تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 79276
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اراک در حاشیه رونمایی از این طرح فناورانه گفت: درخت خورشیدی چند منظوره ترکیبی از کوشش‌های فناوری و هنری است و این درخت خورشیدی قابلیت تامین روشنایی و استفاده همزمان از چند سیستم الکترونیکی را برای سه روز غیرآفتابی دارد.
رونمایی از اولین درخت خورشیدی در اراک
به گزارش زیست آنلاین، نخستین درخت خورشیدی چند منظوره کشور  در دانشگاه صنعتی اراک رونمایی شد.
 
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اراک در حاشیه رونمایی از این طرح فناورانه در جمع خبرنگاران، گفت: درخت خورشیدی چند منظوره ترکیبی از کوشش‌های فناوری و هنری است که در مدت ۶ ماه کار گروهی در این دانشگاه با هزینه‌ای بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال طراحی و ساخته شده است.

«ابوالفضل حاجی زاده اقوم» افزود: منابع مالی طراحی و ساخت این درخت توسط دانشگاه صنعتی اراک تامین شده و این اختراع در پارک علم و فناوری استان مرکزی به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: این درخت خورشیدی قابلیت تامین روشنایی و استفاده همزمان از چند سیتسم الکترونیکی را برای سه روز غیرآفتابی دارد.

ارتفاع این درخت پنج متر و ۱۰ سانتیمتر است که در هشت شاخه ۵۰ واتی منوکریستال با ۴۰۰ وات توان ایجاد شده و ظرفیت ذخیره سه هزار و ۶۰۰ وات ساعت انرژی را داراست.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اراک اضافه کرد: درخت خورشیدی چند منظوره ساخته شده در دانشگاه صنعتی اراک قابل استفاده در ارگان ها، نهادها، پارک ها، فضای سبز و منازل ویلایی با ظرفیت و شکل‌های مختلف است.

حاجی زاده اقوم تصریح کرد: تلفیق هنر و مهندسی و صنعت، زیبا سازی محوطه، ترویج فرهنگ استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر، تولید توان بدون مصرف سوخت‌های فسیلی، کاهش آلایندگی محیط زیست و امکان شارژ همزمان چند دستگاه الکترونیکی، از مهمترین اهداف ایجاد این درخت خورشیدی است.

بیشتر بخوانید: انرژی خورشیدی و بادی، ارزان‌ترین منابع تولید برقدرخت خورشیدی

درخت هایی با انرژی خورشیدیبه گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخت خورشیدی ترکیبی از کوشش‌های فناوری و هنری است که به عنوان یک نوع از هنرهای انرژی خورشیدی محسوب می‌شود.

 در طی چند سال گذشته، مخترعان برای پیش بینی روش‌های جدید استفاده از فواید فناوری سلول‌های خورشیدی کوشش‌های فراوانی کرده‌اند. 

این بار در هندوستان درخت هایی خورشیدی طراحی شده که فقط ۴ مترمربع فضا را اشغال می کنند و قادر به تامین برق کافی برای ۵ منزل مسکونی هستند.

 

https://zistonline.com/vdcaiun0.49no015kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما