تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 79650
بررسی‌های جدید نشان می‌دهد اقدامات رئیس جمهوری آمریکا در مخالفت با حل بحران تغییرات اقلیمی، موجب افزایش سطح گاز گلخانه‌ای در این کشور شده‌ است.
جهش شدید تولید آلاینده کربن در آمریکا در ۲۰۱۸
به گزارش زیست آنلاین، در این بررسی‌ها آشکار شد سال گذشته میلادی (۲۰۱۸) میزان انتشار گاز کربن در این کشور افزایش ۳.۴ درصدی داشته‌ است.

افزایش تولید این گاز گلخانه‌ای از سال ۲۰۱۰ میلادی که با کاهش روبرو بوده بیشترین میزان را به خود اختصاص داده‌ است. این دومین آمار از افزایش انتشار گاز کربن در مدت بیش از دو دهه گذشته است.

کارخانه‌ها و نیروگاه‌های زغال سنگ تعطیل شده اما تقاضای برق رشد پیدا کرده‌ است. سوخت گاز طبیعی در مقایسه با زغال سنگ میزان کربن کمتری تولید می‌کند اما همچنان در تشدید بحران تغییرات اقلیمی کمک کننده است. برآوردها همچنین حاکی از آن است که به غیر از بخش انرژی سایر بخش‌ها همچون حمل و نقل، صنایع و ساختمان‌ها به افزایش انتشار آلاینده‌ها کمک می‌کنند.

آمار منتشر شده، دفاع دولت ترامپ در نادیده گرفتن نتایج بدست آمده در یک مطالعه علمی را زیر سوال برده‌ است. در این گزارش آمده‌ است که افزایش دما به اقتصاد خسارت وارد می‌کند، تلفات جانی به جا می گذارد و موجب می‌شود وضعیت آب و هوایی و حوادث ناشی از آن غیرقابل کنترل باشد. ترامپ یافته‌های بدست آمده در این مطالعه را قبول ندارد و دولت او نیز این نتایج را افراطی دانسته‌اند.

به گزارش روزنامه گاردین، «آندرو ویلر» مدیر آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا مدعی است: انتشار گازهای گلخانه‌ای کاهش پیدا کرده و آمارها نشان می دهد از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ کاهش ۲.۷ درصدی داشته‌ است.

 بیشتر بخوانید: منابع آلودگی هوا در ایران چیست؟آلودگی در آمریکا

https://zistonline.com/vdcgz39u.ak9yn4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما