تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 79709
زیست آنلاین: منطقه کارو (Karoo) در کیپ تاون منطقه ای بسیار خشک است و شرایط کامل خشکسالی شدید را داراست ، اما با این حال ما اطمینان می دهیم که در این منطقه، آب آشامیدنی مورد نیاز را  تامین نماییم.
مردم کیپ تاون  خواستار صرفه جویی آب و جلوگیری از آتش سوزی شدند
به گزارش زیست آنلاین، با توجه به کاهش متوسط سطح آب موجود در سدهای استان و شهرهای کیپ تاون  و پیش بینی افزایش دما و تغییر شرایط اقلیمی و آب و هوایی گرم در این شهر، مردم خواستار صرفه جویی بیشتر در مصرف آب شده اند تا در حفظ منابع آبی، با بحران رو به رو نشوند  و از ایجاد آتش سوزی نیز، به شکل غیر مستقیم جلوگیری به عمل آورند.

Anton Bredell، سخنگوی دولت محلی، امور محیط زیست و برنامه ریزی توسعه، گفت که میانگین سطح آب موجود در سد استان، بالغ بر ۵۵ درصد و در شهر نیز وضعیت کمی بهتر است یعنی از ۶۷ درصد تا ۶۸ درصد متغیر بوده است.

وی افزود: البته لازم به ذکر است، "ما در سال ۲۰۱۸/۲۰۱۹ باران بیشتری در منطقه شهر داشتیم. و این "۵۵٪ متوسط کل استان است که شامل ناحیه Karoo نیز می شود؛ که منطقه ای بسیار خشک است.

در واقع باید اذعان داشت، این ناحیه به اندازه ای خشک است که " میزان متوسط سطح آب موجود در سد، در آن کمتر از ۱۸ درصد بوده است و در طی سه یا چهار سال گذشته، منطقه کارو تا حد زیادی از ظرفیت آبهای زیرزمینی منطقه بهره برده است.

Anton Bredell، در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر، در این استان شش نفر هیدرولوژیست برای نظارت بر حجم آب های زیر زمینی موجود در Karoo و همچنین یک مهندس تمام وقت برای کمک به ذخیره بهتر حجم آب منطقه، بهره وری سفره های زیر زمینی و اطراف آن و مراقبت از دستگاه های تصفیه و سیستم ها و گمانه ها مستقر شده است.

همان طور که باید کاملا روشن شده باشد،  منطقه کارو Karoo منطقه ای بسیار خشک است و شرایط کامل خشکسالی شدید را دارد، اما با این حال ما اطمینان می دهیم که در این منطقه،  آب آشامیدنی مورد نیاز را  تامین نماییم.

وی اضافه کرد:"ما می خواهیم به مردم، به خصوص آنهایی که در بدترین مناطق آسیب دیده و خشک، ساکن هستند کمک کنیم و تا آن جا که ممکن است به دنبال محدودیت های آب باشیم تا آن را دریابیم و راه حل های مناسبی برای آن ها در نظر بگیریم"، تا در زمینه ایجاد بهبود در این بحران به وجود آمده آبی موثر باشیم.

آنتونی بردل برنامه صرفه جویی در آب و ایمنی در آب و آتش را ماه گذاشته برای عموم منتشر کرد و گفت: آب و هوای بسیار گرم و افزایش تقاضا موجب خواهد شد تا در ماههای آینده شرایط بهتر و راحت تری فراهم گردد.

وی در راستای استفاده از آب های آزاد افزود: "لطفا مراقب باشید، به ویژه در خصوص کودکانی که ممکن است در اطراف آبهای آزاد قرار داشته باشند، تا در صورت امکان از وقوع فاجعه جلوگیری کنید.

علاوه بر این، خطر آتش سوزی های مکرر در کیپ تاون  همچنان بسیار زیاد است و ما از همه برای جلوگیری از آتش سوزی خواسته ایم تا در مواقع ضروری، از شماره ۱۱۲ برای گزارش هرگونه عملیات اورژانسی استفاده کنند./ منبع: iol.co.za

  https://zistonline.com/vdcb9zbz.rhb9gpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما