تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 79622
شهرهای سبز در آینده را می‌توان بر اساس طراحی‌هایی که از راه دور به‌طور مستقل بر آبیاری گیاهان نظارت دارند، ایجاد کرد.
نوآوری برای ایجاد شهرهای سبز در آینده
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از  CES۲۰۱۹ نیوز به دلیل تغییرات آب و هوایی و گرم شدن کره زمین برای کاهش دما و بهبود کیفیت هوا، اجرای روش‌های موثر بیشتری لازم است. درختان و گیاهان نمونه‌هایی از این روش‌ها هستند که به بازگرداندن تنوع زیستی شهری و بهبود کیفیت زندگی کمک می‌کنند.

شهرهای کنونی به دلیل استقرار حسگرها و سیستم‌های ۵G بیش از گذشته نیارمند بازبینی و ارائه روش‌هایی برای مقابله با آسیب‌های فناوری‌های امروزی هستند. گیاهان و درختان در این مسیر بسیار کارآمد خواهند بود اما شاید معماری موجود اجازه تغییر زیادی در استفاده از درختان و گیاهان را ندهد. به همین دلیل بهترین روش استفاده از آن‌ها در سقف ساختمان‌ها یا سازه‌هایی برای استفاده از گیاهان و درختان در محیط شهری است.

یکی از روش‌های جالب در این زمینه، سایبان گیاهان با چارچوب‌هایی سبک وزن و قابل انعطاف است. در این روش، حسگرها در داخل چارچوب‌ها و گلدان‌های گیاهی قرار می‌گیرند تا میزان جذب آب گیاهان و درجه حرارت زیر سایبان از راه دور و از طریق نرم‌افزار کنترل شود. همچنین یک کیت خورشیدی و یک سیستم آبیاری هوشمند به‌طور مستقل برای آبیاری گیاهان وجود دارد.

این محیط شهری که کنوپی Canopee  نام گرفته یک پروژه آزمایشی در شهر تولوز فرانسه است. هدف بلند مدت این پروژه ایجاد شهرهایی با قابلیت مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی و مقررات زیست محیطی جدید است.

بیشتر بخوانید: معرفی واحدهای صنعتی سبز راهی برای دستیابی به توسعه صنعت سبزپرورش گیاهان در فضا با تولید خاک مصنوعی از سنگ گدازه

پرورش گیاهان در فضا با تولید خاک مصنوعی از سنگ گدازهیکی از چالش های جدی برای پرورش گیاهان در فضا میزان پایین جاذبه و عدم وجود هورمون هایی است که در خاک وجود دارند و می‌توانند به رشد گیاهان کمک کنند.

اما پژوهشگران بر این موانع هم غلبه کرده‌اند و با تولید خاک مصنوعی از سنگ‌های گدازه ای، موجب رشد برخی انواع گیاهان شده‌اند.

محققان نروژی و فرانسوی با همکاری یکدیگر راهی را برای کاشت و پرورش گیاهان در فضا بدون نیاز به خاک ابداع کرده‌اند که در قالب آن بخش عمده مواد لازم برای رشد گیاهان از طریق آب به آنها منتقل می‌شود.

آنها می گویند گیاهان قادر به درک میزان مواد مغذی هستند که در اطراف آنها در دسترس است و زمانی که تمرکز نیتروژن در اطراف آنها پایین باشد، گیاهان آب و نیتروژن بیشتری جذب می‌کنند تا احساس کنند به اندازه کافی این دو ماده را در اختیار دارند.

اماچالش اصلی عدم وجود جاذبه در فضاست که رشد گیاهان را مختل می کند. راه حل این مشکل هم قرار دادن گیاهان در دستگاه سانتریفیوژ به منظور فریب آن و ایجاد شرایط جاذبه قلابی است. همچنین از سنگ‌های گدازه‌ای برای ثابت کردن گیاه و انتقال مواد غذایی به آن می‌توان استفاده کرد.

 

 

 

https://zistonline.com/vdcf0vde.w6d10agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما