تاریخ انتشار :پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 79497
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در مفهوم اقتصاد کلان باید اول مباحث محیط زیستی مد نظر قرار بگیرد،گفت: ۹۰ درصد از توسعه پایدار مبتنی بر حفظ محیط زیست است.
۹۰ درصد از توسعه پایدار مبتنی بر حفظ محیط زیست است
به گزارش زیست آنلاین، عیسی کلانتری در دیدار با اعضای هیات علمی دانشکده و آموزشکده محیط بانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به موضوع کاهش کربن اظهارکرد: وقتی قوانین کیفی را کمی می‌کنیم، می‌بینیم تا پایان برنامه ششم باید ۲۱درصد تولید کربن را کاهش دهیم. با کمّی کردن دستورات رهبری ۴۱ درصد کاهش کربن در دستور کار است. درصورتی که تعهد ایران در کنوانسیون پاریس تنها چهار درصد است.

وی تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست نباید منزوی شود و استانداردهای محیط زیستی امروز جهان باید در محیط زیست ما دیده شود.

عیسی کلانتری تصریح کرد: آموزش و پژوهش در محیط زیست وظیفه سنگینی دارد زیرا ما از قافله آموزش در محیط زیست عقب هستیم. دانشکده محیط زیست باید برای دوره‌های ضمن خدمت و آموزش کارکنان سازمان به کار گرفته شود و اعضای هیئت علمی آن هم باید کنار ما باشند. ما به اساتید برای آموزش صحیح نیروهای مان نیاز داریم.

وی با اشاره به موضوع تراریخته گفت: هر دانشی که مرتبط با ما است را باید به دست بیاوریم، حتی در حوزه تراریخته. باید دانش را داشته باشیم و آن وقت اگر بد بود از آن استفاده نکنیم. ما نمیخواهیم و نباید فناوری ستیزی کنیم.  ما با دلایل علمی می توانیم جلوی پروژه های مخرب را بگیریم یا از پروژه های خوب و علمی حمایت کنیم.

کلانتری در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهارکرد: آموزش همگانی و آموزش نیروی‌های داخل سازمان محیط زیست باید جدی گرفته شود. زیرا این سازمان نیازمند دگرگونی و تقویت نیروی انسانی است. هم نیروهای قدیمی و هم افراد تازه وارد به سازمان باید دانش و علم شان به روز شود. ناآگاهی و بی‌اطلاعی بلای جان سازمان محیط زیست است.

به گفته وی، دانشکده محیط زیست سازمان محیط زیست، درحال حاضر تفاوتی با دانشکده منابع طبیعی ندارد.

بیشتر بخوانید: مسایل محیط زیست امنیتی شده استمسایل محیط زیست امنیتی شده است

وی با بیان اینکه باید تا چهار سال آینده مدیران و کارشناسان سازمان به‌گونه‌ای آموزش ببینند که در جلسات تصمیم گیری و کارشناسی، اظهارات دقیق و علمی داشته باشند،اظهارکرد: من یکی از ضعف‌های سازمان را بدنه سازمان می دانم چون از لحاظ علمی ضعیف است. مدیریت ارشد کشور، قطعا نظرات کارشناسی و مستدل در حوزه محیط زیست را پذیرفته است و خواهد پذیرفت.

کلانتری اضافه کرد: نیروهای آموزش ندیده حتی در ابتدایی ترین مسائل کشور نمی‌توانند کمک یا اظهار نظر کنند. آنقدر منفعل عمل کرده‌ایم که اظهارنظرها بر اساس نظرات احساسی افراد و برخی سمن‌ها پیش رفته است، نه کارشناسی‌های عملی و علمی سازمان محیط زیست.

به  گزارش کانال اطلاع‌رسانی سازمان محیط زیست، وی در پایان گفت: به دلیل آماده نبودن نیروهای سازمان محیط زیست، ناتوانی در تطبیق و اجرای قوانین و مقررات وجود دارد.

https://zistonline.com/vdcfejde.w6d11agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما