تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 79208
فعالان و انجمن های مردم نهاد محیط زیستی در هفته چهارم آبان ماه ۱۳۹۷ با برگزاری کارگاه های آموزشی و فرهنگسازی و اجرای برنامه های محیط زیستی متنوع همچنان پر قدرت در کنار محیط زیست و طبیعت کشورشان ایران ایستاده اند.
قرار سبز هفته چهارم آبان ماه 1397
به گزارش زیست آنلاین، فعالان و انجمن های مردم نهاد محیط زیستی در هفته چهارم آبان ماه ۱۳۹۷ با برگزاری کارگاه های آموزشی و فرهنگسازی و اجرای برنامه های محیط زیستی متنوع همچنان پر قدرت در کنار محیط زیست و طبیعت کشورشان ایران ایستاده اند. ما نیز به رسم هر هفته تلاش داریم در قرارسبز رسانه ای برای تمام فعالان محیط زیست کشور باشیم‌.

0-    قرار سبز در شهر لامرد استان فارس

  قرار سبز در شهر لامرد استان فارس


روزهای طلایی محیط زیست لامرد در راه هست۱۱۰ تله هوبره در دشت اهل، توسط اعضای تشکل اهل و همکاری تشکل زیست محیطی سبز گستران پاقلات تخریب شد. با همت تشکل سبز گستران پاقلات در برگزاری کلاسها و کارگاهای آموزشی و جذب مشارکت جوامع محلی فعالیت های گسترده ای صورت گرفته که اهالی روستاها خود در حفاظت از حیات وحش منطقه و جلوگیری از شکارچیان غیر بومی نقش ارزند ه ای ایفا کرده اند. این حرکت همگانی باعث شده روستاهای همجوار تحت تاثیر فعالیت های زیست محیطی سبز گستران پاقلات قرار گیرند و یکی پس از دیگری به این جمع صمیمی ملحق شوند تا جایی که  روستاهای حومه تا بخش وکل شهرستان لامرد تحت تاثیر این حرکت عظیم قرار گرفته و با فعالان محیط زیستی همگام شده اند.

بیشتر بخوانید: قرار سبز هفته دوم آبان ماه ۱۳۹۷

1-    قرار سبز در شهر شیروان استان خراسان شمالی

قرار سبز در شهر شیروان استان خراسان شمالی


پاکسازی شیروان از زباله انجام شددر همایش ۶۶ گروه طنین پاکبانان شیروان، میدان انقلاب تا میدان کوهنورد توسط همیاران عزیز پاکسازی شد.

2-    قرار سبز در شهر بابل استان مازندران

قرار سبز در شهر بابل استان مازندران


دانشجویان در بابل فرهنگ سازی زیست محیطی را کلید زدندباشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و كانون محیط زیست و توسعه پایدار دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل در استان مازندران مراسم پاکسازی محوطه دانشگاه را با هدف نهادینه كردن فرهنگ زیست محیطی در دانشگاه و افزایش حس مسئولیت و تعهد در برابر محیط زیست و مواهب خدادادی با حضور اعضای شورای مركزی باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست منطقه ۳ كشور برگزار نمودند.

3-    قرار سبز در منطقه پاسارگاد استان فارس

 قرار سبز در منطقه پاسارگاد استان فارس

جشنواره بَنه، مروارید سبز در پاسارگاد برگزار شدبرنامه ۱۷۹ تشکل پاکسازان طبیعت فارس در آیین گشایش نخستین جشنواره دو روزه بَنه، مروارید سبز در پاسارگاد به همت اداره کل منابع طبیعی، محیط زیست، فرمانداری، بخشداری و شهرداری مادرسلیمان با همکاری انجمن مردم نهاد جوانان سپید پارس و جوامع محلی با موضوع معرفی اهداف جشنواره و با حضور دبیران جشنواره، فرماندار پاسارگاد، مدیر کل منابع طبیعی استان فارس، مدیر اداره منابع طبیعی پاسارگاد، مدیر کل جنگلهای خارج از شمال منابع طبیعی، معاون فنی اداره کل حفاظت استان فارس، نماینده شبکه تشکلهای محیط زیست استان فارس با محوریت اهمیت جنگلها و ارزش اکولوژیک محصولات دارویی و چگونگى بهره برداری از منابع طبیعی برگزار شد. در روز دوم این جشنواره کارگاه اطفاء حریق کوهستان و امداد و نجات، با ارائه مسئول کمیته آموزش اداره کل منابع طبیعی استان فارس با شرکت و استقبال بینظیر دوستداران طبیعت از جوامع محلی، سازمانهای مردم نهاد، انجمن جوانان سپید پارس انجمن زاگرس بوم پاسارگاد، انجمن پاکسازان و همیاران طبیعت اقلید، تشکل پاکسازان طبیعت فارس و حضور پررنگ بانوان برگزار شد.

قرار سبز در شهر بادرود استان اصفهان

 قرار سبز در شهر بادرود استان اصفهان

در بادرود پیاده روی با پاکسازی همراه شدگروه دوستان کوهنورد صبا بادرود باشعار احترام به طبیعت و با هماهنگی اداره ورزش و جوانان بادرود، مسیر ۶ کیلومتری قلعه ماریا تا کویر ریگ زرد بادرود در استان اصفهان را با حضور تعدادی از اعضای گروه پیاده روی و پاکسازی نمودند.

قرار سبز در شهر گناوه استان بوشهر

قرار سبز در شهر گناوه استان بوشهر


در گناوه برنامه نذر بذر طبیعت انجام شدنخستین برنامه نذر بذر طبیعت با هدف بذرکاری گیاهان دارویی بومی در کوهپایه های گلخاری باهدف تقویت پوشش گیاهی مراتع بویژه جلوگیری از حذف این گیاهان در شهرستان گناوه در استان بوشهر اجرا شد. دوستداران طبیعت در این برنامه بذرهای مرمرشک، بنگو، گل زرد، هلپه، سربرنجاس، کاسنی و بابونه  و بذر درخت کنار را در سطح ۶ هکتار کاشتند. برنامه نذر طبیعت هر هفته در بخشی از مراتع این شهرستان تا پایان آذرماه امسال ادامه دارد. این برنامه با همکاری اقشار مختلف بویژه دانش آموزان روستای فخرآوری و شورا و دهیاری و مساعدت مالی مردم اجرا شد.

6-    قرار سبز در شهر لاهیجان استان گیلان

  قرار سبز در شهر لاهیجان استان گیلان

کارگاه آموزشی در لاهیجان برگزار شدکارگاه آموزشی کاشت و پرورش سبزیجات ارگانیک ویژه دانش آموزان در مدرسه سبز سما لاهیجان در استان گیلان، در راستای آموزش جلوگیری از آلودگی آب و خاک از طریق عدم مصرف کودهای شیمیایی در کشت محصولات کشاورزی، برگزار شد.

7-    قرار سبز در شهر رشت استان گیلان

 قرار سبز در شهر رشت استان گیلان

کارگاه ایمنی در طبیعت در گیلان برگزار شدبرگزاری کارگاه آموزشی ایمنی در طبیعت به همت انجمن بوم بانان گیل و دیلم شعبه شهرستان رشت، در مدرسه دخترانه هوشمند کارا برگزار شد.

7-    قرار سبز در شهر رشت استان گیلان

 قرار سبز در شهر تبریز استان آذربایجان شرقی


طرح آموزش و پیشگیری از دیابت در کوجووار اجرا شدبمناسبت هفته ملی دیابت، طرح آموزش و پیشگیری از دیابت با همت همیاران سلامت محله کوجووار تبریز در استان آذربایجان شرقی اجرا گردید. در این طرح بیش از ۵۰ مرد و ۷۶ زن جهت تست دیابت و یادگیری آموزش های لازم شرکت کردند.

قرار سبز در شهر مشهد

 قرار سبز در شهر مشهد استان خراسان رضوی


مهارت کشت و تولید سبزی و صیفی جات توسط محیط زیستی ها آموزش داده شدکارگاه آموزشی مهارت کشت و تولید سبزی و صیفی جات با همکاری دوطرفه انجمن همیاران محیط زیست و حیوانات مشهد در استان خراسان رضوی و سازمان جهاد کشاورزی در محل آموزش سازمان فنی و حرفه ای به مدت ۱۲ ساعت برگزار شد و به شرکت کنندگان گواهی حضور در دوره اعطا شد.

10-    قرار سبز در شهر اقلید استان فارس

 قرار سبز در شهر اقلید استان فارس

اطفای حریق در جنگل ها و منابع طبیعی در فارس آموزش داده شدبرنامه ۹۲ انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت شهرستان اقلید این هفته به آموزش اختصاص داشت. در این برنامه با برگزاری کلاس اطفاء حریق به ۵۰ نفر از اعضا مهارت های اطفای حریق در جنگل و منابع طبیعی آموزش داده شد. همچنین این انجمن در جشنواره بنه پاسارگاد تجربیات  کارهای اجرایی خود در زمینه حفاظت از محیط زیست، منابع طبیعی و پاکسازی را در اختیار شرکت کنندگان قرار داد.

قرار سبز در شهر جوانرود استان کرمانشاه

قرار سبز در شهر جوانرود استان کرمانشاه

محیط زیستی ها به‌ مناسبت سالگرد زلزله کرمانشاه در ماپریس بلوط کاشتندباهمت انجمن سبز ماپریس جوانرود و با حضور پر شور علاقمندان به محیط زیست حدود ۴ هزار دانه بلوط به مناسبت سالگرد زلزله تلخ کرمانشاه در ارتفاعات پارک جنگلی ماپریس کاشته شد.

12-    قرار سبز در شهر مسجد سلیمان استان خوزستان

قرار سبز در شهر مسجد سلیمان استان خوزستان


دانش آموزان در مسجد سلیمان مسابقه نقاشی محیط زیستی برگزار کردندبا همت انجمن دوستداران آوای طبیعت مسجدسلیمان استان خوزستان و با مشارکت اداره محیط زیست  مسابقه نقاشی با موضوع محیط زیست در دبستان گلزار برگزار شد. در این برنامه دانش آموزان پایه اول ضمن آشنایی با مفاهیم پایه محیط زیست، در مسابقه نقاشی نیز شرکت نمودند. در پایان از نفرات برگزیده با هدایایی تقدیر بعمل آمد.

13-    قرار سبز در شهر شوشتر استان خوزستان

   قرار سبز در شهر شوشتر استان خوزستان


به دانش آموزان در شوشتر آموزش نهالکاری داده شدبا همت انجمن های پویندگان محیط زیست و طبیعت دوستان سبز و زیبا، آموزش نهالکاری در دبستان آسیه شوشتر در استان خوزستان برگزار شد. علاوه بر این چند اصله نهال در باغچه حیاط مدرسه توسط دانش آموزان کاشته شد.

14-    قرار سبز در شهر تهران استان تهران

 قرار سبز در شهر تهران استان تهران


کودکان با خطرات باتری ها آشنا شدندکارگاه آشنایی عملی کودکان با یکی از زباله های خطرناک؛ باتری  وتفیک آن در منطقه ۱۰ تهران برگزار شد.

15-    قرار سبز در شهر رفسنجان استان کرمان

 قرار سبز در شهر رفسنجان استان کرمان

راهنمایان اکوتوریسم با طبیعت آشناتر شدندبازدید عملی فراگیران دوره راهنمایان طبیعت گردی موسسه هفتواد از قرق اختصاصی موفق منصور آباد رفسنجان استان کرمان انجام شد. در این دوره درس آشنایی با پستانداران با حضور دکتر کاشانی برگزار و در آخرین سرشماری، ۹۹۰ قوچ میش و کل بز ثبت شد.

16-    قرار سبز در شهر بهبهان استان خوزستان

قرار سبز در شهر بهبهان استان خوزستان

جشنواره ی بومی محلی بهبهان در استان خوزستان، رنگ و بوی محیط زیستی گرفتگروه رفتگران طبیعت بهبهان در چهارمین جشنواره بومی محلی این شهرستان، علاوه بر اجرای سرود محیط زیستی به زبان انگلیسی، کاردستی های ساخته شده با مواد دور ریختنی که با همکاری اعضای گروه و کانون های پرورشی فکری بهبهان ساخته شده بود را در غرفه خود به نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید: قرار سبز هفته سوم آبان ماه ۱۳۹۷

17-    قرار سبز در شهر اقلید استان فارس


نشست هم اندیشی دوست داران طبیعت در اقلید برگزار شدبا همت انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت اقلید و با حضور نمایندگان انجمن های محیط زیستی و منابع طبیعی از شهرهای دژکرد، سده، حسن آباد، اقلید و دهستان آسپاس، نشست هم اندیشی به میزبانی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اقلید با محوریت مشارکت سازمانهای مردم نهاد در حفاظت از منابع طبیعی و برنامه ریزی برای کاشت ۴۹۰ هکتار از مراتع مختلف در سطح شهرستان با همکاری و مشارکت سمن های محلی وشهرستانی با تاکید بر حفاظت و قرق مناطق بذر کاری شده برگزار شد.
 

https://zistonline.com/vdcfc0de.w6d1xagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما