تاریخ انتشار :جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 79125
مدیر دفتر نمایندگی بانک توسعه آسیا در باکو ، گفت: پروژه توسعه سیستم پنل های خورشیدی شناور با حمایت این بانک در سه کشور جمهوری آذربایجان ، قرقیزستان و افغانستان اجرا خواهد شد.
طرح توسعه پنل های خورشیدی در جمهوری آذربایجان اجرا می شود
به گزارش زیست آنلاین، «نریمان مانناپبیک اف» در همایش مبادله دانش و ارائه کمک های فنی توسعه فناوری فتوولتائیک شناور در باکو ، اظهار داشت: نصب سیستم فتوولتائیک شناور به قدرت ۱۰۰ کیلوولت در دریاچه بیوک شور حومه باکو به استفاده جمهوری آذربایجان از منابع انرژی تجدید پذیر کمک خواهد کرد .

بیشتر بخوانید: معرفی انواع سیستم های خورشیدی

وی در این همایش که با حضور نمایندگان بانک توسعه آسیا، هیات های کارشناسی جمهوری آذربایجان ، افغانستان و قرقیزستان برگزار شد، افزود:با هدف ترویج فعالیت بخش خصوصی شرایط برای مشارکت شرکت های خصوصی در این طرح فراهم می شود. 
«سامیر ولی اف» معاون وزیر انرژی جمهوری آذربایجان نیز گفت : جمهوری آذربایجان در دراز مدت همکاری های گسترده ای در حوزه انرژی با بانک توسعه آسیا خواهد داشت .

وی ضمن تقدیر از مساعدت های بانک توسعه آسیا در زمینه اجرای طرح دالان گازی جنوب برای انتقال گاز طبیعی جمهوری آذربایجان به اروپا گفت: در حال حاضر دولت باکو با این بانک در عرصه مختلف بخش انرژی همکاری می کند. 
ولی اف ، نصب سیستم های خورشیدی شناور را یکی از نشانه های همکاری موفقیت آمیز دولت باکو و بانک توسعه آسیا عنوان و ابراز امیدواری کرد این طرح در نقشه راه توسعه منابع انرژی تجدید پذیر در جمهوری آذربایجان نقش مهمی ایفا کند.

زائور محمداف مسوول دفتر وزارت انرژی جمهوری آذربایجان با اشاره به ظرفیت های توسعه انرژی تجدید پذیر از جمله انرژی خورشیدی در جمهوری آذربایجان گفت : ظرفیت منابع انرژی تجدید پذیر در جمهوری آذربایجان ۲۶ هزار و ۹۴۰ مگاوات ، انرژی خورشید ۲۳ هزار و ۴۰ مگاوات است.

انرژی خورشیدی

وی افزود: در چند سال آینده در نتیجه بهره برداری از واحدهای انرژی بادی، خورشیدی و بیو انرژی به قدرت کل ۴۲۰ مکاوات در جمهوری آذربایجان فرصت صرفه جویی سالانه ۱.۶ میلیارد کیلووات /ساعت نیروی برق و ۳۹۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی فراهم خواهد شد. 
همچنین اعلام شد نصب پنل های خورشیدی شناور در منابع آبی امکان می دهد تا شرایطی برای استفاده بهینه قطعات زمینی در خشکی فراهم شود.

در قالب طرح توسعه سیستم فتوولتائیک شناور در جمهوری آذربایجان بیش از ۳۳۰ هکتار از دریاچه بیوک شور از طباله ها پاک شده است و در حال حاضر در زمینه پاکسازی ۴۶۰ هکتار دیگر نیز اقدام می شود. 
هیات فنی اجرای طرح نصب سیستم های فتوولتائیک شناور بانک توسعه آسیا در جریان سفر به جمهوری آذربایجان از دریاچه بیوک شور و اراضی همجوار بازدید کردند.

https://zistonline.com/vdcdkf05.yt0nx6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما