تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب : 79344
زیست آنلاین: با بازیافت کردن در مکان‎ های جمع ‎آوری پسماند اکوسیستم حفاظت و شما مطمئن می‎ شوید که اشیاء حاوی مواد خطرناک در لوازم خانگی ‎تان در طبیعت پراکنده نمی ‎شود.
پسماند طلای کثیف
به گزارش زیست آنلاین، همه آلوده‎ کننده‎ ها و آلاینده‎ ها، قبل از اینکه از تجهیزات و کالاهای ویژه حذف شوند بایست با دقت از وسایل جدا شوند. فرآیند حذف توسط گیرنده‎ های درمانگر اکوسیستم که به استانداردهای مورد انتظار اروپایی پاسخ می‎ دهند انجام می ‎شود. با بازیافت، از آلوده شدن محیط توسط موادی که برای سلامتی خطرناک است دوری می ‎کنید و بدین ترتیب نقشی عمده در حفاظت از محیط زیست خواهید داشت.

بازیافت

صرفه‎ جویی در منابع طبیعیبازیافت یعنی صرفه‎جویی و ذخیره منابع طبیعی با جلوگیری از استخراج مواد اولیه جدید. موادی که از لوازم و دستگاه‎ها بیرون کشیده می‎ شود می ‎توانند در ساخت تولیدات جدید مورد استفاده قرار گیرند. به طور مثال پلاستیک جارو برقی قدیمی ‎تان می‎تواند در ساخت یک قهوه ‎ساز به کار برده شود. با بازیافت، شما اجازه می‎دهید منابع طبیعی پس‎انداز شود و از بوجود آمدن آلودگی از طریق تولید مواد جدید اجتناب می‎ کنید.

بیشتر بخوانید: بازیافت مواد غذایی به انرژی تأثیر گذاری روی شغلبازیافت لوازم برقی و الکترونیکی ۷۰۰۰ شغل در کشور فرانسه ایجاد کرده که حدود ۱۸۰۰ تای در داخل خاک فرانسه است. با بازیافت کردن در راستای اکوسیستم، شما اطمینان می‎ یابید که لوازم قدیمی ‎تان دوباره به چرخه اقتصادی باز گشته و به این ترتیب از شغلی ثابت در مجاورت محل زندگی ‎تان که حمایت کرده اید. با بازیافت وسایل‎ قدیمی تان در راستای اکوسیستم، شما یک حرکت واقعی در جهت ایجاد اشتغال پایدار و حمایت داخلی انجام می ‎دهید.

  ‎آیا می‎دانستید؟هرساله تقریبا یک دستگاه توسط هر فرد فرانسوی بازیافت می‎شود. در سال ۲۰۱۶، ۸/۴۸ میلیون لوازم برقی و الکترونیکی از طریق مراکز مدیریت پسماند جمع‎آوری گردید و این یعنی تقریبا اینکه هر فرانسوی یک دستگاه را بازیافت کرد!وزن متوسط لوازم بلااستفاده‎ای که توسط هر فردی نگهداری می‎شود، ۵۸ کیلوگرم است. به جای نگهداری لوازم بی‎فایده، چرا به بازیافت آنها فکر نکنیم؟بیشتر بخوانید: بازیافت با روش‌های سبز چگونه لوازم و وسایل‎تان را بازیافت کنید؟۱۲۰۰۰ مکان برای جمع‎آوری زباله‎ها و پسماندهای لوازم برقی و الکترونیکی در سراسر فرانسه وجود دارد. برای تضمین یک بازیافت خوب از وسایل برقی و الکترونیکی‎تان، شما می‎توانید آنها را در یکی از این ۱۲۰۰۰ مکان جمع‎آوری که توسط اکوسیستم ضمانت شده است بگذارید: مغازه‎ها، مکان‎های جمع‎آوری زباله یا شبکه‎های همبستگی. سپس، آنها به سمت مراکز عمل‎آوری مخصوصی انتقال داده می‎شوند که همگی در خود فرانسه واقع شده اند. در آنجا، اشیاء حاوی مواد خطرناک در امنیت کامل از لوازم و دستگاه‎های شما خارج می‎شوند و مطابق قواعد سختگیرانه محیط زیستی از دور خارج می‎شوند. در نهایت، اجزای تشکیل دهنده برای اینکه در ساخت محصولات جدید قرار بگیرند، با دقت از وسایل‎تان جدا می‎شوند.

بیشتر بخوانید: کسب درآمد از بازیافت پسماند های صنعتی توصیه‎هایی برای بازیافت بهترقبل از تحویل لوازم به محل‎ جمع‎آوری مورد نظرتان، آنها را خوب بررسی نمایید که همه محتویات از وسیله کهنه شما خارج شده است یا خیر، مثل باطری‎ها (جهت بازیافت جداگانه)، کیسه‎های جارو برقی، غذاها و ... . این اجزاء می‎توانند باعث ایجاد مزاحمت و یا مانع تراشی برای انجام یک بازیافت خوب و مناسب شوند.هنگام مراجعه به محل جمع‎آوری، دقت کنید تا وسیله ‎تان را برحسب اندازه و ماهیتش در یک مکان مناسب قرار دهید. نشانه نصب شده در محل جمع‎آوری به شما برای شناسایی بهتر کمک خواهد کرد.در یاری گرفتن از شخص حاضر در محل جمع‎آوری جهت کمک گرفتن برای یافتن مکان مناسب برای وسیله ‎تان تردید به خود راه ندهید.زباله خشک

انواع مختلف پسماند برقی و الکترونیکیهمه دستگاه‎ها و وسایل به یک روش بازیافت نمی‎شوند. برحسب اندازه و مواد تشکیل دهنده‎شان لوازم خانگی در بخشهای مختلفی، جداسازی می‎شوند:

لوازم برقی برودتی و بازیافت آنها با لوازم برقی خانگی که حرارتی هستند کاملا متفاوت است.

این دسته، همه لوازم بزرگی که سرماساز نیستند را در یک جا جمع‎آوری می‎‎کند. در این گروه به‎طور مثال می‎‎توان اجاق گازها و فرها، ماشین‎های لباسشویی، همچنین آبگرمکن‎ها و یا حتی ماشین‎های ظرفشویی را یافت.

آنهایی که اساسا شامل فلزات آهنی می‎باشند، همچنین زباله های پلاستیکی و مواد معدنی نظیر بتون (که به‎عنوان وزنه تعادل در لباسشویی‎ها مورد استفاده قرار می‎گیرد) در بخشهای دیگری جداسازی می شود.

ترجمه: ونوس فرخی

 

 

https://zistonline.com/vdcgtw9u.ak9yt4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما