تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 79316
رئیس انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر ایران گفت: صادرات برق تجدیدپذیر سیاست جدید وزارت نیرو است و اولین قرارداد صادرات برق تجدیدپذیر به میزان ۳۰ مگاوات با عراق بسته شده است.
قرارداد صادرات 30 مگاوات برق تجدیدپذیر به عراق بسته شد
به گزارش زیست آنلاین، اکبر ادیب‌ فر، رئیس انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر ایران، اظهار کرد: عراق هم اکنون به شدت به برق ایران نیاز دارد و صادرات برق تجدیدپذیر به عراق می‌تواند مزیت‌های بسیاری داشته باشد.

وی افزود: از مزیت‌های صادرات برق تجدیدپذیر می‌توان به عدم استفاده از سوخت‌های فسیلی برای صادرات، کاهش آلودگی کشور و وابستگی کشورهای همسایه مانند عراق به انرژی ایران اشاره کرد.

مدیر شرکت انرژی‌های تجدیدپذیر مپنا در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت‌های تولید برق تجدیدپذیر با وجود تحریم، دچار مشکل شده‌اند، گفت: هم اکنون شرکت‌هایی که واردکننده صرف هستند با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند؛ اما راه‌اندازی سامانه SPV می‌تواند کمک شایانی برای جابه‌جایی‌های مالی این شرکت‌ها داشته باشد.


ادیب‌فر ادامه داد: برای مثال واردات از چین که بخشی از تجهیزات تجدیدپذیر ایران را تامین می‌کرد، اکنون به دلیل مشکلات تراکنش‌های مالی این صادرات را محدود کرده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر اتاق بازرگانی ایران، در ادامه گفت: تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران باید به سطوح بالاتری می‌رسید؛ اما به دلیل پیچیدگی‌های قانونی این روند کند شده است.

بیشتر بخوانید: افزایش قیمت خرید تضمینی برق تجدیدپذیر/ رفع ۲۵ درصدی کسری برق کشور در سال جدیدانرژی تجدید پذیر


وی همچنین افزود: برای مثال انرژی‌های تجدیدپذیر از آنجایی که هوا را آلوده نمی‌کنند و مقدار ناچیزی آب استفاده می‌کنند، باید از طرف دولت امتیازهایی بگیرند تا بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه تشویق شود.

ادیب‌فر با بیان این که سازمان برنامه و بودجه، میزان قابل توجهی از بودجه خرید برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر را تسویه نکرده است، گفت: چنین مسائلی سرمایه‌گذاری را برای بخش خصوصی دشوار می‌کند.

رئیس انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر ایران در خاتمه گفت: اگر آب، هوای پاک و انرژی پایدار می‌خواهیم، باید توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر را بیش از این‌ها جدی بگیریم.

https://zistonline.com/vdcfvmde.w6d1yagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما