تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 79614
زیست آنلاین: از اول ژانویه امسال، مردم ساکن در پاریس (Paris)، اسون (Essonne) و سِن سَن دونی (Seine-Saint-Denis) می توانند تمام زباله های کاغذی، بسته بندی های پلاستیکی یا فلزی خود را در سطل های زباله زردرنگ، بیاندازند.
مرتب سازی و تفکیک زباله در پاریس آسان تر شد
زیست‌آنلاین: پاریسی ها ضایعات و زباله های خود را به اندازه ای که لازم و کافی باشد تفکیک نمی کنند و تنها کمتر از ۲۰ درصد زباله های آنها در مقایسه با میانگین ۳۹ درصدی بازیافت کل زباله در فرانسه بازیافت می شود.  بر اساس این مشاهدات، شورای شهر و شهرداری پاریس، سیته اُ (Citeo) (اِکوآمبلاژ سابق یا شرکت بسته بندی های زیست محیطی سابق) و سیکتوم (Syctom) یا همان اتحادیه مرکزی پردازش و بازیافت زباله های خانگی، تصمیم گرفتند تا برخی از مراکز بازیافت را در استان ایل دو فرانس به مرکزیت پاریس را توسعه دهند.

به نقل از لوموند، از هم اکنون، ساکنان پاریس، اسون و سِن سَن دونی قادر خواهند بود همه زباله های کاغذی خود، بسته بندی های پلاستیکی یا فلزی را در سطلهای زباله زردرنگ بریزند. تا به امروز، آنها می توانستند بطری های پلاستیکی، قوطی های نوشابه و کنسرو را ها را تفکیک کنند اما ظرفهای ماست و شیر، جعبه های تخم مرغ، کیسه های پلاستیکی و سینی های پلی استیرن که معمولا برای انواع کبابها استفاده می شود را خیر.

هدف از مدرنیزه کردن مراکز تفکیک زباله، علاوه بر افزایش میزان بازیافت در استان ایل دو فرانس، این است که قدمی در جهت هماهنگی ملی دستورالعمل های مرتب سازی و تفکیک زباله، که تا سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده است برداشته شود. فراتر از اینکه فرانسه در مقوله بازیافت مدرنیزه اول باشد، این ساده سازی در حال حاضر در بیش از ۱۸۰ مرکز جمع آوری زباله، از جمله شش شهر بزرگ همچون رَن (Rennes) و نیم (Nîmes) انجام می گیرد.

بیشتر بخوانید: بررسی انواع زباله و ماهیت آنها
اینفوگرافی شهرداری پاریس یادآوری دستورالعمل مرتب سازی و تفکیک زباله

اینفوگرافی شهرداری پاریس

https://zistonline.com/vdcgt39u.ak9yq4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما