تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۰۹
کد مطلب : 79236
شورای شهر کالیفرنیا در طرحی برای جایگزینی ایستگاه‌های سوخت فسیلی، به احداث بزرگترین سیستم باتری دنیا رای داده است.پروژه تاسیس بزرگترین سیستم باتری دنیا در سال ۲۰۲۰ عملیاتی خواهد شد.
بزرگترین سیستم باتری دنیا در کالیفرنیا
به گزارش زیست آنلاین، کالیفرنیا که در حال حاضر نیز یکی از مناطق پیشرو در رسیدن به آینده‌ای با سوخت‌های تجدیدپذیر است، طی یک رای‌گیری تاریخی، می‌خواهد سه نیروگاه سوخت فسیلی را با باتری‌های لیتیوم-یون تسلا جایگزین کند.

کمیسیون خدمات عمومی شهری کالیفرنیا (CPUC) این طرح را تصویب کرده است تا بدین ترتیب، کالیفرنیا صاحب بزرگترین سیستم باتری در جهان شود.

این سیستم شامل چهار پروژه ذخیره‌سازی انرژی جداگانه است. این رای به این دلیل بسیار مهم است که اولین بار است که یک شورای شهر و اعضای آن، نیروگاه‌های سوخت فسیلی را با یک منبع انرژی تجدیدپذیر جایگزین می‌کند.

کالیفرنیا با چنین پروژه‌هایی به آرامی میزان وابستگی خود را به سوخت‌های فسیلی به‌ویژه گاز طبیعی کاهش می‌دهد.

اگر چه هزینه‌های نهایی پروژه منتشر نشده است، اما ارزان‌تر بودن این سیستم نسبت به ادامه استفاده از نیروگاه‌های گاز طبیعی محتمل است.

بیشتر بخوانید: اثرات مخرب باتری های مصرف شده خانگی بر محیط زیستساخت باتری در تسلافروش باتری‌های مخصوص تسلا در بزرگترین اپراتور برق کالیفرنیاکارخانه خودروسازی تسلا (Tesla) باتری‌های مخصوص خود موسوم به "پاورپکس (Powerpacks) را به بزرگترین اپراتور برق در کالیفرنیا خواهد فروخت. تسلا از میان ۱۰۰ شرکت پیشنهاد دهنده انتخاب شده است.

کل پروژه شامل چهار سایت جداگانه شامل یک تاسیسات ۱۸۳ مگاواتی در جنوب سن خوزه است که توسط تسلا طراحی و ساخته خواهد شد.

شرکت‌های انرژی دیگر، تاسیسات کوچکتر را مدیریت خواهند کرد که شامل نصب و راه‌اندازی یک تاسیسات ۳۰۰ مگاوات توسط شرکت "ویسترا انرژی" (Vistra Energy) است.

همچنین شرکت "هامینگبرد" (Hummingbird) در حال توسعه یک پروژه ۷۵ مگاواتی است و شرکت "میکرونوک" (Micronoc) قصد دارد یک تاسیسات ۱۰ مگاواتی را نصب کند.

اداره برق کالیفرنیا و تسلا همچنین یک پروژه دیگر را در دست بررسی و انجام دارند. قرار بر این است که از این پس روی بام خانه‌های جدید از سلول‌های خورشیدی پوشیده شود.

"جری براون"، فرماندار کالیفرنیا در ماه سپتامبر سال گذشته قوانینی را تصویب کرد تا کالیفرنیا تا سال ۲۰۴۵ تمام قدرت خود را از انرژی تجدیدپذیر به دست آورد.

پروژه تاسیس بزرگترین سیستم باتری دنیا در سال ۲۰۲۰ عملیاتی خواهد شد.

https://zistonline.com/vdcg3x9u.ak9yw4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما