تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 79422
زیست آنلاین: سازمان های مردم نهاد در فرانسه از دولت این کشور به خاطر قصور در اقدامات اقلیمی شکایت کردند.
شکایت NGOهای محیط زیستی فرانسه از دولت این کشور
زیست آنلاین: چهار انجمن خواستار غرامت بابت خسارات اخلاقی و زیست محیطی متحمل شده شدند و اقدامات اجرا شده دولت برای دستیابی به اهداف تعیین شده، به ویژه در مورد کاهش گازهای گلخانه ای را ناکافی دانستند.

امانوئل ماکرون، رئيس جمهور فرانسه، ادوارد فیلیپ نخست وزیر و ده نفر از اعضای دولت، روز دوشنبه، ۱۷ دسامبر، یک ایمیل چهل صفحه ای دریافت کردند که لوموند توانست با رایزنی و اینکه بایست توجه همه را جلب کند آن را منتشر کند. این «درخواست غرامت»، از طرف بنیاد انجمن های زیست محیطی انسان و طبیعت (FNH، بنیاد سابق نیکلا اولو)، صلح سبز فرانسه، اقدام ما برای همه و اُکسفام فرانسه، قبلا طرح شده بود و این مرحله ای برای آغاز طرح دعوا در دادگاه دولتی پاریس برای مجازات دولت فرانسه در «ناکارآمدی در انجام وظایف» است.

گروه مردم نهاد اکسفام

آب شدن یخها، بالا آمدن سطح دریا، از دست دادن تنوع زیستی، آلودگی هوا، قرار گرفتن مردم در برابر پدیده های هواشناسی و اقلیمی شدید و بیماری های آلرژی زا و تنفسی جدید و یا جدی ... جزو عواملی هستند که دولت باید برای مقابله با آن به طور جدی برنامه ریزی کند، طوری که این انجمنها مجبور شدند در یک کنفرانس مطبوعاتی، سه شنبه ۱۸ دسامبر، اعلام کنند چهار سازمان مردم نهاد، دولت را به خاطر نداشتن اقدامات «عملی و موثر» در مبارزه با تغییرات اقلیمی و اثرات آن، مقصر دانسته، در حالی که قانون اساسی به عنوان کنوانسیون اروپایی حقوق بشر به دولت بویژه برای حفاظت از محیط زیست، بهداشت و امنیت انسانی دستور داده است.

بیشتر بخوانید: سرانجام اروپایی ها در مورد کاهش CO۲ در خودروها موافقت کردند «عدالت تنها اهرم باقیمانده»ماری توسن، رییس انجمن اقدام ما برای همه، در یادداشتی نوشت:«براساس گزارش موسسه جهانی منابع که در ماه اکتبر منتشر شد، فقط ۱۶ کشور از ۱۹۷ کشور، که هیچ یک از اعضای اتحادیه اروپا نیستند، در راستای تعهدات توافق پاریس، گام موثر برداشته و در مسیر درست قرار دارند که تا سال ۲۰۲۰ به ثبات خواهند رسید. به نظر می رسد اقدامات سنتی برای فشار آوردن به قوای مجریه و مقننه به ته رسیده است و تنها عدالت به عنوان یک اهرم برای ما باقیمانده است».

شعار ngo اقدام ما برای همه

به منظور حساس کردن دولت فرانسه، انجمن های متقاضی به گزارش ویژه گروه کارشناسان بین المللی در مورد تحولات آب و هوایی (GIEC) در ۸ اکتبر تکیه کردند، که بر این اساس اگر گرم شدن کره ی زمین به همین منوال کنونی ادامه پیدا کند و اگر دولتها اقدامات «سریع» و «بی سابقه» را انجام ندهند، افزایش دمای متوسط ​​ به نقطه بحرانی ۱.۵ درجه سانتیگراد  بین سال های ۲۰۳۰ و ۲۰۵۰ خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: سلامت عمومی در گرو مقابله با تغییرات اقلیمیمنبع: lemonde

برگردان: ونوس فرخی

https://zistonline.com/vdcdxo05.yt0nx6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما