تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 79410
دوستداران طبیعت بار دیگر در هفته چهارم آذرماه فعالیت های محیط زیستی خود را از سر گرفته تا با تلاش خود در حفظ و نگهداری این میراث ارزشمند کوشا باشند.
قرار سبز حامیان طبیعت در هفته چهارم آذرماه ۱۳۹۷
به گزارش زیست آنلاین، دوستداران طبیعت بار دیگر در هفته چهارم آذرماه فعالیت های محیط زیستی خود را از سر گرفته تا با تلاش خود در حفظ و نگهداری این میراث ارزشمند کوشا باشند. روز جهانی کوهستان و همچنین آغاز طرح جنگلانه بهانه ای شد تا برنامه های محیط زیستی مختلفی در سراسر کشور برگزار شود. ما نیز کوشیدیم مانند هفته های گذشته در قرار سبز رسانه ای برای تمام حامیان طبیعت باشیم.

بیشتر بخوانید: قرار های سبز هفته سوم آذر ماه ۹۶دورهمی محیط زیستی فعالان حوزه گردشگری در شهر تاریخی نوش آباد برگزار شد

دورهمی محیط زیستی فعالان حوزه گردشگری در شهر تاریخی نوش آباد برگزار شد


قرار سبز در شهر نوش آباد استان اصفهانشهر زیبا و تاریخی نوش آباد در استان اصفهان در تاریخ ۲۲ و ۲۳ آذرماه میزبان نشست سراسری فعالان حوزه  گردشگری با موضوع هم افزایی در جهت ترویج فرهنگ صحیح گردشگری پایدار و محیط زیست بود. در این برنامه ۲ روزه که ۷۵ نفر از فعالان حوزه گردشگری از سراسر ایران حضور داشتند به بحث و تبادل نظر در موضوع گردشگری پایدار و روش های عملی ترویج فرهنگ صحیح آن پرداخته شد.

1-    پاکسازان طبیعت فارس در جنگل های علی آباد کمین، بذر کاشتند

پاکسازان طبیعت فارس در جنگل های علی آباد کمین، بذر کاشتند

قرار سبز در شهر شیراز استان فارستشکل پاکسازان طبیعت فارس و سیوند در راستای ترویج فرهنگ محیط زیستی و کاهش فرسایش خاک، در اقدامی ارزشمند برای سومین سال متوالی، برنامه کاشت بذر در جنگل علی آباد کمین و پاکسازی چشمه ابوالمهدی از زباله را به همت نماینده پویش جهانی letsdoit در استان فارس و با همکاری خانه نجات ایران و مشارکت بانک قرض الحسنه مهر ایرانیان برگزار کرد.

2-    جشن زنگ آب در لاهیجان برگزار شد

 جشن زنگ آب در لاهیجان برگزار شد

قرار سبز در شهر لاهیجان استان گیلانانجمن رفتگران طبیعت استان گیلان به مناسبت روز جهانی کوهستان، کارگاهی آموزشی را به همراه ساخت مدل همتای کوهستان البرز در دبستان راستی لاهیجان برگزار نمود. همچنین در این دبستان جشن زنگ آب و افتتاحیه پروژه نخستین واژه در خصوص صرفه جویی در مصرف آب آغاز شد.

3-    به مناسبت روز جهانی کوهستان، جادها و دامنه های منتهی به شیرکوه پاکسازی شد

 به مناسبت روز جهانی کوهستان، جادها و دامنه های منتهی به شیرکوه پاکسازی شد

قرار سبز در شهر شیروان استان خراسان شمالیهمیاران طنین پاکبانان شیروان در هفتاد و یکمین قرار سبز خود، به مناسبت روز جهانی کوهستان جادها و دامنه های منتهی به شیرکوه را از زباله پاکسازی کردند.

4-    انجمن پاژین بانه در روز کوهستان به کوه اربابا صعود کردند

انجمن پاژین بانه در روز کوهستان به کوه اربابا صعود کردند

قرار سبز در شهر بانه استان کردستانانجمن پاژین و گروە ھای کوھنوردی بانه، به مناسبت روز کوهستان و با شعار کوەھا برای زندگی ما حیاتی ھستند، به کوه اربابا صعود کردند.

5-    مسیر عوارضی بادرود تا مزرعه مرنجوقاب پاکسازی شد

مسیر عوارضی بادرود تا مزرعه مرنجوقاب پاکسازی شد

قرار سبز در شهر بادرود استان اصفهانبه همت انجمن دوستان کوهنورد صبا بادرود و با حضور بیش از ۵۰ نفر اعضای این گروه، مسیر ۱۰ کیلومتری از عوارضی بادرود تا مزرعه مرنجوقاب، بصورت رفت و برگشت پیاده روی و از زباله پاکسازی شد.

6-    طبیعت اطراف شهر جوانرود پاکسازی شد

طبیعت اطراف شهر جوانرود پاکسازی شد


قرار سبز در شهر جوانرود استان کرمانشاهبه همت اعضای انجمن سبز ماپریس جوانرود و در ادامه سلسله فعالیتهای این انجمن، طبیعت اطراف شهر از زباله پاکسازی شد.

7-    اردوی علمی برای دانش آموزان تهرانی در خانه محیط زیست برگزار شد

 اردوی علمی برای دانش آموزان تهرانی در خانه محیط زیست برگزار شد

قرار سبز در منطقه اوشان استان تهرانبرای دانش آموزان دبیرستان مکتبی منطقه ۱۶ تهران، اردوی علمی در خانه محیط زیست واقع در اوشان برگزار شد. در این اردو تاریخچه و معرفی خانه محیط زیست، تاریخچه و معرفی بازآفرینی و بهیافت در ایران و جهان، روشهای کاهش و کنترل حجم زباله و مزایای آنها و همچنین معرفی محصولات تولیدی خلاقانه با مواد دورریز توضیح داده شد.

8-    در شهر مشکان یک هکتار بذر الوک کاشته شد

در شهر مشکان یک هکتار بذر الوک کاشته شد

قرار سبز در شهر مشکان استان فارسبرنامه کاشت یک هکتار بذر الوک، توسط گروه پاکسازان طبیعت مشکان فارس انجام گرفت.

9-    اقلید همچنان در برنامه بذر کاری پیشتاز است

  اقلید همچنان در برنامه بذر کاری پیشتاز است

قرار سبز در شهر اقلید استان فارسدر هفته چهارم آذرماه، انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت شهرستان اقلید با همکاری طبیعت دوستان شهر دژکرد و دهستان آسپاس و بابایی بیش از ۳۰ هکتار از مراتع و جنگلهای شهرستان را به زیر کشت دانه های جنگلی بادام کوهی، ارژن، دانه های مرتعی کُما، آنغوزه و سکاله بردند. در این برنامه که با حضور ستودنی بانوان و جوانان همراه بود، علاوه بر اینکه ۹ هکتار از جنگلهای دچار حریق شده منطقه گردش پذیر، چهل شهیدان شهر دژکرد غنی سازی و مرمت شد، ۱۲ هکتار از مراتع منطقه گردشگری جلابگون دهستان آسپاس و همچنین ۸ هکتار از مراتع روستای بابایی نیز توسط دوستداران طبیعت بذر کاری شد.

بیشتر بخوانید: قرار سبز حامیان طبیعت در هفته دوم آذر ماه ۱۳۹۷10-    آموزش دانش آموزان لاهیجان در روز کوهستان انجام شد

  آموزش دانش آموزان لاهیجان در روز کوهستان انجام شد

قرار سبز در شهر لاهیجان استان گیلانانجمن بوم بانان گیل و دیلم به مناسبت ۲۰ آذرماه مصادف با روز جهانی کوهستان، دانش آموزان پایه چهارم دبستان غیر دولتی حامی را آموزش دادند.

11-    منطقه قصر قباد شیراز پاکسازی شد

منطقه قصر قباد شیراز پاکسازی شد

قرار سبز در شهر شیراز استان فارسمنطقه قصر قباد شیراز، با همکاری هیئت کوهنوردی شاهین شیراز و انجمن دوستداران محیط زیست پاکسازی شد.

12-    کارگاه آموزشی اصول مبانی ارزیابی اثرات زیست محیطی در بهبهان برگزار شد

  کارگاه آموزشی اصول مبانی ارزیابی اثرات زیست محیطی در بهبهان برگزار شد

قرار سبز در شهر بهبهان استان خوزستانبه همت گروه رفتگران طبیعت بهبهان، کارگاه آموزشی اصول مبانی ارزیابی اثرات زیست محیطی در شهرستان بهبهان برگزار شد. اهمیت شفافیت، مشارکت و کاربرد در مطالبه گری از دیگر مسائل مهم و آموزشی در این کارگاه دو روزه بود.

13-    برنامه سرشماری پستانداران شاخص در پلدختر برگزار شد

 برنامه سرشماری پستانداران شاخص در پلدختر برگزار شد

قرار سبز در شهر پلدختر استان لرستانبا حضور فعالین و دوستداران محیط زیست، رئیس، محیط بانان و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر، برنامه سرشماری پستانداران شاخص به منظور شناخت وضعیت جمعیت آنها انجام شد. همچنین در این برنامه، سایر ارزشهای زیستی که این مناطق دارند بررسی، کارشناسی و شناسایی میگردد. گونه های یاد شده در این منطقه، در زیستگاههای خاصی که دارای وضعیت توپوگرافی صعب العبور و صخره ای هستد زیست نموده و با توجه به ارزش اکولوژیکی این گونه ها برای حفظ آنها و جلوگیری از به خطر افتادن بانک ژن منطقه، شناسایی مناطق دارای پتانسیل برای تحت مدیریت درآوردن و افزایش سطح حفاظتی، بررسی عوامل تهدیدها، ارزشها، فرصتهای مناطق و زیستگاههای مهم در راستای احیاء و افزایش گونه های شاخص حیات وحش و نیز برآورد جمعیتی آنها مدنظر می باشد.

14-    پنجاه اصلحه نهال کنار در روستای تغلی آل عباد رامهرمز کاشته شد

پنجاه اصلحه نهال کنار در روستای تغلی آل عباد رامهرمز کاشته شد

 

قرار سبز در شهر رامهرمز استان خوزستانپنجاه اصله نهال کُنار در روستای تغلی آل عباد رامهرمز، توسط انجمن دوستداران طبیعت رامهرمز، خانواده‌ شیخ حَنش و اهالی خونگرم روستای تغلی آل عباد در مکان تعزیه این روستا کاشته شد. گفتنی است که روستای تغلی آل عباد از روستا های عرب نشین شهرستان رامهرمز استان خوزستان می‌باشد.

15-    ترویج فرهنگ محیط زیستی در استهبان انجام شد

 ترویج فرهنگ محیط زیستی در استهبان انجام شد

قرار سبز در شهر استهبان استان فارسبرنامه کُپه کاری در دامنه های جنوبی تالاب بختگان توسط شورای اسلامی روستای محمدآباد، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استهبان و گروه مردمی دیده بان استهبان با هدف ترویج فرهنگ محیط زیستی، کمک به بازسازی اراضی آسیب دیده و کاهش فرسایش خاک برگزار شد. فرماندار، بخشدار، شهردار، رؤسای جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، اعضای شوراهای اسلامی روستاهای خیر و گُرده، دهیار، چند نفر از روحانیون و مردم محلی در این برنامه حضور داشتند.

16-    کمپ گردشگری تالاب شیمبار پاکسازی شد

کمپ گردشگری تالاب شیمبار پاکسازی شد

قرار سبز در شهر اندیکا استان خوزستانبه همت انجمن دوستداران آوای طبیعت در شهرستان اندیکا و با مشارکت سایر انجمن ها، برنامه بازدید از تالاب زیبای شیمبار انجام گرفت. در این برنامه محوطه کمپ گردشگری با مشارکت اداره محیط زیست اندیکا، گردشگران و جوامع محلی پاکسازی شد.

17-    همزمان با سراسر کشور طرح ملی جنگلانه در شهرستان شوشتر برگزار شد

 همزمان با سراسر کشور طرح ملی جنگلانه در شهرستان شوشتر برگزار شد

قرار سبز در شهر شوشتر استان خوزستاندر این طرح که به همت انجمن هواداران کارون زلال و مشارکت پویندگان محیط زیست، طبیعت دوستان سبز و زیبا و اداره منابع طبیعی برگزار شد، ۳۰۰ اصله نهال کاشته شد. این نهال ها درحمایت از گونه های بومی منطقه عمدتاٌ از گونه کُنار، برهان و گل کاغذی بودند.

18-    بانوان فعال محیط زیستی مسجد سلیمان نهال کاشتند

 بانوان فعال محیط زیستی مسجد سلیمان نهال کاشتند

قرار سبز در شهر اندیکا استان خوزستانبرنامه کاشت نهال در ارتفاعات کوه دلا در اندیکا به مناسبت روز جهانی کوهستان برگزار شد. در این برنامه که با مشارکت بانوان فعال محیط زیستی مسجدسلیمان و دیگر انجمن ها همراه بود، علاوه بر کوهنوردی سبک، ۱۲۰ اصله نهال بادام و ۱۰۰ بذر بلوط در ارتفاعات کوه دلا کاشته شد.

19-    برپایی غرفه محیط زیستی در جنگل پردیسان قائم

  برپایی غرفه محیط زیستی در جنگل پردیسان قائم

 

قرار سبز در شهر کرمان استان کرمانبه مناسبت روز جهانی کوهستان و با حضور معاون مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان، برپایی غرفه محیط زیستی و همچنین پاکسازی در جنگل پردیسان قائم کرمان صورت گرفت.

منطقه حفاظت شده آلمابلاغ هم به جنگلانه پیوست

 منطقه حفاظت شده آلمابلاغ هم به جنگلانه پیوست

قرار سبز در شهر بهار استان همدانبرنامه جنگلانه در استان همدان  به همت تشکل های مردمی روز جمعه ۲۳ آذرماه در منطقه حفاظت شده آلمابلاغ شهرستان بهار همدان با حضور ۱۴۰ نفر و همکاری اداره منابع طبیعی استان همدان برگزار شد.

21-    بوشهر در هفته پژوهش میزبان نشست تخصصی محیط زیستی شد

 بوشهر در هفته پژوهش میزبان نشست تخصصی محیط زیستی شد

قرار سبز در شهر بوشهر استان بوشهرنشست تخصصی محیط زیست (چالشها وراه کارها) به مناسبت هفته پژوهش با حضور دکتر قلی نژاد مدیر کل محیط زیست استان بوشهر، دکتر میرشکار مدیر کل زیست بوم های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، اساتید دانشگاه، رابطین پژوهشی، دستگاهای اجرایی، کارشناسان و فعالین محیط زیست دردانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شد.
 

https://zistonline.com/vdcawyn0.49no615kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما