تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 79140
تاسیسات جدید قرار است با هدف تولید پلاستیک های مهندسی پیشرفته کامپاندشده و انواع چسب به بهره برداری برسد.
تولید نسل جدید پلاستیک
به گزارش زیست آنلاین، شرکت حمل و نقل و پلیمرهای پیشرفته دوپون (T&AP)، زیرشاخه شرکت صنایع شیمیایی دوپون، به تازگی از برنامه خود برای سرمایه گذاری بیش از ۸۰ میلیون دلار (معادل ۷۰ میلیون یورو) برای ساخت یک تاسیسات تولید جدید در شهر ژانگژیانگانگ استان جیانگسو چین واقع در شرق این کشور خبر داد.
انتظار می رود سایت مورد نظر در سال ۲۰۲۰ میلادی عملیاتی شود و تا سال ۲۰۲۳ توسعه یابد.

بیشتر بخوانید: ممنوعیت استفاده از کیسه و نی پلاستیکی

شرکت دوپون در بیانیه ای در تاریخ هشتم نوامبر اعلام کرد: محصولات تولیدی در تاسیسات جدید به تامین نیاز مشتریانی از صنایع حمل و نقل، الکترونیک و کالاهای صنعتی و مصرفی اختصاص می یابد.

تولید در این تاسیسات بیشتر متمرکز بر پلاستیک های مهندسی زایتل پلی آمید (Zytel polyamide)، رزین های Delrin aceta، پلی استر های Hytrel thermoplastic، ترموپلاستیک الاستومرهای مالتی بیس (Multibase thermoplastic elastomers) و مواد سیلیکونی ویژه (speciality silicone materials) خواهد بود.

دوپون همچنین بنا دارد در آینده تعدادی خط تولید جدید را برای تولید چسب های مورد استفاده در صنایع خودروسازی و تولید محصولات ویژه (speciality products) راه اندازی کند.

بنا بر اعلام شرکت دوپون، پروژه جدید نخستین تاسیسات تولید مالتی-بیزینس (multi-business) در چین خواهد بود.

نسل جدید پلاستیک

تولید نسل جدید پلاستیک‌ با کمک زنبور استرالیاییمحققان نیوزیلندی طرحی را ارائه کرده‌اند که اگر به نتیجه برسد، صنعت ساخت پلاستیک را دگرگون خواهد کرد. آنها می‌خواهند از ماده‌ای که زنبور استرالیایی برای خانه‌سازی‌ تولید می‌کند، برای جایگزین پلاستیک استفاده کنند. به گزارش تلگراف، محققان معتقدند یک زنبور استرالیایی که ماده‌ای سلفون مانند برای ساخت خانه‌اش تولید می‌کند، وابستگی انسان به پلاستیک‌های یک‌بار مصرف را از بین می‌برد. این زنبور محلی که Hyaeus nubilosus نام دارد، نیش نمی‌زند و در کندو زندگی نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: بازیافت ارزان‌قیمت بطری‌های پلاستیکی

این حشره ماده‌ای غیرسمی، ضدآب، مقاوم در برابر شعله و مقاوم در برابر گرما تولید می‌کند و با آن لانه خود را می‌سازد. در همین راستا Humble Bee یک شرکت بیوتکنولوژی در نیوزیلند، سعی دارد با مهندسی معکوس این ماده را در مقیاس انبوه تولید کند و به‌عنوان جایگزین پلاستیک به‌کار گیرد. ورونیکا هاروود استیونسن مؤسس این شرکت می‌گوید: ذرات پلاستیک و مواد شیمیایی به ارگانیسم‌ها و اکوسیستم‌های سراسر جهان آسیب رسانده‌اند. ما سعی داریم با کپی‌برداری از آنچه در طبیعت وجود دارد، این روند را کاهش دهیم. می‌توان از این پلاستیک زیستی در صنعت هوانوردی، تولید دستگاه‌های الکتریکی و محصولات ساختمان‌سازی‌ استفاده کرد. از آنجا که این ماده نسبت به اسید مقاوم است، می‌توان برای پوشش داروها نیز از آن استفاده کرد.

 

  https://zistonline.com/vdcaw6n0.49noy15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما