تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 79144
افتتاحیه این نمایشگاه جشنواره گیاهان دارویی

در تولید مواد اولیه گیاهان دارویی ضعیف هستیم

زیست آنلاین: با وجود آنکه امروزه بسیاری از گیاهان دارویی در ایران تولید می‌شوند، در تولید مواد اولیه گیاهان دارویی ضعیف هستیم و باید تلاش کنیم تا در تولید مواد اولیه نیز قدم برداریم.
در تولید مواد اولیه گیاهان دارویی ضعیف هستیم
به گزارش زیست آنلاین، محمد حسین عصاره دبیر جشنواره گیاهان دارویی در افتتاحیه این نمایشگاه که در مصلای تهران در حال برگزاری است با اشاره به واردات و صادرات مواد اولیه گیاهان دارویی گفت: ساخت تجهیزات پیچیده برای گیاهان دارویی همواره با توسعه همراه بوده است و این گیاهان نقش های متفاوتی در صنایع مختلف بر عهده دارند که می توان از آن موارد بهره به شکل بهینه بهره گرفت.

بیشتر بخوانید: راه‌اندازی کارخانه‌های گیاهان دارویی

وی افزود: این جشنواره با هدف ترویج شعار سال و در راستای تولید کالاهای داخلی بوجود آمده است. خوشبختانه شرایط آب و هوایی مطلوب و متنوع در ایران موجب شده است تا این کشور سهم بالایی در زنجیره صادرات کشور و توسعه صنعت گیاهان دارویی داشته باشد، به طوری که امروزه بسیاری از گیاهان دارویی در ایران تولید می‌شوند.
اما با این وجودف در تولید مواد اولیه گیاهان دارویی ضعیف هستیم و باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم مواد اولیه را نیز تولید کنیم.

گیاهان دارویی

صادرات زعفران با مشکل رو به رو استدبیر جشنواره گیاهان دارویی افزود: در حال حاضر، ۹۰ درصد زعفران جهان در ایران تولید می‌شود اما در صادرات آن ضعیف هستیم و گردش مالی ایران در حوزه صادرات این محصول بسیار ضعیف است.
وی با اشاره به پالایشگاه گیاهان دارویی اظهار داشت: اولین پالایشگاه گیاهان دارویی با ۱۲۰ میلیارد اعتبار افتتاح می‌شود.
عصاره با بیان اینکه مسئول اجرایی کردن سند جامع گیاهان دارویی، معاون علمی است؛ افزود: با دستورات معاون رئیس جمهور تمام دستگاه‌های ذی‌ربط، مسئول تدوین نقشه راه شدند.

بیشتر بخوانید: اروپا مقصد اصلی صادرات گیاهان دارویی ایران

دبیر جشنواره گیاهان دارویی با اشاره به سازمان‌های متولی برای ترویج صنعت داروی گیاهی اظهار کرد : تمام دستگاه‌های متولی از جمله وزارت کار، وزارت علوم و سازمان فنی حرفه‌ای برای تولید گیاهان دارویی و ترویج صنعت آن دست به کار شده‌اند.


 

https://zistonline.com/vdceez8f.jh8oei9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما