تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 79330
زیست آنلاین:  در فضای سبز شهری خصوصا در کلان شهرها مشاهده درختان بیمار یا آفت زده در خیابانها و داخل پارکهای شهری و همچنین زوال و مرگ برخی از این درختان ارزشمند و قدیمی تاثیر نامطلوب بر چهره شهر وارد خواهد ساخت، از این رو اختراع خمیر مخصوص ترمیم درختان آفت زده محصولی است که قادر است تا درختان آسیب دیده در فضای سبز شهری را با روشی درست و علمی ترمیم و پانسمان نماید.
خمیر ترمیم کننده درختان آفت زده فضای سبز شهری
به گزارش زیست آنلاین، فضاهای سبز شهری به عنوان ریه های تنفسی شهرها تعریف میشوند. و این موضوع بیان کننده حداقل کارکرد آن در مفهوم اکولوژیک شهرها به شمار میرود. در بررسی اثرات روانی – اجتماعی فضای سبز باید گفت که انسان، در هر شرایطی روزانه به چند ساعت فضای ساکت و آرام نیاز دارد که فضای سبز می تواند این فضا را تامین نماید. در فضای سبز شهری خصوصا" در کلان شهرها مشاهده درختانی بیمار یا آفت زده در خیابانها و داخل پارکهای شهری و همچنین زوال و مرگ برخی از این درختان ارزشمند و قدیمی تاثیر نامطلوب بر چهره شهر وارد خواهد ساخت.
از این رو زیست آنلاین، گفت و گویی با مخترع خمیر مخصوص ترمیم درختان آسیب دیده و آفت زده، فضای سبز شهری، انجام داده است که در ادامه برای مطالعه علاقه مندان آمده است.
سجاد حسین زاده منفرد، دکتری حفاظت و حمایت جنگل و مخترع خمیر مخصوص ترمیم درختان آفت زده با اشاره به اینکه قسمتی از تنه چوبی درختان بر اثر خسارات فیزیکی، حمله آفات چوبخوار و قارچها از بین می رود، گفت: باید توجه داشت که این امر، علاوه بر زشت شدن چهره شهر، به مرور زمان با تابش مستقیم نور خورشید به داخل تنه و خشک شدن درون چوب باعث نابودی درخت شده و بر اثر وزش باد خطر جانی و مالی سقوط درختان در معابر پر تردد شهری نیز وجود دارد.

ترمیم درختان افت زده

وی افزود: از این رو به جهت برخورداری از فضای سبزی پایدار و ترمیم درختان آفت زده موجود در فضای سبز شهری نیازمند راهکاری مطمئن و مناسب هستیم. 
حسین زاده منفرد در خصوص ترمیم درختان آسیب دیده در گذشته اظهار کرد: تاکنون جهت پانسمان و ترمیم درختان آسیب دیده از روش غلطی که شامل استفاده از قطعات یونولیت (فیبر) درون شکاف و سیمان کردن محل آسیب دیده بود استفاده می شد. درختان آسیب دیده و پوک شده که حفره آن به وسیله سیمان پر شده است در معرض آسیب واقعی قرار دارند. انعطاف درخت در خم شدگی و نوسانات باد با ستون سیمان متفاوت است و طی مرور زمان درخت را دچار آسیب می نماید. سیمان رطوبت را نگه داشته و محیطی مستعد برای ارگانیسم های مخرب و پیشروی پوکی درخت ایجاد می نماید. ولی اکنون با تولید خمیر مخصوص ترمیم درختان آفت زده می توان درختان آسیب دیده در فضای سبز شهری را با روشی درست و علمی ترمیم و پانسمان کرد. خمیر فوق به دلیل داشتن ترکیبات ضد قارچی و همچنین ترکیبات دور کننده آفات چوبخوار میتواند راهکاری موثر جهت ترمیم و پیشگیری از گسترش این آفات و بیماریها باشد.
وی در پاسخ به شرح مختصر مزایای ثبت اختراع خود، بیان کرد: به صورت واضح و دقیق می توان به موارد زیر اشاره نمود:
۱) طراحی ساده
۲) ارزان و به صرفه بودن
۳) فرآیند تولید بسیار ساده و ارزان
۴) قابلیت به کارگیری برای گونه های مختلف درختی و درختچه ای موجود در فضای سبز شهری
۵) کمک به ترمیم، نگهداری و زیباسازی فضای سبز شهری
۶) کمک به درخت جهت بازسازی تنه آسیب دیده خود و پیشگیری از خطرات جانی و مالی احتمالی ناشی از سقوط درختان 
دکتری حفاظت و حمایت جنگل، در ادامه اظهار کرد: این خمیر علاوه بر آنکه موجب ترمیم درختان آسیب دیده در فضای سبز شهری می شود، از باد افتادگی و خطر سقوط درختان در معابر و خیابان نیز جلوگیری کرده و با توجه به انکه خمیر مورد نظر از جنس خود درخت می باشد، به طور خاص به بازسازی قسمت چوبی تنه درخت کمک کرده وحفظ زیبایی و شادابی محیط زیست شهری را نیز به ارمغان می آورد. 
مخترع خمیر ترمیم در خصوص چگونگی ترمیم درختان آسیب دیده بیان کرد: پس از پاکسازی و خارج نمودن خاک اره و قسمتهای پوسیده چوب، ابتدا درون شکاف بوسیله چسب مخصوص کاملا آغشته شده و در مرحله بعد با خمیر مخصوص، فضای خالی درون شکاف تا زیر لایه پوست درخت پر می شود. 

پاکسازی و خارج نمودن خاک اره و قسمتهای پوسیده تنه درخت

- پاکسازی و خارج نمودن خاک اره و قسمتهای پوسیده تنه درخت

 

- آغشته نمودن داخل شکاف تنه درخت بوسیله چسب مخصوص


- آغشته نمودن داخل شکاف تنه درخت بوسیله چسب مخصوص

 

- پر کردن داخل شکاف تنه درخت بوسیله خمیر مخصوص ترمیم

- پر کردن داخل شکاف تنه درخت بوسیله خمیر مخصوص ترمیم

وی افزود: خمیر ساخته شده قابل استفاده برای ترمیم تنه گونه های مختلف درختی آسیب دیده در تمام نقاط کشور می باشد. و تنها نکته مهم آن است که خمیر فوق پس از استعمال باید از ضربه و خسارت فیزیکی مصون بماند تا به مرور کاملا سفت شده و به مقاومت کافی برسد. این خمیر تا زمانی که بوسیله ابزار مکانیکی دچار آسیب نشود توانایی حفظ خود داخل شکاف تنه را داشته و میتوان امیدوار بود که شکاف ایجاد شده روی تنه درخت را پوشش داده و به ترمیم طبیعی درخت آسیب دیده کمک نماید.
حسین زاده منفرد خاطر نشان کرد: امروزه با پیشرفت تکنولوژی، مواد مختلفی از قبیل ژل، ایمپلنت چوبی، چسب و روغنهای مخصوص جهت مبارزه با آفات چوبخوار و قارچها تولید شده است اما تا کنون در سطح دانشگاه‌ها و مراجع علمی و همچنین صنعت ایران، ماده ای جهت ترمیم تنه درختانی که آسیب دیده اند و در معرض نابودی هستند تولید نشده است. لذا خمیر تولید شده فوق در واقع اولین ماده کاربردی جهت ترمیم درختان آسیب دیده در کشور است.
حسین زاده منفرد، که دارای سوابق درخشانی از جمله، حضور به عنوان داور در چندین جشنواره گل و گیاهان شهر تهران و کرج  و همکاری در انجام ۵ طرح تحقيقاتي مصوب بوده است و صاحب امتیاز ۹ مقاله ISI پذیرش شده در مجلات معتبر خارجی، ۳ مقاله علمی-پژوهشی، ۳۲ مقاله ارائه شده در کنفرانس های داخلی و بین المللی می باشد، در آخر افزود: لازم به ذکر است که بنده در راستای اجرایی کردن و انجام طرح ترمیم درختان آسیب دیده فضای سبز شهری تا کنون تلاشهای زیادی انجام داده ام اما متاسفانه همکاری مناسبی با اینجانب از طرف ارگانهای مرتبط و ذیربط صورت نگرفته است.

جوایز خمیر ترمیم کننده درختان
 

https://zistonline.com/vdcbgfbz.rhb9fpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سلامبراس تهيه خمير و درمان درخت نارون از چه طريقي بايد اقدام كنم؟!
چگونه خمیر را تهیه کنیم،؟
طرز تهیه خمیر مخصوص درخت مغز خوار
خواهشمند است بفرمایید چگونه خمیر مخصوص را تهیه کنیم؟
بادکتر حسین زاده تماس بگیرید
سلام، لطفا بفرمایید چگونه میتوانم خمیر ترمیم درخت را تهیه کنم
سلام،لطفا بفرمایید چگونه خمیر ترمیم درخت را تهیه کنیم
خمیر را چگونه تهیه کنیم لطفا شماره تماس خود راثبت کنید تا برای خرید خمیر با شما تماس بگیرم ممنون