تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 79389
به منظور بهره برداری صحیح و مناسب نیروگاه های نصب شده و ایجاد امکان پایش خودکار با دقت بالا و هزینه پایین در نظارت بر عملکرد، بدون نیاز به نیروی انسانی و خطاهای عملکردی اوپراتور، سامانه مانیتورینگ آنلاین نیروگاه های خورشیدی توسط این اداره کل برای مجموعه شهرداری طراحی و ایجاد شده است.
 طراحی سامانه مانیتورینگ آنلاین نیروگاه های خورشیدی برای مجموعه شهرداری تهران
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، این اداره کل در راستای مسئولیت‌ها و اهداف خود بعنوان متولی امر انرژی در مجموعه شهرداری تهران اقدامات و فعالیتهای گوناگون و مثمرثمری در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر انجام داده است.
بنا بر این گزارش این اقدامات و فعالیتها در صورتی که تحت نظارت و پایش مستقیم باشد علاوه بر امکان بهره برداری صحیح و سنجش اثربخشی اقدامات در حوزه مدیریت انرژی، موجب ثبت آمار، کاهش خطا در بانک اطلاعاتی سازمان و هدفمند نمودن فعالیتها و هدایت اعتبارات در مسیر صحیح می‌شود.
بر این اساس اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار به منظور هوشمند سازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی بعنوان مصرف کننده عمده ساختمان‌ها در راستای کاهش مصرف منابع و در نتیجه مدیریت و کاهش هزینه اقدام به نصب و هوشمند سازی ۵۰۰ موتورخانه و چیلرهای نصب شده در ساختمان‌های تحت تملک شهرداری تهران نموده است.
همچنین این اداره کل به منظور پایش آنلاین تجهیزات بهینه سازی و موتورخانه، كنترل و ايجاد مديريت يكپارچه زمان برروي سیستم های گرمایشی، سرمایشی، روشنايي و ... استفاده از محصولات و سیستمهایی با فناوری روز، راندمان بالا، کم مصرف و البته ایمن اقدام به طراحی سامانه آنلاین مانیتورینگ سیستم‌های گرمایشی موتورخانه نموده است که این سامانه علاوه بر پایش آنلاین عملکرد موتورخانه ها، بعنوان بانک اطلاعاتی کامل از واحدهای فعال و اقدامات صورت گرفته در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی در شهرداری عمل کرده که موجب کنترل و مدیریت بر میزان مصرف منابع در شهرداری تهران ، مدیریت هزینه های مصرفی در مبحث استفاده از منابع در مجموعه شهرداری تهران می‌شود.
لازم به ذکر است در راستای امر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر" الزام شهرداری تهران در استفاده از انرژی تجدیدپذیر و پاک" و افزایش زیست پذیری شهر تهران و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار تاکنون ۲۶ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در ۱۹ ساختمان و ۷ پارک شهر تهران طراحی، نصب و راه اندازی نموده است. 
همچنین به منظور بهره برداری صحیح و مناسب نیروگاه های نصب شده و ایجاد امکان پایش خودکار با دقت بالا و هزینه پایین در نظارت بر عملکرد، قرائت مقادیر تولید برق و محاسبه صحیح سودآوری طرح برای مجموعه شهرداری بدون نیاز به نیروی انسانی و خطاهای عملکردی اوپراتور، سامانه مانیتورینگ آنلاین نیروگاه های خورشیدی توسط این اداره کل طراحی و ایجاد شده است.
گفتنی است نمایشگاه تهران هوشمند فضای مناسبی جهت نمایش دو سامانه مانیتورینگ سیستم‌های هوشمند بهینه سازی مصرف انرژی و سامانه پایش خودکار نیروگاه های خورشیدی برای مجموعه شهرداری تهران را ایجاد نمود که مورد استقبال پیروز حناچی شهردار تهران، آرش میلانی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران و بازدید علاقمندان قرار گرفت.
قابل ذکر است این سامانه گام موثر و مطمئن در راستای امر مدیریت انرژی در جهت رسیدن به تهران هوشمند و در نتیجه تحقق اهداف و شاخصهای توسعه پایدار در شهر تهران است.

https://zistonline.com/vdcf1mde.w6d1cagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما