاره ها بخش کوچکی از مسیر خط ساحلی را شامل می شود. خط ساحلی مسیر محبوبی برای پیاده روی ، دویدن و ورزش کردن است، این مکان جزو معدود فضاهای باز در منطقه است. همچنین این مسیر مکانی عالی برای تماشای سمفونی نور است که شب ها در سراسر بندر نمایش داده می شود. برای تماشای سمفونی اطمینان حاصل کنید که صدای موسیقی هماهنگ با نمایش را می شنوید.

پارک اقیانوسبه عنوان یک پارک گردشگری، این پارک تمام تجربیات هیجان انگیزی که میخواهید در یک روز تجربه کنید را شامل می شود، پیاده روی در هنگ کنگ قدیم، غواصی، یک آکواریوم بزرگ، و تماشای حیات وحش نادر و عجیب و غریب. پارک اقیانوس دارای بزرگترین طاق آکواریومی جهان است که قطر آن ۵.۵ متر می باشد. بازدید از آکواریوم شامل تماشای هزاران ماهی از ۴۰۰ گونه ی متفاوت، تونل جزیره نما و فرصت لمس کردن ستاره دریایی و خیار دریایی است. بالاتر از آکواریوم، میهمانان می توانند در ماجراجویی پانداهای غول پیکر شرکت کنند، جایی که آنها می توانند پانداهای قرمز، پانداهای غول پیکر و سمندر غول پیکر چینی را که در معرض خطر انقراض است، ببینند. در این پارک همچنین برنامه هایی وجود دارد که بر روی قطب شمال و قطب جنوب تمرکز دارد. شما می توانید از سواری های سرگرم کننده مثل قطار ماین، رودخانه ی مواج و گشت و گذار در فضا لذت ببرید. پارک اقیانوس فقط با دیگر پارک معروف این شهر قابل مقایسه است، دیزنی لند.

بیشتر بخوانید: گردشگری روستایی چگونه بر توزیع درآمدها تاثیر می گذارد؟سواحل دیدنیهنگ کنگ دقیقا تداعی کننده ی تعطیلات ساحلی نیست اما چه کسی از کمی آفتاب و شن و مناظر دیدنی خوشش نمی آید؟ ساحل واقع در خلیج Repuls مشهور ترین ساحل کشور است و روزی را که در ساحل می گذرانید با امور لوکس و سبک ویژه ی خود هنگ کنگ تکمیل می شود. بازدید کنندگان از دیدن معماری سنتی چینی در بناهای Hong Kong Life Saving Society لذت می برند ، در همین حال در ساحل خلیجRepulse آثاری از معماری غربی دیده می شود. این مرکز قبلا به عنوان یک هتل عالی شناخته می شد اما امروزه ارائه دهنده ی بهترین غذاها و مراکز خرید است. یکی دیگر از نقاط ساحلی مناسب برای روز ساحل خلیج Big Wave است. در اینجا آب به آرامی در اطراف یک خلیج U شکل کوچک جریان دارد. یکی از گردش های محبوب در این منطقه این است که کمی از گردشگاه اژدها به سمت خلیج Big Wave پیاده روی کنید و شنا کنید. بعد با اتوبوس یا تاکسی می توانید به شهر برگردید. بعد از گذراندن یک روز در ساحل و خوردن یک وعده ی غذایی عالی، حتما از ساحل Shek O دیدن کنید. رفتن به این ساحل از طریق وسایل حمل و نقل عمومی تسهیل شده است.

بودای بزرگ ( مجسمه ی Tian Tan Buddha)مجسمه ی بودای بزرگ با ۳۴ متر ارتفاع بر فراز صومعه ی پو لین در جزیره ی لانتائو واقع شده است که تا زمانی که مجسمه در سال ۱۹۹۳ در آن ساخته شد، جزیره ای بکر بود. عقیده بر این است که این مجسمه بزرگترین مجسمه از نوع خود در جهان است که ساخت آن ۱۲ سال زمان برده است.شما می توانید صبح خودتان را با راهنمایی یک راهب و با صعود به قله ی لانتائو و تماشای طلوع خورشید بر فراز صومعه و اطراف دریا و جزیره شروع کنید. تنها مزرعه ی چای این شهر در جنوب صومعه واقع شده است و سد طبیعی زیبای shek pik نیز در جزیره ی لانتائو واقع شده است.

بودای بزرگدهکده ی ماهیگیری تای اوشما با دیدن دهکده ی تای او تجربه ای کسب می کنید که نظیر آن در هیج جای دیگر شهر وجود ندارد. به دور از زرق و برق شهر و فروشگاه های پر جمعیت و پارک های تفریحی، تای او محل زندگی مردمی است که با سبک زندگی سنتی تر و آرامتری زندگی می کنند. مردم تانکا که در روستای تای او زندگی میکنند در جزیره ی لانتائو ساکن هستند خانه هایشان را به خاطر جزر و مد بر روی ستون های چوبی بنا می کنند و جامعه ای ماهیگیر هستند. می توانید برای گردش در روستا سوار قایق شوید و از بازارهای محلی بازدید کنید و غذاهای دریایی تازه را تست کنید. گاهی اوقات ممکن است در نزدیک سطح آب دلفین های صورتی را ببینید که در معرض انقراض هستند.

فروشگاه های شبانه ی خیابان معبدیکی دیگر از بخش های پر بازدید کاولون فروشگاه های شبانه ی خیابان معبد است که فروشگاه های شبانه ی این شهر محسوب می شوند. این بازار جایی برای خرید غذاها و کالاهای با کیفیت است. فروشندگان همه چیز، لوازم الکترونیک، لباس، جواهرات و صنایع دستی چین، را می فروشند. وقتی از خرید خسته شدید می توانید در کنار یک طالع بین بنشینید و یا در بیرون از معبد "تین هوا " به صدای اپرای کانتونی گوش بدهید، جایی که خواننده های آماتور و حرفه ای میهمانان را با فرهنگ موزیکال کشورشان آشنا می کنند.

گردشگاه اژدهااین مسیر معروف، چشم انداز فوق العاده ای به سرتاسر اقیانوس، خلیج Big Wave، کوه های کولینسون، استنلی و "شک او" دارد. گذر از شهر پر ازدحام و پر سر و صدا و رفتن به مکانی که صدای پرندگان، صدای آبشار های کوچک و خش خش برگهایی که نسیم اقیانوس آنها را به حرکت در می اورد، تغییر دلپذیری است. قدم زدن در این مسیر آسان است اما پیاده روی را از ایستگاه ۸ شروع کنید( اتوبوس در tei wan توقف می کند). از اینجا به بعد شما مسیر کوتاهی را به سمت بالا پیاده روی می کنید و بعد از آن شما بیشتر در سرپایینی و به سمت خلیج Big Wave پیاده روی خواهید کرد. در اینجا می توانید با تاکسی یا مینی بوس به "شک او” بر گردید. هر دو نقطه دارای محل شنای فوق العاده و سواحل زیبا است. "شک او" رستوران های مختلفی دارد که غذاهای با کیفیتی عرضه می کنند. فراموش نکنید که با خودتان آب، لباس شنا و حوله ببرید.بعد از شنا می توانید اسموتی میوه یا بستنی بخورید و پیاده روی شگفت انگیزتان را به پایان برسانید.

پایان ساخت طولانی‌ترین پل دریایی جهان در چینساخت طولانی‌ترین پل دریایی جهان در چین که هنگ کنگ و ماکائو را به چین وصل می‌کند به پایان رسید. چین ساخت مرتفع ترین پل جهان را بر روی رودخانه نیژو کانیون به پایان رساند.

هزینه ساخت این پل ۵۵ کیلومتری ۲۰ میلیارد دلار آمریکا بوده و ساخت آن از سال ۲۰۰۹ میلادی آغاز شده است.

ساختار بتنی آن بگونه‌ای است که می‌تواند در مقابل وزش بادهایی با سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت مقاومت کند. علاوه بر آن، تونلی با مسافت ۶.۷ کیلومتر میان دو جزیرۀ مصنوعی این منطقه ساخته شده تا به این ترتیب مانعی در رفت و آمد کشتی‌ها رو روی آب بوجود نیاید.

این پل طی مراسمی با حضور شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین افتتاح شد.

طولانی ترین پل جهان در چین

با ساخت این پل علاوه بر اتصال مراکز توسعۀ فناوری‌های نوین در یازده شهر چین که با درۀ سیلیکون آمریکا رقابت می‌کنند، مراکز جذب گردشگر در دو سرزمین نیز به یکدیگر وصل می‌شوند.

رفت و آمدها روی این پل عمدتا بوسیله اتوبوس انجام خواهد شد و خودروهای شخصی برای عبور از آن، نیاز به مجوز ویژه دارند.

این پل در ارتفاع ۵۶۵ متری از بستر این رودخانه در جنوب کشور قرار گرفته و دو استان یون نان و گوئیژو را به هم متصل می کند.

ساخت این پل با مشارکت نزدیک به یک هزار مهندس و تکنسین سه سال طول کشیده است. آنها در آخرین مرحله از این پروژه دو طرف پل را به هم رساندند.

بیشتر بخوانید: گردشگری چیست ؟ با انواع گردشگری و اصطلاحات آن آشنا شویدافتتاح طولانی و ترسناکترین پل معلق شیشه ای جهان در چینافتتاح طولانی ترین پل معلق شیشه ای جهان بیش از سه هزار چینی کنجکاو را به منطقه ای در شمال این کشور کشاند.

این پل شفاف که بیش از جذابیت، عرق سرد ترس را بر جبین بازدیدکنندگانش می نشاند دو صخره را در استان هبئی واقع در شمال چین به هم متصل کرده است.

طول این پل که از هزار بلوک شیشه ای شفاف به قطر چهار سانتی متر تشکیل شده ۴۸۸ متر گزارش شده است. عابران با گذر از روی آن در واقع در ارتفاع بیش از ۲۰۰ متری از سطح رودخانه قدم می زنند، با این توصیف که به واسطه شیشه ای بودن کف پل کاملا ارتفاع سرگیجه آور زیر پای خود را از عمق درون حس می کنند.

پل شیشه ای در چین

مدیر اجرایی شرکت سازنده می گوید این پل تا سه هزار نفر را می تواند بر روی خود بپذیرد اما به دلیل رعایت مسائل ایمنی در حال حاضر اجازه حضور همزمان بیش از ششصد گردشگر بر روی آن داده نمی شود.

این سازه که به گفته سازنده اش بسیار ایمن و مطمئن ساخته شده بسیار مقاوم است و در برابر وزش بادهای شدید و نیز زمین لرزه شش ریشتری خم به ابرو نمی آورد.

ایمن و مطمئن اما در عین حال هولناک برای بسیاری که از ارتفاع هراس دارند...

 

https://zistonline.com/vdcc1mqm.2bqom8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما