تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 79117
فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست از شهروندان درخواست کرد تا موارد حیوان آزاری یا مصادیق مجرمانه مرتبط با محیط زیست را به محیط زیست اطلاع دهند.
حیوان آزاری را به محیط زیست گزارش دهید
به گزارش زیست آنلاین، سرهنگ جمشید محبت‌خانی در جلسه مشترک یگان حفاظت سازمان محیط زیست با پلیس فتا ضمن ابراز خرسندی از حساس شدن مردم به محیط زیست و موضوعات مرتبط با آن، به درخواست‌های مردمی برای رسیدگی به جرائم محیط زیستی موجود در شبکه‌های اجتماعی مانند خرید و فروش گونه‌های وحشی یا حیوان آزاری اشاره کرد و گفت: در پی درخواست‌های مردمی، جلسه‌ای با سرهنگ ابراهیمی -معاون اجرایی پلیس فتا- داشتیم تا هماهنگی‌هایی برای برخورد با جرائم زیست محیطی حیات‌وحش داشته باشیم.

وی ادامه داد: متأسفانه این روزها با فراگیر شدن فضای مجازی شاهد سوءاستفاده برخی از سودجویان هستیم که از این فضا برای خرید و فروش حیوانات وحشی زنده و  تاکسیدرمی شده بهره می‌برند، همچنین کلیپ‌های مختلفی از حیوان آزاری منتشر و پخش می‌شود که به روحیه جامعه لطمه زده و وجدان بیدار جامعه و البته اصول دینی و انسانی این موضوع را نمی‌پسندد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها در ادامه تصریح کرد: برای همین جلسه مشترکی با پلیس فتا تشکیل دادیم تا تخلفات مجازی را با همکاری یکدیگر پیگیری کرده و متخلفان را شناسایی و تنبیه کنیم.

بیشتر بخوانید: ماجرای آتش زدن کبوترها در مراسم عزاداری امام حسین چیست؟

محبت خانی با تأکید بر معرفی رابطی بین یگان حفاظت سازمان محیط زیست و پلیس فتا گفت: شهروندان می‌توانند موارد حیوان آزاری یا مصادیق مجرمانه مرتبط با محیط زیست را به ما اطلاع دهند تا در اسرع وقت با همکاری پلیس فتا نسبت به شناسایی و برخورد با این جرائم اقدام شود.

همچنین بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه این نشست سرهنگ ابراهیمی -معاون اجرایی پلیس فتا- با اشاره به قدرت پلیس فتا در ردیابی متخلفان مجازی گفت: مصوبات این جلسه می‌تواند راهی برای مبارزه با تخلفات زیست محیطی در فضای سایبر باشد. همچنین آموزش فرمانده‌های یگان حفاظت استان‌ها برای رصد مجرمان در فضای مجازی برای کمک بیشتر در این بخش با همکاری یگان حفاظت سازمان محیط زیست و پلیس فتا انجام خواهد شد.

حیوان آزاری

شهرداری اهواز آتش زدن سگ‌ها را به گردن این و آن می‌اندازد؟

کلیپ اجساد سوخته تعدادی سگ در اهواز چند روزی است که در فضای مجازی منتشر شده و اعتراض حامیان محیط زیست و حقوق حیوانات را در پی داشته است.

به گزارش ایسنا، حامیان حیوانات در اهواز عنوان می‌کنند که بنا بر مشاهده اهالی محل در منطقه کوی مهدیس اهواز، اجساد سوخته بیش از ۲۰۰ قلاده سگ در یک محل وجود داشته است و عوامل شهرداری اهواز در این حادثه دخیل بوده‌اند. از سوی دیگر یکی از مسئولان شهرداری اهواز موضوع را از سر شهردار باز می‌کند و به گردن شهرستان کارون در همسایگی کوی مهدیس اهواز می‌اندازد.

محمدرضا قنواتی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه خوزستان، در خصوص سوزاندن حدود ۳۰۰ قلاده سگ در منطقه مهدیس اهواز، اظهار کرد: شهرداری اهواز اقدام به آتش‌زدن سگ‌های ولگرد نکرده است. طبق بررسی‌ها این اقدام در "قلعه چنعان" رخ داده است  که در حوزه شهرستان کارون قرار دارد.

وی افزود: زنده آتش زدن سگ‌ها مورد تأیید نیست و تنها سه لاشه سگ در بین زباله‌ها بودند که در آتش سوخته‌اند.

همچنین معصومه خنفری، فرماندار کارون درخصوص آتش زدن جمعی از سگ‌های ولگرد و ادعای شهرداری اهواز مبنی بر اینکه این عمل در حوزه شهرستان کارون رخ داده است، اظهار کرد: طبق کلیپ منتشر شده از آتش‌زدن سگ‌های ولگرد در اهواز،  این سگ‌ها در بیابان آتش زده شده‌اند که این بیابان در منطقه قلعه چنعان قرار ندارد.

وی تصریح کرد: پس از دو روز بررسی هنوز متوجه نشده‌ایم که این منطقه در حوزه شهرستان کارون است یا اهواز. برای روشن شدن موضوع در حال بررسی هستیم تا مشخص شود که این سگ‌ها در چه مکانی آتش زده شده‌اند.

فرماندار کارون ادامه داد: البته باید توجه داشت که هنوز خط مرزی شهرستان کارون و شهرستان نیز اهواز مشخص نشده است.

خنفری تاکید کرد: در حوزه شهرستان کارون اتلاف سگ‌ها در روستا و شهر انجام نشده است و آتش‌زدن این سگ‌ها توسط عوامل شهرستان کارون نبوده است.

فرماندار کارون گفت: شاید عوامل شهرداری اهواز این اقدام را در حوزه شهرستان کارون انجام داده‌اند اما تا زمانی که نتیجه نهایی بررسی‌ها مشخص نشود نمی‌توانیم در این زمینه اظهار نظر کنیم.

 

 

https://zistonline.com/vdcefz8f.jh8ozi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما