تاریخ انتشار :جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 79578
استاندار تهران خواستار تشویق تهرانی ها به تولید کم تر زباله شد و گفت: تولید انبوه زباله تا ۲۰ سال دیگر تهران را غیرقابل زیست می کند.
غیرقابل زیست شدن تهران تا ۲۰ سال دیگر به خاطر تولید انبوه زباله
به گزارش زیست آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی ظهر پنج شنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی شمس آباد و نیز محل دفن زباله از آرادکوه گفت: ما نیاز به یک مدیریت جامع داریم، حجم تولید روزانه زباله  در تهران زیاد است و باید مردم را به مصرف بهینه و تولید زباله کمتر تشویق کنیم.

استاندار تهران خواستار هم افزایی و ارائه راه حل برای مشکلات تهران شد و گفت: امروز بیماری های بدخیم مانند سرطان نیز با روش های علمی قابل حل است، اما ما در حل موضوعی مانند پسماند و بهره گیری از صرفه اقتصادی آن موفق نبودیم.

بیشتر بخوانید: بررسی انواع زباله و ماهیت آنهاوی با بیان این که در مدیریت پسماند بهره گیری از اصول علمی امری اجتناب ناپذیر است، گفت: کشورهای دنیا با فرهنگ سازی شهروندان را آموزش دادند، تا با تفکیک زباله از منازل خود هزینه های مربوط به مدیریت پسماند کاهش پیدا کند، زباله های بیمارستانی اصلا نباید با زباله های خانگی مخلوط شود.

تولید زباله

محسنی بندپی اضافه کرد: تولید ۱۱ هزار تن زباله در تهران رقم بالایی است، باید کار فرهنگی نیز کنار علم و تکنولوژی داشته باشیم، تا مواد فسادپذیر نیز بازیافت شوند.

استاندار تهران گفت: برون سپاری بخش هایی از مدیریت پسماند و آبفا ضروری است، امروز فاضلاب صرفه اقتصادی دارد، اما ما در فاضلاب این امر را ندیدیم، فاضلاب را می توان تبدیل به آب کرد و در صنعت مورد استفاده قرار داد.

وی گفت: نباید تهران را خراب و غیرقابل زیست کرد، اگر این وضعیت پیش رود، تهران ۲۰ الی ۳۰ سال دیگر غیرقابل زیست خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بازیافت مواد غذایی به انرژی روزانه ۱۱ هزار تن زباله در تهران تولید می شود مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: روزانه ۱۱ هزار تن زباله در تهران تولید می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث کلانتری، ظهر پنج شنبه در حاشیه بازدید انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران از شهرک صنعتی شمس آباد و نیز محل دفن زباله از آرادکوه طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: امروز اولین بازدید استاندار تهران از مرکز پسماند است، در این بازدید از کانون هایی که آلایندگی دارند مورد بازدید قرار گرفت.

وی با بیان این که حفظ محیط زیست وظیفه عمومی است، افزود: محیط زیست برای دستگاه حاکمیت نیز مهم است و در بازدید امروز تاکید بر بازچرخانی و تصفیه آب با رعایت استانداردهای محیط زیستی شد.

مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: توسعه و تسریع تصفیه خانه فاضلاب مورد تاکید استاندار تهران قرار گرفت، امروز از مدیریت پسماند شهرک صنعتی جنوب تهران نیز بازدید شد.

وی با اشاره به بازدید استاندار تهران از سایت بزرگ پسماند کلان شهر تهران در آرادکوه گفت: دوستان در شهرداری تهران می بایست، مدیریت جامعی در زمینه پسماند داشته باشند، تا هم شاهد کاهش آلودگی باشیم و هم از صرفه اقتصادی این پیماند بهره گیری شود.

کلانتری گفت: در شهر تهران روزی ۱۱ هزار تن زباله تولید می شود، که ۹ هزار تن از این زباله در سایت آرادکوه دپو می شود.

بیشتر بخوانید: پسماند طلای کثیفمدیرکل محیط زیست استان تهران در پاسخ به این سوال که بازدید از سایت آرادکوه چه تاثیر عملی در مقابله با آلودگی تهران دارد، گفت: استانداران معتقد به حفظ محیط زیست هستند و ما دستگاه های اجرایی باید در جهت آن که دستورات و تصمیمات روی زمین نماند، تلاش کنیم، امروز محیط زیست وزن پیدا کرده و وزن آن برابر با سلامتی و ایمنی است، نمی توانیم بر شاخه ای که روی آن نشستیم، تیشه بزنیم.

https://zistonline.com/vdcfctde.w6d1eagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما