تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 79347
رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از انجام مطالعات در راستای جمع آوری مخازن زباله خبر داد.
وضعیت جمع‌ آوری مخازن زباله پایتخت
به گزارش زیست آنلاین، ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران، در خصوص وضعیت زباله های شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های اخیر فرهنگ گذاشتن زباله توسط همشهریان بین ساعت‌های ۲۱ تا ۲۳ از بین رفته است گفت: سال‌های زیادی را شهرداری صرف فرهنگسازی شهروندان برای گذاشتن زباله ها در ساعت خاصی صرف کرد اما متاسفانه طی سال های اخیر با آمدن مخازن زباله این فرهنگ سازی از بین رفت.

وی با بیان اینکه گذاشتن مخازن بر سر هر کوچه و خیابان به این معنا بود که شهروندان در هر زمان از شبانه روز که مایلند، می توانستند زباله های خود را به بیرون از خانه منتقل کرده و در این مخازن بگذارند، گفت: این مسئله سبب شد که همواره مخازن زباله سرشار  باشد و زمینه ای برای به وجود آمدن زباله‌گردها و کتفی‌ها شد.

بیشتر بخوانید: ایران در محاصره ۴۵ میلیون مصرف روزانه پلاستیکناهید خداکرمی

جمع آوری و ساماندهی هوشمند زباله‌های پایتختخداکرمی با بیان اینکه باید به سمت جمع آوری و ساماندهی هوشمند زباله‌های پایتخت باشیم،  گفت: برای آنکه بتوانیم از ظرفیت این طلای کثیف استفاده کرده و همچنین شاهد زباله گردی در پایتخت نباشیم باید فکری به حال زباله‌های پایتخت بکنیم.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه طرحی در کمیسیون سلامت و خدمات شهری در حال پیگیری است که بر اساس آن مخازن زباله شهر تهران جمع آوری شود گفت: این طرح در مرحله مطالعات قرار دارد و لازم است که در چند محله محله تهران به صورت پایلوت اجرا می‌شوند ، در صورت موفقیت آمیز بودن این طرح پایلوت مخازن زباله های پایتخت جمع‌آوری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: تولید نسل جدید پلاستیککیسه های پلاستیکی

تولید کیسه‌های خرید از پلاستیک بازیافتیشرکت انگلیسی مارکس اند اسپنسر(M&S) اعلام کرد که کیسه خریدهای جدید را با استفاده از مواد پلاستیکی بازیافتی تولید کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از نیوز شرکت M&S محصولات زیست‌محیطی قابل استفاده برای مقابله با زباله‌های پلاستیکی را تولید می‌کند.

محققان عنوان کردند: با توجه به اینکه در سال ۲۰۵۰ ضایعات پلاستیکی از تعداد ماهی‌های اقیانوس‌ها هم بیشتر می‌شود، لازم است تا نسبت به کاهش این ضایعات اقدام شود.

این کیسه خرید محکم و کاربردی از ۷۵ درصد زباله‌های پلاستیکی جمع‌آوری شده از اقیانوس‌ها تهیه شده است. ضایعات پلاستیکی می‌توانند در کسب و کار مورد استفاده قرار گیرند و با استفاده از روش‌های هوشمندانه در کاهش آنها گام برداریم.

این روش می‌تواند انگیزه‌ای برای جمع‌آوری زباله و ارائه آن به بانک پلاستیک و دریافت دستمزد باشد.

قیمت این کیسه بازیافتی، ۱.۳ پوند است و به‌زودی در سراسر فروشگاه‌های انگلستان در دسترس قرار خواهد گرفت. اثرات مثبت اجتماعی بازیافت زباله موجب افزایش ارزش آن برای افراد خواهد شد.

بانک پلاستیکی در واقع نوعی تجارت است که در آن از طریق فروش پلاستیک‌های بازیافتی سود حاصل می‌شود و می‌تواند اثرات مثبتی هم برای محیط زیست داشته باشد.

https://zistonline.com/vdcjatea.uqehxzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما