تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 79641
کپنهاگ بزرگ‌تر و سرسبزتر می‌شود: برای ایجاد "نوآورانه‌ترین پارک صنعتی مدرن شمال اروپا" طرحی در دانمارک در دست تهیه است. مطابق این طرح قرار است در ۹ جزیره مصنوعی در کرانه ساحل کپنهاگ "سیلیکون ولی اروپایی" ساخته شود.
طرح ایجاد جزایر مصنوعی در دانمارک برای "سیلیکون ولی اروپایی"
به گزارش زیست آنلاین، نوار ساحلی جنوب کپنهاگ، پایتخت دانمارک، زمانی بهشت کوچکی بود. در این منطقه که امروز Avedre Holme خوانده می‌شود جزایر کوچک و دریاچه‌هایی وجود داشتند که زمانی جلوه‌گاه مناظر سبز و خرم و طبیعت بی‌نظیر و بکر دانمارک بودند.

در سال‌های دهه ۱۹۶۰ این منطقه در دست شرکت‌های بزرگ صنعتی قرار گرفت. طبیعت زیبای این جزایر پس از چندی محصور و با خاک یکسان شد. با ساختن بناهای صنعتی در این منطقه، این جزایر به یکی از بزرگترین مجموعه‌های تجاری شمال اروپا تبدیل شدند. طبق نظر وزارت امور اقتصاد و تجارت دانمارک این منطقه هم اکنون نیز یکی از پربازده‌ترین مناطق تجاری اروپای شمالی است.

حال قرار است، مطابق طرح جدیدی که در دست تهیه است، دوباره طبیعت سبز این منطقه زنده شود و ایجاد مراکز مدرن تکنولوژی جدید دیجیتالی بر اهمیت اقتصادی آن بیافزاید.

با حمایت دولت دانمارک و شورای شهر کپنهاگ قرار است تا سال ۲۰۴۰ در مجموع ۹ جزیره مصنوعی در این منطقه ساخته شود. در این جزایر در طول حدود ۱۷ کیلومتر پارک‌های سبز ساخته می‌شود و شهرک‌های تجاری و صنعتی مدرن با تکنولوژی کاملا جدید در آن بنا خواهد شد.

جزایری سبز و بزرگ  نام این پروژه "Holmene"، به معنای "جزایر کوچک" است. در حدود ۷۰۰ هزار کیلومتر مربع از مساحت این جزایر بزرگ‌ترین، سرسبزترین و مدرن‌ترین مجموعه پارک صنعتی و تجاری شمال اروپا ساخته می‌شود. مساحت این مجموعه معادل حدود ۴۲۰ زمین فوتبال است.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع انرژی تجدیدپذیرنمای طرح کامپیوتری از جزایر مصنوعی "دره سیلیکون ولی اروپایی" در ساحل کپنهاگبه گزارش دویچه وله، قرار است ۳۸۰ شرکت بزرگ با حدود ۱۲ هزار فرصت شغلی جدید در این مجموعه جزایر کار خود را آغاز کنند. با استفاده از تکنولوژی جدید قرار است در این جزایر مراکزی برای سوخت زباله‌های کپنهاگ و تبدیل آن به بیوگاز و تصفیه فاضلاب شهر و تبدیل آن به آب خالص به وجود آید. منبع انرژی این جزایر مصنوعی از انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی باد خواهد بود.

بریان میکلسن، وزیر اقتصاد سابق و مدیر پروژه جزایر مصنوعی دانمارک، در مصاحبه‌ای در شبکه دوم تلویزیون دانمارک در این باره گفت که "دره سیلیکون ولی اروپایی" بر روی این جزایر مصنوعی ساخته خواهد شد. به گفته سیمون امیل آمیزبیله، وزیر کشور دانمارک نیز اجرای این پروژه موقعیت اقتصادی دانمارک در تجارت بین‌المللی را تقویت خواهد کرد.

اجرای پروژه سال‌ها به طول خواهد انجامید. طبق طرح پیشنهادی به مجلس دانمارک بهره‌برداری از پروژه جزایر مصنوعی حدود ۲۰ سال دیگر خواهد بود. هزینه‌های جانبی و ساخت این پروژه عظیم نیز باید از سوی پارلمان دانمارک مورد تصویب قرار گیرد.

 

https://zistonline.com/vdcgq39u.ak9yt4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما