تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 79729
مدیر واحد پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به بارش برف و باران و وزش باد شدید در تهران طی امروز (۲۷ دی) گفت: کیفیت هوای تهران نیز در حال حاضر در شرایط سالم است.
کاهش دما و بارش برف و باران در تهران همراه با وزش باد شدید
به گزارش زیست آنلاین، حسین شهبازی با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده برقراری شرایط جوی ناپایدار طی امروز (۲۷ دی) است، اظهار کرد: در برخی ساعات امروز بارش برف و باران و وزش باد شدید به بزرگی بالاتر از ۸ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی -شمال‌غربی انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه این وضعیت جوی طی فردا (۲۸ دی) همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: برای برخی ساعات فردا وزش باد به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی - شمال‌غربی پیش‌بینی می‌شود و به تدریج از عصرگاه از میزان ناپایداری جوی کاسته خواهد شد.

به گفته شهبازی، همچنین دمای هوا در پایتخت تا روز پایانی هفته کاهش محسوسی خواهد یافت و در برخی ساعات شبانگاه به دمای زیر صفر درجه سانتیگراد می‌رسد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، وضعیت کیفی هوای اکثر مناطق شهر تهران طی امروز (۲۷ دی) در شرایط سالم خواهد بود و در برخی ساعات افزایش موقتی در غلظت برخی آلاینده‌ها مشاهده می‌شود.

شهبازی در ادامه تصریح کرد: بر این اساس انتظار می‌رود تا فردا (۲۸ دی) شرایط کیفی هوای سالم در بیشتر مناطق پایتخت همچنان برقرار باشد و وزش باد در برخی ساعات افزایش غلظت ذرات معلق را به دنبال داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۱۱ صبح امروز با شاخص میانگین ۷۲ در شرایط سالم قرار داشت، گفت: کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۵۱ همچنان در شرایط سالم است.

هوای بارانی
دمای تهران به زیر صفر می‌رسدمدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه بارش برف و باران در کشور تا پایان هفته ادامه دارد، گفت: دمای اکثر مناطق طی دو روز آینده کاهش قابل ملاحظه ای خواهد داشت.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امروز (۲۷ دی ماه) با تقویت سامانه بارشی، گستره بارش‌ها علاوه بر نیمه غربی کشور، سواحل دریای خزر و به‌تدریج شرق، شمال شرق و مناطق جنوبی کشور را نیز فرا می‌گیرد و بارش‌ها به صورت برف و باران همراه با افت ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما در نیمه شمالی کشور به جز شمال شرق پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز جمعه( ۲۸ دی ماه) عمده فعالیت این سامانه محدود به شمال شرق کشور و سواحل دریای خزر و به صورت خفیف تر در شمال غرب و غرب کشور خواهد بود. بارندگی در غالب این مناطق به صورت برف با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه همچنین بخش‌هایی از استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان، بارش باران همراه با وزش باد خواهند داشت و این سامانه سبب کاهش قابل ملاحظه دما -بین ۸ تا ۱۲ درجه- در شمال شرق و شرق کشور خواهد شد.

 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: از روز شنبه ( ۲۹ دی) بارندگی در شرق سواحل دریای خزر، بخش‌های جنوبی دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و نوار شمالی و شرق کشور به صورت بارش پراکنده برف همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و هوای سرد در نیمه شمالی کشور تا اواسط هفته ماندگار خواهد بود.

 وظیفه با بیان اینکه امروز غرب خلیج فارس و روز جمعه تنگه هرمز، مرکز و شرق خلیج فارس مواج و طوفانی است، گفت: همچنین اواخر امروز و طی فردا دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران  فردا (۲۸ دی ماه) نیمه ابری همراه با وزش باد، در بعضی ساعات افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد شدید، با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۲۹ دی ماه) کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای منفی ۳ و در حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

https://zistonline.com/vdcdn505.yt0nx6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما