تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 79118
مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه بیش از ۱۷۰۰ اخطاریه قانونی به واحدهای آلاینده ابلاغ شده از پیگیری پرونده های قضایی واحدهای متخلف تا پلمب این واحدها خبر داد.
 صدور ۱۷۵۴ اخطاریه زیست محیطی به واحدهای آلاینده
به گزارش زیست آنلاین، کیومرث کلانتری با اشاره به اینکه در شش ماهه اول سال جاری ۱۷۵۴ واحد صنعتی و کارگاهی دراستان تهران اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده اند، افزود: صدور و ابلاغ این اخطاریه ها به واحدهای متخلف بر اساس حدود ۶۱۷  مورد شکایات واصله وگزارشات مردمی و نیز ۵۲۶۰ مورد پایش و بازدید کارشناسان محیط زیست استان از واحدهای صنعتی مستقر در استان صورت گرفته است.

وی در ادامه به انتقال ۱۲۷ واحد به محل مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست در نیمه نخست سال با پیگیری محیط زیست استان تهران اشاره داشت و گفت: همچنین ۴۳۰ مورد ارائه خود اظهاری و ۱۱۹۴ مورد پیگیری پرونده های حقوقی در طی این مدت صورت پذیرفته است.

بیشتر بخوانید: کاهش آلودگی صنایع آلاینده با تهیه برنامه جامع زیست محیطی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه کلیه واحدهای صنعتی موظف به رعایت استانداردهای محیط زیست هستند، تصریح کرد: همچنین در شش ماهه اول امسال ۳۵ واحد صنعتی،کارگاهی و صنفی نیز که علیرغم تذکرات و اخطارهای قبلی متاسفانه اقدامی در جهت رفع آلایندگی واحد تحت مدیریت صورت نداده بودند ، پس از طی مراحل قانونی پلمب شده و از ادامه فعالیت این واحدها جلوگیری بعمل آمد.

کلانتری افزود: این واحدها اغلب با ایجاد آلودگی آب ، خاک و هوا ،  موجبات تهدید علیه بهداشت عمومی و سلامت شهروندان را ایجاد کرده بودند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: پایش واحدهای صنعتی و خدماتی در سطح استان تهران همچنان با قوت ادامه خواهد داشت و با واحدهای آلاینده و متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

اخطاریه های زیست محیطی

صدور اخطاریه زیست محیطی به واحدهای صنفی آلاینده جنوب پایتختمعاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۹ در خرداد ماه امسال (۹۷) از تعطیلی ۸ واحد تجاری و صنف تجاری به علت ایجادگرد و غبار و مزاحمت برای شهروندان خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهرداد زنگنه فر گفت: با اشاره به اینکه این تعطیلی‌ها با استناد به بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و با اخذ مجوز از کمیسیون جمع آوری مشاغل مزاحم و واحدهای آلاینده انجام می‌شود، تصریح کرد: ۳ واحد صنف شارژ غیر مجاز کپسول خودرو به علت رعایت نکردن موارد ایمنی در خیابان خلازیر پلمب شده است. همچنین یک مورد نیز در همین خیابان شناسایی و پیگیری برای اجرای رأی برای این واحد صنفی متخلف ادامه داد.

زنگنه فر خاطرنشان کرد: ۱۰ واحد صنفی خرید و فروش خودرو در تقاطع سبلان و شکوفه نیز با مشارکت پلیس راهور منطقه به منظور رفع کاهش گره ترافیکی اخطاریه دریافت کردند.

معاون شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست در سلامت اجتماع یاد آور شد: در همین راستا برای ۱۰کارواش با مشارکت اداره محیط زیست شناسایی اخطاریه صادر شد، ضمن اینکه دو مورد از این صنوف تعطیل و مابقی ملزم به اجرای تمهیدات با نصب دستگاه تسویه آب (سپتیک) فاضلاب شدند.

بر اساس گزارش شهرنوشت، به گفته وی، شهروندان می توانند در صورت مشاهده تخلف صنوف و ایجاد مزاحمت برای سایر شهروندان مشخصات صنف متخلف را با ثبت پیام در سامانه ۱۳۷ اعلام نمایند تا در اسرع وقت به تخلفات رسیدگی شود.

https://zistonline.com/vdcfcyde.w6d1yagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما