تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 79530
وزیر نیرو در خصوص خبر‌های خوش صنعت آب و برق همزمان با فرارسیدن ایام دهه فجر گفت: خوشبختانه با وجود تحریم‌های که بر کشور ما تحمیل شده است هیچ نگرانی برای تامین آب و برق مردم وجود ندارد.
هیچ نگرانی برای تامین آب و برق مردم وجود ندارد
به‌ گزارش زیست آنلاین، رضا اردکانیان در حاشیه مراسم تبادل تفاهم‌نامه میان وزارت نیرو و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه وزارت نیرو در این دوره استفاده از ظرفیت مناسب منابع انسانی کشور را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است، گفت: طبیعتا بانوان شایسته، بخش قابل توجهی از این ظرفیت را شکل می‌دهند و باور ما این است که در مصرف و مدیریت منابع زیست محیطی به ویژه در بخش آب و انرژی بانوان می‌توانند همان نقش مدیریتی که در خانواده دارند، آن را در سطح جامعه نیز پیاده‌سازی کنند

وزیر نیرو تاکید کرد: متاسفانه ما به لحاظ نوع مصرف در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه آب و انرژی در شرایط خوبی به سر نمی‌بریم و یک جامعه بدمصرف طبیعتا جامعه توسعه یافته نخواهد بود؛ بنابراین از رهگذر تفاهم‌نامه خود با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درصددیم یک تماس وسیع‌تری را با شبکه بانوان کشور که مدیران طبیعی مصرف منابع زیست محیطی هستند برقرار کنیم.

اردکانیان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت تامین آب و برق کشور در مقایسه با سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: شرایط فعلی ما در مقایسه با سایر جوامع در طی چهار دهه اخیر بسیار افتخار آمیز بوده است. با وجود اینکه جمعیت ما نسبت به چهل سال قبل حدود سه برابر شده است، ولی میزان انرژی تولیدی در کشور بیش از ۱۱ برابر افزایش یافته است.

وزیر نیرو  گفت: در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر هم که عمده فعالیت آن مربوط به این دولت بوده است بسترسازی مناسبی شکل گرفته است و هم اکنون حدود هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر نصب شده داریم و این ظرفیت تا پایان دولت دوازدهم به چهار هزار مگاوات افزایش خواهد یافت.

اردکانیان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۷ نیروگاه سیکل ترکیبی در استان‌های مختلف کشور در حال ساخت است، اضافه کرد: تا تابستان سال آینده درصددیم بیش از پنج هزار مگاوات به ظرفیت نصب شده برق کشور اضافه کنیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون اتکای ما به منابع عمومی و بودجه دولت تقریبا به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا کرده است و عمدتا به منابع داخلی متکی هستیم.

اردکانیان خاطرنشان کرد: با توجه به تاثیر بخش آب و برق در بسترسازی توسعه کشور به نظر می‌رسد یکی از روشن‌ترین کارنامه‌های جمهوری اسلامی ایران در فصل آب و برق بوده است.

وی در خصوص خبر‌های خوش صنعت آب و برق همزمان با فرارسیدن ایام دهه فجر، گفت: خوشبختانه با وجود تحریم‌های که بر کشور ما تحمیل شده است هیچ نگرانی برای تامین آب و برق مردم وجود ندارد و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درصددیم تا چهل پروژه و طرح بزرگ را در بخش آب و فاضلاب شهری و روستایی به بهره‌برداری برسانیم و در حوزه برق و انرژی نیز آنگونه که عنوان شد طرح‌های بزرگی در حال اجراست که مجموعه طرح‌های یاد شده و آسایس خاطری که این پروژه‌ها فراهم می‌کند می‌تواند خوش‌ترین خبر صنعت آب و برق برای مردم باشد.

بیشتر بخوانید: تامین آب و برق برای گذر از پیک سال ۱۳۹۸امضای تفاهم نامه همکاری وزارت نیرو

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت نیرو و معاونت امور زنان ریاست جمهوریتفاهم‌نامه همکاری بین وزارت نیرو و معاونت امور زنان ریاست جمهوری با محوریت اصلاح الگوی مصرف به امضا رسید. تفاهم‌نامه مذکور به‌منظور برنامه‌­ریزی، سازماندهی و پیشبرد اهداف در زمینه توانمندسازی زنان با رویکرد بهره­‌گیری از ظرفیت­‌های موجود در جهت هم­‌افزایی فعالیت­‌های فرهنگی، آموزشی و تحقیقاتی در حوزه مدیریت مصرف بهینه آب، برق و انرژی صورت گرفته است.

به‌گزارش برق نیوز، این تفاهم­‌نامه همکاری مشترک که پیش از ظهر (یکشنبه) توسط معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و رضا اردکانیان، وزیر نیرو در سالن اجتماعات وزارت نیرو به امضا رسید.

تفاهم‌نامه مذکور به‌منظور برنامه‌­ریزی، سازماندهی و پیشبرد اهداف در زمینه توانمندسازی زنان با رویکرد بهره­‌گیری از ظرفیت­‌های موجود در جهت هم­‌افزایی فعالیت­‌های فرهنگی، آموزشی و تحقیقاتی در حوزه مدیریت مصرف بهینه آب، برق و انرژی صورت گرفته است.

دستیابی به اهداف سند چشم­‌انداز در افق ۱۴۰۴، قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، سیاست­‌های کلی اقتصاد مقاومتی، ارتقای شاخص‌­های مرتبط با بانوان و خانواده در کشور به استناد ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه و تغییر سبک زندگی و اصلاح الگوی مصرف در خانواده با تکیه بر مصوبات کارگروه سبک زندگی و خانواده از جمله محور‌های این تفاهم‌نامه مشترک به‌شمار می‌آید.

ارتقای نقش بانوان در مدیریت و پایدارسازی منابع حیاتی آب و انرژی، ارتقای آگاهی و دانش بانوان در حوزه مدیریت منابع آب و انرژی و ترویج فرهنگ استفاده بهینه از منابع آب و برق و نهادینه‌­سازی آن در میان خانواده­‌ها، موضوعات این تفاهم‌نامه را شکل می‌دهد.

بهره­‌مندی از ظرفیت­‌ها، امکانات و تجارب طرفین به‌ویژه ظرفیت­‌های استانی، بهره­‌گیری از ظرفیت­‌ها، تجارب، منابع و امکانات بخش‌­های دولتی، غیردولتی، دانشگاهی و سازمان­‌های مردم‌­نهاد به منظور ارتقای دانش و آگاهی بانوان در راستای پایدارسازی منابع حیاتی آب و انرژی، طراحی و تدوین طرح‌­ها و برنامه­‌های آموزشی و ترویجی مشترک در راستای ارتقای دانش و آگاهی و فرهنگ­‌سازی بین بانوان و خانواده­‌ها در مصرف بهینه آب، برق و انرژی، تبادل آمار و اطلاعات مستند، ارزیابی اثربخشی برنامه‌های اجرایی و تهیه گزارش عملکرد مشترک سالانه در راستای اجرایی­‌سازی، از محور‌های همکاری مشترک ذکر شده در این تفاهم­‌نامه است.

همکاری‌های مشترک وزارت نیرو با معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در قالب این تفاهم‌نامه از اکنون  آغاز و تا پایان دولت دوازدهم ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: كاهش منازعات استانی بر سرمنابع آب​نرخ جدید انشعابات برق.

https://zistonline.com/vdcdzk05.yt0ns6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما