تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 79697
بیستمین همایش ملی تقدیر از واحدهای صنعتی و خدماتی سبز ۲ بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.
از واحدهای صنعتی و خدماتی سبز کشور تقدیر می شود
به گزارش زیست آنلاین، بیستمین همایش تقدیر از واحدهای صنعتی و خدماتی سبز کشور با نظارت سازمان حفاظت محیط زیست و همکاری پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان محیط زیست برگزار می‌شود.

جلیل بادام فیروز - رئیس پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار - گفت: از اهداف مهم این همایش ایجاد نگرش زیست‌محیطی در بین واحدها، ایجاد رقابت جدی و سازنده در به کارگیری فناوری‌های سازگار با محیط زیست، تبادل تجربیات و دستاوردهای زیست‌محیطی واحدهای صنعتی و خدماتی با یکدیگر، تشویق و قدردانی از مدیران صنایع در راستای کاهش و کنترل آلاینده‌های زیست محیطی و ارتقا و گسترش فرهنگ زیست محیطی در بین آحاد جامعه و بویژه واحدهای صنعتی و خدماتی است.

مجری بیستمین همایش ملی صنایع و خدمات سبز درباره ملاک انتخاب واحد برتر تصریح کرد: ملاک انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی، عملکرد زیست‌محیطی واحدها در سال قبل برگزاری همایش یعنی سال ۱۳۹۶ است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با مفاهیم صنعت سبزتقدیر از واحدهای صنعتی و خدماتی سبز کشور

معیارهای زیست‌محیطی در فرآیند انتخاب واحدهاوی درباره معیارهای زیست‌محیطی در فرآیند انتخاب واحدها گفت: این معیارها شامل مواردی از قبیل قرار نگرفتن واحد در فهرست صنایع آلاینده در سال انتخاب، بهبود سیستم‌های کنترلی آلاینده‌های هوا، آب، خاک، مدیریت پسماند ،افزایش بهره‌وری انرژی و استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر، دارا بودن گواهی‌نامه‌های استقرار مدیریت زیست‌محیطی نظیر ایزو ۱۴۰۰۰، پیاده‌سازی نظام مدیریت سبز، توسعه فضای سبز با استفاده از روش‌های نوین آبیاری و گونه‌های سازگار با محیط زیست، ارتقای سطح دانش و فرهنگ‌سازی زیست محیطی در سطح کارکنان واحد، جوامع محلی، استانی و ملی  و انجام اقدامات ویژه ابتکاری و خلاقیتی برای کاهش معضلات زیست‌محیطی نظیر اختراعات زیست محیطی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست بادام فیروز در پایان اظهارکرد: بر اساس فراخوان سال ۱۳۹۷  تعداد ۲۱۷ واحد صنعتی و ۳۶ واحد خدماتی از طریق فراخوان ثبت نام کرده‌اند. بر اساس ممیزی‌های صورت گرفته توسط دبیرخانه از کل واحدهای ثبت نام شده تعداد ۷۷ واحد صنعتی و ۱۳ واحد خدماتی در سطح ملی و استانی مفتخر به دریافت تندیس و لوح تقدیر شدند که از واحدهای منتخب ۲ بهمن ماه در همایش ملی با حضورعیسی کلانتری - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست - و سایر مقامات عالی کشوری تجلیل به عمل خواهد آمد.

https://zistonline.com/vdchq-nq.23nwwdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما