تاریخ انتشار :شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 79093
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در نشست خبری هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق با اشاره به اینکه برای جلوگیری از بدمصرفی برق برنامه ریزی شده است، گفت: طرحی برای استفاده از کارت انرژی داریم که هنوز عملیاتی نشده است که اگر مورد تایید مجلس قرار بگیرد وارد مرحله اجرا خواهد شد.
طرح استفاده از توزیع کارت انرژی  راهکار جلوگیری از بدمصرفی
به‌گزارش زیست آنلاین، داود فرخزاد در نشست خبری هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق با اشاره به اینکه برای جلوگیری از بدمصرفی برق برنامه ریزی شده است، گفت: طرحی برای استفاده از کارت انرژی داریم که هنوز عملیاتی نشده است.

تعرفه برق بدمصرف‌هاوی همچنین درباره تعرفه برق بدمصرف‌ها نیز گفت: در تمام دنیا افرادی که مصرف بالایی دارند با جریمه مواجه می‌شوند و افزایش قیمت برق در ایران نیز تنها برای مشترکین بدمصرف خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با بیان اینکه هدف ما افزایش قیمت برق نیست، افزود: طرحی برای تشویق افرادی که کمتر از الگوی مصرف استفاده می‌کنند داریم. هدف صنعت برق این است که به بدمصرف‌ها هشدار بدهد که نباید زیاد مصرف کنند.

با بیان اینکه خاموش کردن سیستم سرمایشی ادارات پس از تمام شدن ساعات اداری در برنامه ما است، افزود: تیم‌هایی برای بررسی مراکزی که مولد دارند تجهیز کردیم تا از مولد‌های خود استفاده کنند. عدم استفاده از مولد‌ها به دلیل گران‌تر بودن گازوئیل در مقابل نرخ برق است و این باعث می‌شود تا کارخانه‌ها و مراکز مجهز از برق شبکه استفاده کنند.

وی ادامه داد: قصد داریم با طرحی این مراکز را تشویق به استفاده از مولد‌های خود کنیم که در صورت عملیاتی شدن آن بخش قابل توجهی از مصارف کاهش پیدا خواهد کرد.

کلرت انرژی

بیشتر بخوانید: بی عدالتی محض در توزیع یارانه پنهان برق

فرخزاد تصریح کرد: درصدد هستیم سیستم ایستگاه‌های CNG را در فاصله ساعتی ۱۳ الی ۱۶ بعد از ظهر که حداقل مراجعه را دارند خاموش کنیم.

وی درباره برنامه‌های تابستان آینده نیز گفت: سعی داریم ۳ هزار مگاوات کاهش مصرف داشته باشیم و ۵ هزار مگاوات نیز نیروگاه خواهیم داشت که امیدواریم همکاری‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

فرخزاد ادامه داد: درحالی که بسیاری از مردم به دلیل کمبود برق در نواحی گرمسیری با محدودیت مواجه هستند بسیاری دیگر در شهر‌های شمالی به دلیل پایین بودین قیمت برق از تمام امکانات موجود استفاده می‌کنند و ما سعی داریم این اتفاق در تابستان سال آینده رخ ندهد.

وی تصریح کرد: در تابستان سال گذشته یک شب نیز خاموشی نداشتیم و این یک افتخار است چراکه تمام خاموشی‌ها در روز اتفاق افتاده است که آن هم به دلیل محدودیت نیروگاه‌های برق‌آبی بود. تابستان سال ۹۷ نسبت به سال گذشته ۳۶ روز گرم‌تر داشته و به طور متوسط ۱.۰۹ درجه سانتیگراد تابستان سال ۹۷ نسبت به سال گذشته گرم‌تر بود.

وی با تاکید بر اینکه خاموشی‌های ادارات در تابستان یک کار نمادین است، افزود: با چنین راهکاری صرفه جویی اندکی رخ می‌دهد که عدد بزرگی نیست، اما انتظار داریم استانداری ها، مقامات محلی، بانک ها، شهرداری‌ها و سازمان‌های عمومی غیردولتی به کمک ما بیایند. این میزان صرفه جویی اگر با هم جمع شود، عدد بزرگی است و ما اگر فقط ۵۰۰ مگاوات هم از این راه صرفه جویی کنیم به انداز یک نیروگاه سیکل ترکیبی است لذا این حرکت بیشتر اقدامی نمادین است.

احتمال توزیع کارت انرژی در تابستان سال آیندهرضا اردکانیان، مهر ماه امسال (۹۷) در گفتگو با  آنا، با اشاره به اینکه در تابستان امسال به لحاظ مصرف برق در بعضی از نقاط کشور مشکلات متعددی داشتیم ،گفت: برای تابستان سال آینده برای مدیریت در حوزه برق برنامه گسترده‌ای داریم.

وزیر نیرو گفت: برای توزیع ۳ هزارمگاوات برق برای تابستان سال آینده ۱۸ برنامه گسترده و جامع داریم.

اردکانیان با اشاره به اینکه ایده‌هایی همچون توزیع کارت انرژی در بین مشترکان برق برای سال آینده در دست بررسی است،گفت:به طور قطع با مشترکانی که بیش از حد معمول برق مصرف کنند با اصلاح ساختار قیمت برق به نوعی برخورد خواهد شد.

وی مدیریت مصرف برق در کشور را مهم دانست و افزود: توزیع برق بین مشترکان پرمصرف و کم‌مصرف در کشور باید به صورت عادلانه انجام شود.

بیشتر بخوانید: نیازمند اصلاح ساختار برق در کشور هستیم

اردکانیان اضافه کرد: در تابستان سال جاری و در زمان‌های پیک مصرف برق شاهد قطعی و یا جیره‌بندی برق در کشور بودیم که با اصلاح ساختار تعرفه‌گذاری برق و شناسایی مشترکان پرمصرف برق در کشور در سال آینده دیگر شاهد وقوع چنین اتفاقی نخواهیم بود.

وزیر نیرو گفت: در سال آینده برای مشترکانی که از حد معمول هم مصرف برق کمتری دارند برنامه گسترده‌ای داریم.

 

https://zistonline.com/vdchxvnq.23nwwdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما