تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 79590
حدود ۲۷۰ کانتینر یکی از بزرگ‌ترین کشتی‌های باری جهان در آبهای دریای شمال و در نزدیکی ساحل هلند بدلیل «بدی آب و هوا» به دریا سقوط کرد.
سقوط بیش از ۲۵۰ کانتینر کشتی باربری در ساحل هلند و آلودگی دریا
به گزارش زیست آنلاین، مقامات هلندی روز پنجشنبه ۳ ژانویه اعلام کردند که با سقوط این کانتینرها، مواد شیمایی بسیار خطرناک نیز به دریا ریخته شده است. گفته می‌شود ۲۷۰ کانتینر در دریا سقوط کرده است که از این میان ۳ کانتینر حامل مواد شیمیایی خطرناک بوده‌اند. مقامات وزارت دفاع هلند می‌گویند هنوز کاملا مشخص نیست چه تعداد از کانتینرها به کف دریا فرو رفته‌ و چه تعداد همچنان شناورند.

مردم عادی هم بعضی از محموله‌های قابل استفاده این کانتینرها را از آب گرفته و یا در ساحل پیدا کرده اند. از آن جمله می‌توان به لپ‌تاپ، تلویزیون‌های ال سی‌دی و قطعات ماشین اشاره کرد.

یک کیسه ۲۵ کیلوگرمی از پراکسید ارگانیک که یک عامل سفیدکننده قوی است و می‌تواند در تماس با پوست موجب آسیب رساندن شود در میان صدها کشتی به نزدیکی سواحل هلند رسیده است.

سخنگوی وزارت دفاع هلند می‌گوید حداقل سه کانتینر مواد شیمیایی خطرناک داشته‌اند و حالا ما سربازان را برای شتسشو و پاکسازی دریا احضار کرده‌ایم.

کشتی MSC ZOE که کانتینرهایش سقوط کرد، یکی از بزرگترین کشتی های کانتینری در جهان، متعلق به شرکت حمل و نقل و باربری مدیترانه‌ای-ژنو است.

سقوط صدها کانتینر کشتی باری؛ هلند هزینه پاکسازی دریا را می‌خواهددر پی سقوط بیش از ۲۷۰ کانتینر از یک کشتی باری سوئیسی به آبهای دریای شمال، دولت هلند خواستار پرداخت هزینه پاکسازی دریا توسط شرکت دریایی مسئول این حادثه شد.

مقامات دولت هلند روز شنبه اعلام کردند که از شرکت سوئیسی-ایتالیایی ام‌اس‌سی MSC خواسته‌اند هزینه جمع آوری بقایای مواد و کانتینرهای فرو رفته در اعماق آب‌ها و نیز پاکسازی دریا را بایست متقبل شوند.

ماموران گارد ساحلی هلند روز جمعه از آغاز یک تحقیق قضایی در این خصوص این حادثه خبر دادند که به عنوان یکی از مهم ترین سوانح دریایی در سواحل این کشور ارزیابی شده است.

بر اساس این گزارش وزش بادهای شدید و طوفان دریایی در روز چهارشنبه سبب شد تا بخش عمده ای از محموله کشتی کانتینربر زوئه Zoe که تحت ماموریت شرکت دریایی ام اس سی در آبهای دریای شمال حرکت می کرد به آب سقوط کند.

مقامات هلندی که حادثه در سواحل کشورشان اتفاق افتاده پیشتر اعلام کرده بودند که با سقوط این کانتینرها، مواد شیمایی بسیار خطرناک وارد آب دریا شده است.

مسئولان وزارت دفاع هلند تاکید کرده اند که در این میان دست کم ۳ کانتینر حامل مواد شیمیایی خطرناک بوده‌اند.

یک مسئول بلند پایه هلندی در وزارت مدیریت منابع آبی تاکید کرده است که تلاش برای پاکسازی و یافتن بقایای مواد و اجسام فرو رفته در آب همچنان ادامه دارد. به گفته این مقام هلندی تاکنون تنها موقعیت مکانی ۳۵ کانتینر در اعماق آب ها شناسایی شده و از مابقی کانتینرها هنوز ردی در دست نیست.

https://zistonline.com/vdcjyiea.uqehhzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما