تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 79431
کالیفرنیا قانونی تصویب کرده است که تا سال ۲۰۴۰ فاز اتوبوس های حمل و نقل عمومی دیزل و گاز را حذف خواهد کرد.
 تمام اتوبوس های کالیفرنیا تا سال ۲۰۲۹ الکتریکی می شود
به گزارش زیست آنلاین، از ایل پرایس، هیئت مدیره منابع قدرتمند کالیفرنیا (CARB)، که کیفیت هوا را در این ایالت تنظیم می کند، یک قانون تصویب کرده است که ۲۰۰ آژانس حمل و نقل عمومی اجازه خرید هرگونه گاز طبیعی و سوخت های دیزلی را از سال ۲۰۲۹ ندارند. در این شرایط، تا سال ۲۰۴۰ تنها اتوبوس هایی که انتشار آنها صفر است اجازه تردد دارند.

 تعداد زیادی از شهرداری ها در اتوبوس های الکتریکی سرمایه گذاری کرده اند و ناوگان EV خود را احیا خواهند کرد. این قانون که توسط CARB تصویب شده است اولین قانون اتوبوس های برقی در سراسر کشور است. این حرکت می تواند میزان انتشار گازهای گلخانه ای را تا سال ۲۰۵۰ از ۱۹ میلیون تن کاهش دهد، که این میزان معادل چهار میلیون اتومبیل در جاده است.

شاید مهمترین مسائل مربوط به جوامع مربوط به آلودگی هوای محلی - ذرات و تشکیل سطح ازن زمینی است که تاثیر منفی بر سلامت انسان دارد. مری دی نیچولز، رئیس صندوق CARB، در بیانیه ای گفت: "یک ناوگان عمومی اتوبوس با تولید کربن صفر به معنای هوای پاک تر برای همه ما است."

 در حالی که آژانس ها از خرید بنزین یا گاز اتوبوس ها از سال ۲۰۲۹ ممنوع خواهند شد، آنها باید در این راه به اهداف افزایشی دست یابند. تا سال ۲۰۲۳، یک چهارم از اتوبوس های خریداری شده باید برقی، و تا سال ۲۰۲۶ نیمی از آنها باید برقی باشد. در نتیجه، تاثیر تقاضای نفت خام در آینده نزدیک آغاز خواهد شد. در حال حاضر حدود ۱۲،۰۰۰ اتوبوس در جاده های کالیفرنیا وجود دارد و فقط حدود ۱۵۰ عدد از آنها برقی هستند.

 برقی شدن ناوگان شهری مزایای قابل توجهی دارند. شهرداری ها (با کمک دولت ها) می توانند به راحتی مالیات را بدست آورند و همچنین می توانند دید بلند مدت را ببینند. به عبارت دیگر، اگر هزینه بازپرداخت نهایی در طول زمان معقول باشد، هزینه های پیش بینی شده آنها کمتر قابل اعتماد است. در حقیقت، اگرچه هزینه اولیه از اتوبوس های الکتریکی شیب دار است، بازپرداخت بسیار سریع تر از خودروهای الکتریکی است.

علاوه بر این، ایستگاه های شارژ را می توان در انبارها در مرکز قرار داده و ناوگان اتوبوس ها را سرویس دهد. و چون مسیرها قابل پیش بینی و منظم هستند، در مقایسه با رانندگان فردی، "اضطراب محدوده ای" بسیار کمتر است.

 به این ترتیب، سوئیچ به اتوبوس های الکتریکی می تواند بسیار سریعتر از انتقال از موتور احتراق داخلی به وسایل الکتریکی به صورت فردی اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: سرانجام اروپایی ها در مورد کاهش CO۲ در خودروها موافقت کردندخودرو و اتوبوس برقی توسعه می یابد

بر اساس گزارش BNEF، سرمایه گذاری جدید انرژی در بلومبرگ در اوایل سال جاری، براساس پیش بینی های خود در مورد اتوبوس های الکتریکی که ۸۴ درصد از فروش های جدید را تا سال ۲۰۳۰ به دست آوردند، بر روی اتوبوس های الکتریکی قرار گرفتند. در صورتی که EV  ها تنها ۲۸ درصد سهم بازار تا این تاریخ ثبت کرده اند . حتی برخی از تحلیل گران این رقم را خوش بینانه فرض کرده اند.

BNEF می گوید که تا سال آینده، اتوبوس های الکتریکی هزینه کل مالکیت پایینتری نسبت به اتوبوس های معمولی "تقریبا در تمام تنظیمات شارژ" دارند.

 چین در حال حاضر رهبری راه را عهده دار است. کلین مک کرراچ، تحلیلگر ارشد حمل و نقل پیشرفته BNEF، در اظهاراتی در اوائل سال جاری گفت، بقیه جهان به دنبال چین خواهند بود و تا سال ۲۰۴۰ ما انتظار داریم ۸۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی شهری ایالات متحده به برق برسد.

CARB برآورد کرده است که قانون جدید می تواند سازمان های دولتی را ۱.۵ میلیارد دلار در هزینه نگهداری، سوخت و سایر هزینه ها تا سال ۲۰۵۰ نجات دهد.

اگر کالیفرنیا برای رسیدن به هدف خود باشد، یکی از اصلی ترین مزایای آن می تواند یک شرکت مانند Proterra، تولید کننده اتوبوس های الکتریکی باشد. Proterra چند ماه پیش ۱۵۵ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است که این شرکت به رهبری دایملر بود. مشتریان Proterra اغلب آژانس های حمل و نقل عمومی در سراسر کشور می باشند که بسیاری از آنها در کالیفرنیا واقع شده اند. با این حال، پس از آخرین حکم CARB، Proterra مطمئنا برای خرید جدید سرمایه گذاری خواهد کرد.

https://zistonline.com/vdcdfo05.yt0ns6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما