تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 79066
گروه های محیط زیستی ایران در هفته اول آبان ماه ۱۳۹۷ با توان و انگیزه بیشتری با برنامه ها ی متنوع آموزشی، پاکسازی و تبلیغی خود به یاری طبیعت پاییزی رفتند.
قرار سبز هفته اول آبان ماه 1397
به گزارش زیست آنلاین، گروه های محیط زیستی ایران در هفته اول آبان ماه ۱۳۹۷ با توان و انگیزه بیشتری با برنامه ها ی متنوع آموزشی، پاکسازی و تبلیغی خود به یاری طبیعت پاییزی رفتند. در این برنامه ها حضور دانش آموزان به عنوان تلاشی در جهت فرهنگسازی پررنگ تر از همه بود. ما نیز به رسم هر هفته تلاش داریم در قرار سبز رسانه ای برای تمام فعالان محیط زیست کشور باشیم.

تعامل یا تقابل، مساله این استقرار سبز در شهر تهران، استان تهران

 قرار سبز در شهر تهران استان تهران

نشست "شهر و طبیعت، تعامل یا تقابل" با موضوع چالش‌های پیش روی صنعت گردشگری و طبیعت،  با محوریت "همایش شهداد در بیابان لوت" با حضور بیش از ۵۰ نفر از فعالان حوزه‌ گردشگری و محیط‌زیست برگزار شد. در این نشست که به دعوت مجله گیچ و گروه‌ مردم نهاد قرارسبز به میزبانی خانه‌ وارطان (خانه‌ گفتمان شهر) و همکاری پایگاه خبری گلونی تشکیل شده بود، مخالفان و موافقان این همایش به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

پاکسازان طبیعت فارس در جشنواره انار از دستاورهای بومی حمایت کردقرار سبز در شهر ارسنجان استان فارس

 قرار سبز در شهر ارسنجان استان فارس

پاکسازان طبیعت فارس در برنامه ۱۷۶ خود با ۴۴ نفر از اعضایشان در جشنواره انار ارسنجان استان فارس حضور و در راستای حمایت از جوامع محلی با دست آوردهای بومی منطقه با برپایی برنامه های شاد در جشنواره شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: قرار سبز هفته سوم مهر ماه ۱۳۹۷

روز کوهنورد در مرودشت استان فارس، همه طبیعت دوستان را جمع کردقرار سبز در شهر مرودشت استان فارس

قرار سبز در شهر مرودشت استان فارس

روز کوهنورد با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از پیشکسوتان کوهنوردی شهرستان مرودشت و تشکل پاکسازان طبیعت سیوند، گروه تغدیه سالم، فاتحان دماوند، گروه فرهنگی ورزشی پارسه، گروه ایکات، باشگاه یوگا نورا و ورزشکاران باستانی کار سیوند گرامی داشته شد. این برنامه در کوه استخر مرودشت همراه با پیاده روی و پاکسازی کوهستان انجام گرفت.

همیاران طبیعت اقلید برنامه ۹۰ خود را با کودکان برگزار کردندقرار سبز در شهر اقلید استان فارس

 قرار سبز در شهر اقلید استان فارس


همیاران طبیعت اقلید در استان فارس برنامه ۹۰ خود را با تبادل نظر و بیان مشکلات و راهکارها به همراه اهدای جوایز به کودکان شرکت کننده برگزار کردند.

طبیعت دوستان ارومیه، آموزش تفکیک زباله را عملا از مدرسه آغاز کردند قرار سبز در شهر ارومیه استان آذربایجان غربی

 قرار سبز در شهر ارومیه استان آذربایجان غربی

دانش آموزان مدرسه بوعلی ارومیه درب بطری ها را به منظور خرید ویلچر جمع آوری کرند. هدف از این اقدام  آموزش تفکیک زباله و نشان دادن ارزشمندی پسماند به عنوان طلای سیاه بوده است. این پویش محیط زیستی  برای چهارمین سال متوالی توسط ناجیان نبض زمین آذربایجان غربی، در این استان انجام شد.

زنان ایلامی روز مبارزه با تغییرات اقلیمی را گرامی داشتندقرار سبز در شهر آبدانان استان ایلام

قرار سبز در شهر آبدانان استان ایلام

بازدید از کتاب خانه امیر کبیر به مناسبت روز مبارزه با تغییرات اقلیمی توسط دانش آموزان دبستان نیلا در آبدانان با همت انجمن بانوان طبیعت دوست ایلام انجام شد.

برنامه های متنوع طبیعت دوستان شیروان در جهت فرهنگسازی انجام شدقرار سبز در شهر شیروان استان خراسان شمالی

قرار سبز در شهر شیروان استان خراسان شمالی

همایش ۶۳ طنین پاکبانان شیروان خراسان شمالی در پارک شهید صیاد شیرازی برگزار شد. همچنین از سوی مجتمع سما شیروان، اهدای کیسه های پارچه ای برای نه گفتن به کیسه های پلاستیکی برای کمک به محیط زیست برگزار شد.

کوهنوردی بادرودی ها با پیاده روی و پاکسازی طبیعت از زباله همراه بودقرار سبز در شهر بادرود استان اصفهان

 قرار سبز در شهر بادرود استان اصفهان

دوستان کوهنورد گروه صبا بادرود استان اصفهان، در دومین برنامه خود به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش با هماهنگی و حضور کارکنان اداره ورزش و جوانان، مسیر ۱۲ کیلومتری رودخانه فصلی و دره گوران را با شرکت بیش از ۵۰ نفر از اعضا گروه پیاده روی و پاکسازی کردند.

مسوولان در دوچرخه سواری عمومی پلدختر حضوری پررنگ داشتندقرار سبز در شهر پلدختر استان لرستان

قرار سبز در شهر پلدختر استان لرستان

به مناسبت روز جهانی مبارزه با تغییرات اقلیمی همایش عمومی دوچرخه سواری در شهر پلدختر استان لرستان با شعار "با دوچرخه سواری زندگی خود را سرسبز کنیم" به همت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر، هیات دوچرخه سواری پلدختر، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره ورزش و جوانان برگزار شد. همچنین در این همایش دوچرخه سواری علاوه بر شرکت  گروههای مختلف مردمی معاونت فرمانداری، بخشدار مرکزی، رئیس اداره ورزش و جوانان، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رئیس اداره محیط زیست پلدختر و رئیس هیات دوچرخه سواری نیز حضور داشتند.

لیگ برتر فوتبال در مسجد سلیمان با محیط زیست پیوند خوردقرار سبز در شهر مسجد سلیمان استان خوزستان

قرار سبز در شهر مسجد سلیمان استان خوزستان

ششمین برنامه پویش "ورزش پاک، ورزشگاه پاک" در مسجدسلیمان و با مشارکت انجمن های دیده بان دوستداران محیط زیست و دوستداران آوای طبیعت برگزار شد. در این پویش که با همراهی هواداران فوتبال و در جریان مسابقات لیگ برتر صورت گرفت فعالین محیط زیست به پاکسازی سکوهای ورزشگاه پس از پایان دیدار نفت و پدیده در استان خوزستان پرداختند. این پویش مردمی برای اولین بار در طول تاریخ لیگ برتر بصورت پیوسته و سازماندهی شده در دیدارهای خانگی تیم نفت مسجدسلیمان با هدف اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست و پاکیزه نگهداشتن فضای ورزشگاه ها در کنار فوتبال پاک انجام می شود.

رفتگران طبیعت بهبهان دوچرخه سوار شدندقرار سبز در شهر بهبهان استان خوزستان

قرار سبز در شهر بهبهان استان خوزستان

تعدادی از اعضای گروه رفتگران طبیعت بهبهان استان خوزستان در صد و بیستمین و هفتمین برنامه محیط زیستی گروه، باشعار "هوای خوب ساختنی است"، صبح بارانی اولین جمعه آبانماه را از میدان شهید محسنی تا میدان ارجان و باغ ملی رکاب زدند.

سمنهای محیط زیستی و شورای شهر شوشتر در کنار هم شهر را سبز خواهند کردقرار سبز در شهر شوشتر استان خوزستان

 قرار سبز در شهر شوشتر استان خوزستان

اولین نشست کمیسیون فضای سبز شورای شهر شوشتر استان خوزستان  با حضور اعضای کمیسیون و سمن های زیست محیطی در شورای شهر برگزار شد. در این نشست که با محوریت بررسی هرس درختان شهر و کاشت گل و نهال در فصل کاشت برگزار شد، حاضرین در خصوص مسائل مختلف فضای سبز شهری و چگونگی تعاملات دو سویه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

تلاش بهبهانی ها برای رسیدن به شهری بدون زباله همچنان ادامه داردقرار سبز در شهر بهبهان استان خوزستان

قرار سبز در شهر بهبهان استان خوزستان

گروه رفتگران طبیعت بهبهان برای رساندن این شهر به "اولین شهر بدون زباله" صد و بیست و هشتمین  برنامه خود را به پاکسازی و نصب قوطی طراحی شده با شعار محیط زیستی جهت جمع آوری ته سیگار در بوستان پردیس این شهر اختصاص داد.

تالاب هیرم در استان فارس آماده پذیرایی از پرندگان مهاجر شدقرار سبز در شهر لارستان استان فارس

قرار سبز در شهر لارستان استان فارس

پاکسازی سرچشمه و محیط اطراف تالاب هیرم با مشارکت مردم و همکاری اداره محیط ‌زیست شهرستان لارستان با همت انجمن سبزاندیشان خور انجام گرفت تا این تالاب آماده پذیرایی از چهار هزار پرنده مهاجر شود. همچنین شانزدهمین برنامه مشترک کوهنوردی و بذرکاری در دره بند گِلی (تنگ حلزونی) با کاشت بذرهای سِدر، بادام کوهی، اکاسیا، کَهور با همت انجمن سبزاندیشان خور برگزار شد.

شهردار درّود با پاکسازیطبیعت از زباله  به جمع  طبیعت دوستان پیوست

 قرار سبز در شهر درّود استان خراسان رضوی

پاکسازی مسیر رودخانه شهر درّود استان خراسان رضوی با حضور شهردار و پرسنل شهرداری این شهر به همراه خانواده های ایشان انجام شد. رئیس شورای شهر و معاون ایشان با همراهی گروه همیاران طبیعت سبز درّود و جمعی از دوستداران طبیعت در این اقدام محیط زیستی کنار یکدیگر بودند.

سه شنبه بدون خودرو همچنان در شهر پاک یاسوج دنبال می‌شودقرار سبز در شهر یاسوج استان کهگیلویه و بویر احمد

 قرار سبز در شهر یاسوج استان کهگیلویه و بویر احمد

برگزاری پویش "سه شنبه بدون خودرو" به همت نهضت سبز زاگرس، با همکاری شهرداری یاسوج، راهنمایی رانندگی شهرستان بویراحمد، فرمانداری، اداره کل حفاظت محیط زیست، اداره کل ورزش و جوانان استان، هیئت دوچرخه سواری، هیئت ورزش های همگانی و مدرسه سما در شهر یاسوج اجرا شد، در این همایش ۱۲۰ دوچرخه سوار مسیر فلکه جهاد تا پارک ولایت را رکاب زدند. همچنین ایستگاه نقاشی با حضور دانش آموزان دخترانه سما، ایستگاه وسایل بازیافتی، و قرعه کشی و اهدای جایزه در خاتمه  این برنامه برگزار شد. اجرای این برنامه در راستای کمپین "شهر پاک، شهروند سبز نهضت سبز زاگرس" بود، که قرار است یاسوج را به عنوان شهر پاک معرفی کند.

مطالبه زیرساختهای دوچرخه سواری بوسیله فعالین محیط زیستی در اراک انجام شد قرار سبز در شهر اراک استان مرکزی

قرار سبز در شهر اراک استان مرکزی

برگزاری ورکشاپ ترویج و توسعه فرهنگ دوچرخه سواری و مطالبه زیرساخت مربوطه در شهر اراک استان مرکزی بوسیله فعالین حوزه محیط زیست این استان برگزار شد. این کارگاهها با هدف پیشروی فرهنگ  دوچرخه سواری کشور ویژه فعالان در حوزه توسعه دوچرخه سواری و تامین زیرساخت های آن به همت موسسه محافظان طبیعت  و با شعار "سه شنبه های بدون خودرو" توسط احسان منصوریان انجام شد.

سلمانشهری ها می خواهند با تشکیل کارگاه پسماند زمین را نجات دهند قرار سبز در شهر سلمانشهر استان مازندران

 قرار سبز در شهر سلمانشهر استان مازندران

کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به همت شهرداری سلمانشهر و گروه امیران پاک ایرانیان و با حضور شهردار سلمانشهر، مدیر عامل موسسه بازیافت استان مازندران، مدیران و کارشناسان ادارات شهرستان عباس آباد و جمعی از سازمان های مردم نهاد با شعار "آینده مان را دور نریزیم" برگزار شد. همچنین در همین شهر آموزشهای محیط زیستی دوره ای مدارس با اعلام طرح ها و برنامه های تعیین شده در طی سال تحصیلی انجام شد. طی این برنامه توزیع مدادهای سبز کاغذی جهت نهادینه کردن فرهنگ کاهش تولید و تفکیک پسماندها از مبدا به همت شرکت امیران پاک ایرانیان و شهرداری سلمانشهر در مدرسه حضرت معصومه صورت گرفت.

فرماندار گرمسار هم در بذر پاشی مشارکت کردقرار سبز در شهر گرمسار استان سمنان

قرار سبز در شهر گرمسار استان سمنان

عملیات بیولوژیک، کاشت گونه های مرتعی سه ساله، درمنه، اسپرس، گرامینه‌ های یک و چند ساله در گرمسار استان سمنان برگزار شد. طرح بذر پاشی‌ در ارتفاعات حوزه کروس‌ بخش ایوان‌‌‌ به مساحت حدود ۲۰۰ هکتار با مدیریت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و با همت تشکلهای مردمی و بومی‌های این منطقه همچنان در حال انجام است. فرماندار گرمسار‌‌ نیز دقایقی به تلاشگران این حوزه پیوست و در امر کشت و بذرپاشی مشارکت کرد.

بیشتر بخوانید: قرار سبز هفته پایانی مهر ماه ۱۳۹۷

زنان به مقابله با تغییرات اقلیمی آمدندقرار سبز در شهر تهران استان تهران

قرار سبز در شهر تهران استان تهران

همایش "نقش زنان در مقابله با تغییرات اقلیم و تاب آوری محیط زیستی" در دانشگاه تهران برگزار شد. این همایش بوسیله معاونت امور زنان نهاد ریاست جمهوری  و  با حضور بانوان عضو انجمن سبزاندیشان جوان مهاباد اجرا شد.
 

https://zistonline.com/vdch-vnq.23nw-dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما