تاریخ انتشار :دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب : 79472
از منابع مهم در تولید سوخت‌های زیستی جلبک‌ها هستند بنابراین محققان به دنبال راه‌هایی برای افزایش بهروری و بهبود تولید جلبک‌ها هستند.
افزایش رشد پایدار جلبک برای تولید سوخت زیستی
به گزارش زیست آنلاین، سوخت‌های فسیلی باعث تولید آلایند‌ه‌های مضر برای محیط‌ زیست و سلامت عمومی می‌شوند، محققان به دنبال جایگزینی مناسب برای آن‌ها هستند، یکی از جایگزین‌های مناسب استفاده از سوخت‌های زیستی است.

سوخت‌های زیستی حاصل از جلبک‌ها، جایگزینی مناسب برای سوخت‌های فسیلی هستند. در این زمینه یک پروژه ۲.۱ میلیون دلاری با هدف افزایش بهره‌وری جلبک‌ها از طریق بهبود استفاده از کربن‌دی‌اکسید دنبال می‌شود. هدف این پروژه بهبود در رقابت هزینه‌ها و پایداری محیط زیست با سوخت و محصولات مبنی بر میکروجلبک است. این پروژه دو هدف را دنبال می‌کند: بهبود دسترسی میکروجلبک به کربن‌دی‌اکسید و افزایش مصرف کربن‌دی‌اکسید توسط میکروجلبک. این پروژه با همکاری یک شرکت در بلژیک که کربن‌دی‌اکسید لازم را از فرایندهای تخمیری خود تأمین می‌کند و یک شرکت تولید کننده مواد مغذی از جلبک که به بهبود دسترسی به کربن‌دی‌اکسید در محیط کشت خود کمک می‌کند، انجام می‌شود.

مبکروجلبک‌ها معمولاً در حوضچه‌های بزرگ و کم عمق کشت داده می‌شوند که نور بتواند به آب داخل سلول‌ها نفوذ کند. میکروجلبک‌ها مانند گیاهان به نور، کربن‌دی‌اکسید و مواد مغذی برای رشد نیاز دارند که کربن‌دی‌اکسید لازم توسط سوراخ‌های روی لوله‌های کف استخر به محیط پمپ می‌شود؛ با این روش بیشتر حباب‌های هوا به سطح می‌آیند و هدر می‌روند. برای بهبود کربن‌دی‌اکسید در دسترس میکروجلبک، یک غشاء پلیمری حاوی آنزیم‌هایی که کربن‌دی‌اکسید را به بی‌کربنات محلول در آب تبدیل می‌کند، طراحی می‌شود. این غشاء به‌طور مؤثرتری نسبت به پمپاژ کردن هوا کربن‌دی‌اکسید را در آب منتقل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: مدی بانک میلیون ها دلار از سرمایه گذاری در صنایع سوخت فسیلی را لغو کرد زمانی که تحویل بی‌کربنات کامل شد، جلبک‌ها می‌توانند اصلاح شوند تا با افزایش بی‌کربنات زنده بمانند. این تیم توانایی استفاده از دو روش برای بهبود جلبک را دارد. روش اول مهندسان ژنتیک که جلبک را برای جذب و متابولیسم بی‌کربنات سریع‌تر از حد معمول اصلاح می‌کنند. روش دوم یک روش طبیعی است که شامل انتخاب گونه‌های ژنتیکی برتر است که در محیط‌های غنی از بی‌کربنات هستند.

برای بررسی تأثیر این روش تحویل، با بررسی چرخه زندگی برای سنجش پایداری محیط  فرایند و تحلیل فناوری و اقتصادی تخمین هزینه، ارزیابی می‌شود که آیا روش استفاده از بهبود کربن‌دی‌اکسید در بهبود رقابت هزینه‌ها موفق بوده است یا خیر.

ترجمه مژگان محبی

https://zistonline.com/vdcir5ay.t1a3y2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما