تاریخ انتشار :يکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 79454
مدیرعامل پیشین سازمان انرژی‌های نو آینده تجدیدپذیر‌ها را روشن ارزیابی کرد و افزود: ممکن است به خاطر وجود مشکلات اقتصادی، چالش‌هایی به‌وجود آید، اما در نگاه کلی به دلیل حمایت دولت باید وضعیت این صنعت را خوب دانست.
 آینده ای روشن در انتظار تجدیدپذیر‌ها
به گزارش زیست آنلاین، مدیرعامل پیشین سازمان انرژی‌های نو گفت: با توجه به نگاه مثبت دولت و مجلس نسبت به انرژی‌های تجدیدپذیر، افق‌های روشنی در انتظار این صنعت است که با درنظر گرفتن پتانسیل‌های بالای این حوزه، این اتفاق می‌تواند بسیار نویدبخش باشد.

یوسف آردمولی، با اشاره به لزوم حمایت بخش خصوصی از سوی دولت، اظهار کرد: برای افزایش سرمایه‌گذاری در این حوزه، باید دولت نگاه حمایتی به سرمایه‌گذاران این حوزه داشته باشد، چرا که اکنون دیگر نمی‌توان بر روی کمک خارجی‌ها نیز حساب کرد.

وی افزود: در شرایط فعلی لازم است سرمایه‌گذاران و تولیدکندگان داخلی در این عرصه حمایت شوند که بتوان این صنعت را بومی کرد و از پتانسیل‌های بالای تجدیدپذیر‌ها بهره جست.

مدیر عامل سابق سازمان انرژی‌های تجدید پذیر با اشاره به حمایت‌های اخیر دولت در راستای افزایش خرید تضمین برق تجدیدپذیر‌ها و بازگشت عوارض برق به این بخش، ابراز کرد: این اتفاق باید محقق می‌شد چراکه در غیر این صورت مردم برای سرمایه‌گذاری در تجدیدپذیر‌ها محتاط می‌شدند.

آردمولی آینده تجدیدپذیر‌ها را روشن ارزیابی کرد و افزود: ممکن است به خاطر وجود مشکلات اقتصادی، چالش‌هایی به‌وجود آید، اما در نگاه کلی به دلیل حمایت دولت باید وضعیت این صنعت را خوب دانست.

چندی پیش نیز، سیدمحمد صادق‌زاده - رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق - از افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در انرژی‌های تجدیدپذیر خبر داد و افزود: با توجه به اتفاقات اخیر تمایل برای سرمایه‌گذاری در تجدیدپذیر‌ها افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: جایگاه انرژی بادی در بین منابع انرژی های تجدید پذیر جهان 

تجدیدپذیر‌ها در عصر جدید

در آستانه عصر جدید برقبرنامه های فراگیر برای تغییر انرژی جهانی - در درجه اول با کمک فن آوری های دیجیتال و سیستم های تولید انرژی توزیع شده است.
 سیستم انرژی جهانی پایدار نیست و به وضوح با منابع فزاینده ای که اغلب ناپایدار است و تغییرات اقلیمی است، به وضوح نشان داده می شود. برنامه های فراگیر برای تغییر آن - در درجه اول با کمک فن آوری های دیجیتال و سیستم های تولید انرژی توزیع شده. هدف از این طرح ها صرف سوختن فسیلی است. شبکه Footprint Global یکی از معروف ترین موسسات تحقیقاتی است که به چالش های موجود در جهان دچار کمبود منابع می پردازد.

به گزارش انرژی امروز، از زیمنس، اخیرا به این نکته اشاره شده است که بشر در حال مصرف ۵۰ درصد منابع بیشتر از زمین می تواند عرضه کند. در عین حال، سطح بالای انتشار گازهای دی اکسید کربن، دمای هوا را به آرامی، اما به طور پیوسته افزایش می دهد.

 زمان برای پایداریاگر کاری برای اکو سیستم نکنیم که با ظرافت به تعادل رسیده و برای غذا و دیگر مواد مورد نیازمان مانند آب تازه به آن نیاز داریم، به زودی از بین خواهد رفت. با این حال ،چالش‌هایی که تهدیدی برای محیط زیست تلقی می‌شوند تنها زمانی قابل دستیابی هستند که اقتصادهای بزرگ دنیا و سیستم‌های انرژی‌شان هر چه بیشتر به انرژی‌های تجدیدپذیر روی بیاورند. از یک طرف، برای این کار باید تاکید بر استفاده‌ دوباره از مواد اولیه و بازیابی و اقتصاد چرخشی باشد. از طرف دیگر انرژی‌های تجدیدپذیر باید بتوانند پاسخگوی نیازهای بیشتری از ما باشند در حالی که  مصرف انرژی هم باید در نتیجه‌ی کارایی بیشتر منابع انرژی رو به کاهش باشد.

آیا این یک خیال واهی است؟ نه واقعا! طرح کلی این نوع سیستم‌های انرژی تجدیدپذیر در آلمان کم‌کم روشن شده است. آلمان با طرح «انتقال انرژی»‌اش، اولین کشوری در دنیا است که هدف جاه‌طلبانه‌ منابع انرژی تجدیدپذیر را برای خود برگزیده است. اگر بخواهیم به آسانی این موضوع را توضیح دهیم: دولت آلمان به دنبال اهداف زیر است:

خروج کامل از انرژی هسته‌ای تا سال ۲۰۲۲، تولید ۸۰ درصد برق کل کشور تنها با استفاده از منابع تجدیدپذیر تا سال ۲۰۵۰ و کاهش ۸۰ درصدی گازهای گل‌خانه‌ای در سال‌های بین ۱۹۹۰ و ۲۰۵۰

بیشتربخوانید: توسعه ۷۰درصد ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر با سرمایه خارجیبرنامه مدل انرژیبرنامه مدل انرژیانتقال انرژی آلمان توسط سایر کشورها تحت نظارت است. بسیاری متوجه شده اند که باید اقدامات لازم را علیه تغییرات اقلیمی و افزایش کمبود منابع انجام دهند. علاوه بر این، آنها نیز متوجه شده اند که این چالش را تنها می توان با تامین یک منبع ثابت از برق از منابع تجدیدپذیر انرژی، برطرف کرد.

 با این حال، پیشرفت های تکنولوژیکی و نوآوری های عمده در بخش انرژی لازم خواهد بود تا این امکان را فراهم کند. علاوه بر این، چنین پیشرفت هایی در بسیاری از زمینه ها، از جمله بهره وری انرژی و تولید، انتقال و ذخیره برق، باید انجام شود. این اقدامات باید در مجموع ۱۱ منطقه انجام شود. تا زمانی که این کار انجام نشود، می تواند یک سیستم انرژی پایدار ایجاد شود. خبر خوب این است که ما مجبور نیستیم فن آوری های کاملا جدید را اختراع کنیم، چرا که بسیاری از راه حل های مورد نیاز در حال حاضر در دسترس هستند یا در حال توسعه هستند.

خداحافظی با سوختهای فسیلیدولت ها این مقدار را افزایش می دهند. به منظور اختراع در عصر جدید برق، سران کشورهای G۷ در نشست ۲۰۱۵ خود در المو، آلمان، اعلام کردند که آنها تا سال ۲۱۰۰ تمام اقتصاد خود را با عدم استفاده از سوخت های فسیلی و استفاده از الکتریسیته به عنوان منبع جهانی انرژی، کاملا از سوخت های کربنی جدا کنند. در کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد در پاریس در دسامبر ۲۰۱۵، کشورهای عضو موافقتنامه حفاظت از آب و هوا جدید را برای تکمیل پروتکل کیوتو تصویب کردند. این یک گام مهم در جهت درست است. با این حال، همانطور که نمودار ها و سایر واقعیت ها به وضوح نشان می دهد، تلاش های زیادی برای دستیابی به تغییر در میزان انتشار در سال ۲۰۲۰، تا تغییرات آب و هوایی از هدف دو درجه سلسیوس انجام شده است. این گام ها چالش ها و همچنین فرصت ها برای بشر، طبیعت و اقتصاد را در بر می گیرد.

https://zistonline.com/vdci55ay.t1a3w2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما