تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 79723
استان بزد در توسعه نیروگاه‌های خورشیدی با افزایش تعداد نیروگاه‌های خورشیدی به ۶ واحد و افزایش ظرفیت به ۵۳.۵ مگاوات در رتبه اول کشور قرار دارد. براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری ۴۸۵ واحد نیروگاه خورشیدی دیگر نیز در مناطق محروم جنوب استان کرمان به بهره‌برداری خواهید رسید.
توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در شهر های ایران
به گزارش زیست آنلاین، محمدحسن صباغزادگان، رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان یزد گفت: این استان در توسعه نیروگاه‌های خورشیدی با افزایش تعداد نیروگاه‌های خورشیدی به ۶ واحد و افزایش ظرفیت به ۵۳.۵ مگاوات در رتبه اول کشور قرار دارد.

محمدحسن صباغزادگان، مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد در این نشست به تشریح وضعیت تولید و مصرف انرژی برق در استان پرداخت و افزود: پروژه‌های اولویت‌دار این شرکت برای گذر از پیک تابستان ۹۸ شامل احداث پست ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت فولاد و اجرای طرح‌های بهینه‌سازی انتقال و فوق‌توزیع است.

یزد؛ رتبه اول کشور در توسعه نیروگاه‌های خورشیدیوی به رشد ۲۰ درصدی مصرف انرژی الکتریکی در صنایع استان طی ۹ ماهه اول سال ۹۷ نسبت به سال گذشته اشاره و اظهار کرد: استان یزد در توسعه نیروگاه‌های خورشیدی با افزایش تعداد نیروگاه‌های خورشیدی به ۶ واحد و افزایش ظرفیت به ۵۳.۵ مگاوات در رتبه اول کشور قرار دارد.

ابوالفضل اسدی، مدیرعامل تولید نیروی برق استان یزد نیز در این نشست ظرفیت نصب‌شده نیروگاه‌های این استان را بیش از دو هزار و ۶۰۰ مگاوات عنوان کرد و افزود: این ظرفیت تولید در تابستان سال جاری حدود هزار و ۹۰۰ مگاوات بود و تلاش می‌شود با وجود مشکلات، تعمیرات اساسی برای آمادگی واحد‌ها قبل از پیک‌بار ۹۸ صورت بگیرد.

در ادامه این نشست آرش نواب، سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد نیز در این نشست، گفت: ۹۵ درصد قبوض مشترکان یزدی به‌صورت غیرحضوری پرداخت می‌شود.

همچنین در این نشست محمدمهدی جوادیان‌زاده، مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد نیز به کاهش برداشت آب کشاورزی به لحاظ افت سفره‌های آب زیرزمینی اشاره و تاکید کرد: تامین منابع آبی خارج استان از دریای عمان و خط دوم آب انتقالی به یزد ضروری است.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع انرژی تجدیدپذیرتوسعه نیروگاه‌های خورشیدی در شهر های ایران

نیروگاه یک مگاواتی خورشیدی در بردسیر به بهره برداری رسیدمعاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا در سفر خود به کرمان از روند اجرای نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در حال احداث شهرستان بردسیر بازدید کرده و نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی این شهرستان را به بهره‌برداری رساند.

به‌گزارش برق نیوز، "سیدمحمد صادق‌زاده" رئیس سازمان ساتبا در جریان سفر امروز خود به استان کرمان ۵۲ واحد نیروگاه خانگی نصب شده برای خانواده‌های محروم جنوب کرمان را به بهره‌برداری رساند که براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری ۴۸۵ واحد نیروگاه خورشیدی دیگر نیز در مناطق محروم جنوب استان کرمان به بهره‌برداری خواهید رسید.

صادق‌زاده در ادامه سفر خود به کرمان از روند اجرای نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در حال احداث شهرستان بردسیر بازدید کرده و نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی این شهرستان را به بهره‌برداری رساند.

رئیس سازمان ساتبا همچنین عصر امروز جلسه مشترکی را با سرمایه‌گذاران نیروگاه‌های تجدیدپذیر در شهرستان سیرجان برگزار خواهد کرد.

گفتنی است: در حال حاضر پنج نیروگاه مگاواتی به ظرفیت ۳۳ مگاوات در استان کرمان در حال بهره‌برداری است و ۳۹۶ واحد مقیاس کوچک خورشیدی خانگی نیز در این استان احداث شده است.

همچنین تا پایان سال هم دو نیروگاه ۱۰ مگاواتی دیگر در استان کرمان به بهره‌برداری خواهد رسید.

https://zistonline.com/vdchxqnq.23nwidftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما